يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۵۹۷
زمان انتشار: ۰۱:۴۰     ۰۸ آذر ۱۳۹۴
اداره عالی مبارزه با فساد اداری افغانستان فهرستی از دارایی‌های عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان را منتشر کرده است.
به گزارش پایگاه 598، اداره عالی مبارزه با فساد اداری افغانستان فهرستی از دارایی‌های عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان را منتشر کرده و از مردم خواسته که اگر او دارایی‌ای دارد که ثبت نشده، به این نهاد اطلاع دهند.

این اطلاعات در روزنامه دولتی «انیس» منتشر شده و براساس اعلام این روزنامه قرار است که دارایی‌های تمام مقامات ارشد دولت وحدت ملی منتشر شود.

براساس این اطلاعات، عبدالله متولد سال 1960 میلادی است و مدرک پزشکی دارد.

وی از سال 1381 تاکنون به‌عنوان وزیر خارجه، منشی احمدشاه مسعود، رئیس اپوزیسیون دولت و رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی کار کرده‌ است.

همسر و چهار فرزند عبدالله در هند زندگی می‌کنند. هزینه آموزش سالانه هرکدام از فرزندان وی در هند 30هزار روپیه (حدود 460 دلار) تا 35هزار روپیه هندی (حدود 530 دلار) است.

براساس فهرست ادارۀ عالی مبارزه با فساد اداری افغانستان، اعضای خانواده عبدالله عبدالله ماهیانه 100هزار روپیه هندی (حدود 1500 دلار) کرایه خانه می‌دهند. هزینه خانواده‌اش نیز ماهانه 60هزار روپیه (حدود 930 دلار) است و 8هزار روپیه نیز ماهانه بابت آب و برق می‌پردازد.

عبدالله میزان دارایی‌های منقول خود را 10 میلیون افغانی (بیش از 153 هزار دلار) ذکر کرده‌ است.

وی گفته است که در شماره حساب بانکی‌اش در بانک «الفلاح» شعبه کابل هفت‌هزار دلار سرمایه دارد.

عبدالله درباره اینکه چه‌مقدار زیورآلات دارد، نوشته که یکی از قاب‌های ساعتش 450هزار افغانی (حدود 6700 دلار) قیمت دارد و قاب دیگرش نیز 430هزار افغانی (حدود 6400 دلار) ارزش دارد که هر دو را هدیه گرفته است.

وی گفته است که همسرش نیز یک ست طلا دارد که ارزش آن 500هزار افغانی (حدود 7400 دلار) است.

عبدالله گفته است که دارای سه خودرو است که یکی را 100هزار دلار خریده، دومی را به 20هزار دلار که قیمت این دو به‌ترتیب اکنون به 60هزار و 8هزار دلار کاهش یافته است.

وی نوشته است که همسرش در هند نیز یک خودرو دارد که به‌ارزش 1.3 میلیون روپیه هندی خریده شده و اکنون قیمت آن به 800هزار روپیه کاهش یافته است.

عبدالله نوشته که یک خانه در منطقه پروان کابل و یک زمین در شهرستان پغمان در غرب کابل دارد که هر دو به نام همسرش «فخریه» است. او خود نیز یک قطعه باغ در پغمان کابل دارد و صاحب یک مهمانخانه در ولایت پنجشیر در شمال کابل است.

عبدالله عبدالله گفته است که املاک موروثی و غیرموروثی مشترک و دام ندارد.

به‌گفته آقای عبدالله او درآمد دیگری به‌جز 298هزار افغانی حقوق ماهانه و 100هزار افغانی مصرف ماهانه که از دولت می‌گیرد، ندارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها