امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۵۲۵۷۶
زمان انتشار: ۲۲:۴۵     ۰۷ آذر ۱۳۹۴
در جریان سفر یک روزه دکتر سعید جلیلی به شهرستان ملایر در استان همدان و سخنرانی در جمع پرشور مردم و بسیجیان ملایر، وی در جمع صمیمی مردم روستای طجر علوی این منطقه نیز حاضر شد و در دومین یادواره ۳۵ شهید این روستا به بیان خاطره ای از شهید همدانی پرداخت.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر جلیلی، وی گفت: سردار همدانی کسی بود که ایستاد و تفکر بسیجی را تکثیر کرد، به قلب نبرد با مستکبران برد و صرفا شعار نداد بلکه کارآمدی این تفکر را در عرصه عمل نیز نشان داد.
 
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان افزود: چند سال قبل در اوج بحران سوریه و در شرایطی که بسیاری از مسئولان سوری ترور شده بودند و حتی بعضی از مقامات دولتی این کشور نیز فرار کرده بودند، سفری به دمشق داشتم و با بشار اسد دیدار کردم.
 
جلیلی ادامه داد: آن روز حتی برخی مسئولین سوری می گفتند شرایط امنیتی سوریه خوب نیست و به ما اعلام کردند به چند ملاقات دیپلماتیک اکتفا کنید و جای دیگری نروید اما سردار همدانی به من گفت با مسئولیت من بیا به حرم حضرت زینب سلام الله علیها برویم که توفیقی حاصل شد و با ایشان به زینبیه رفتیم.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: بعد از این اتفاق خود مسئولین سوری تعجب کردند که ما با چه محاسباتی این کار را کردیم؟ در آن شرایط نماد تفکر بسیجی یعنی سردار همدانی می گفت نظام سوریه باقی می ماند، سقوط نخواهد کرد و ما می توانیم مانع سقوط آن شویم و این حرف او شعار نبود بلکه این را در عمل نشان داد.
 
 
جلیلی ادامه داد: عرضم این است که امثال شهید همدانی و ۳۵ شهید همین روستای طجر علوی درس شان به ما و تمام دنیا این است که با ایمان، با نترسیدن، با خودباوری وتفکر بسیجی می توان موفقیت های بزرگی را رقم زد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه هرجا تفکر بسیجی بروز و ظهور کند موفقیت و پیشرفت حاصل می‌شود، گفت: فقدان موفقیت‌ها و نارسایی‌ها به دلیل فقدان تفکر بسیجی است.
 
جلیلی در ادامه تصریح کرد: تفکر بسیجی یک نگاه و مکتب فکری است که اگر در یک جامعه عملیاتی شود آن جامعه را متحول و متعالی می کند. این تفکر سبک زندگی یک جامعه را متحول کرده و موفقیت های بزرگی به بار می آورد. در ۳۶ سال گذشته هر جا تفکر بسیجی حضور داشته موفقیت های بزرگی رقم خورده است، از جمله دفاع مقدس، پیشرفت های علمی- فناوری و حتی قدرت و اقتداری که امروز در منطقه داریم ناشی از عینیت پیدا کردن این تفکر است.
 
وی در پایان گفت: چرا دشمنان در دفاع مقدس با همه امکاناتی که علیه ما به کار گرفتند موفق نشدند؟ چون نتوانستند برخی از مولفه های اصلی اقتدار ما را حساب کنند و آن این بود که دشمنان روستای طجرعلوی را در محاسبات خودشان نگنجاندند. دشمنان نتوانستند تحلیل کنند که یک روستا که کیلومترها از مرز فاصله دارد، به تنهایی چنان نمودی از خودش نشان خواهد داد که ۳۵ شهید در این راه تقدیم خواهد کرد. آن چیزی که باعث می شود آنها دچار خطای محاسباتی شود همین است. همین نوع نگاه و تفکر است که دشمن قادر به درک و محاسبه آن نیست و باعث می شود در تقابل با ملت ایران شکست بخورد.
 
در پایان مراسم نیز پس از مداح در سوگ شهدا وصیتنامه سردار همدانی توسط فرزندش قرائت و از خانواده این شهید گرانقدر از سوی ستاد یادواره شهدای روستای طجر بخش مرکزی تجلیل شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها