کد خبر: ۳۵۲۶۴۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۰۸ آذر ۱۳۹۴
نویسنده «پایی که جا ماند»:
نویسنده کتاب پایی که جا ماند بابیان اینکه نظام سلطه دشمن امت اسلامی است، گفت: بعثی‌ها داعش دهه 60 بودند و نظام سلطه برای اینکه جمهوری اسلامی مانند دیگر کشورها بنده و عبد آنها نشد با تمام قدرت برای مبارزه با آن آمد.
به گزارش پایگاه 598، سیدناصر حسینی‌پور، نویسنده کتاب پایی که جا ماند شامگاه شنبه در یادواره شهدای روستای رکن‌کلا از توابع بخش مرکزی شهرستان سیمرغ، اظهار کرد: شهدا منتظر مردن نماندند و مردانه تصمیم خود را گرفتند.

وی افزود: شهدا از افرادی نبودند که بگویند ببینیم چه می‌شود بلکه دردهایی از جنس عشق داشتند و رفتند و تا دنیاست شهدا کهنه نمی‌شوند.

نویسنده کتاب پایی که جا ماند با بیان اینکه شهدا نه خودفروشی کردند و نه گران‌فروشی گفت: میزان شهدا درستی بوده نه درشتی و شهدا نه اهل کوتاهی بودند و نه اهل کوتاه آمدن، بنابراین همیشه تکلیف و وظیفه خود را می‌دانستند.

این جانباز دفاع مقدس ادامه داد: شهدا وارسته ماندند و دانسته رفتند بنابراین می‌توان گفت آنها هم قبل از شهادت و هم  بعد از شهادت به درد بندگان خدا می‌خورند.

وی افزود: شهدا باران رحمت حق‌ هستند بر زمین و اگر شهیدان نبودند واژه عشق، خدا مداری، دین‌مداری ابتر می‌ماند.

حسینی‌پور بابیان اینکه شهیدان رفتند تا ما ماندن بیاموزیم گفت: شهیدان از حجاب ذهن گذشتند تا در زندگی ماشینی امروز حجاب غفلت روح ما را پاره کنند.

وی ادامه داد: در همین زندگی شهری عنکبوت غفلت، خودپسندی و دنیاطلبی در سه‌کنج دل ما تار می‌تند اما شهدا با دوباره شهید شدن خود و با استخوان‌های‌شان از زیرخاک خود را به شهر و دیار ما می‌رسانند تا روح دین‌داری و به خود آمدن را تزریق کنند.

این جانباز جبهه و جنگ بیان کرد: یادواره شهدا که به نام شهداست برای اهل دنیا و افراد زنده برگزار می‌شود تا آنها به نام یادواره شهدا قدری از عشق و محبت شهدا را دریافت کنند.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه در تمامی جلساتی که به‌عنوان سخنران حضور داشتم به دنبال اشک بی‌بصیرت نرفتم؛ برای اینکه ما بدانیم، بفهمیم و درک بیشتر نسبت به شهدا پیدا کنیم باید دشمن پشت خاک‌ریزهای دشمن را بشناسیم.

وی ادامه داد: در سال 1394 برای شناخت بیشتر نسبت به شهدا باید بعثی‌شناسی و دشمن‌شناسی پشت خاک‌ریزهای دشمن را بشناسیم؛ چرا که اگر این اتفاق رخ دهد نمره عشق ما به شهدا بیشتر می‌شود و متوجه می‌شویم این شهدا برای چه و با چه کسانی جنگیدند.

نویسنده کتاب پایی که جا ماند با بیان اینکه در جامعه امروز برای ما چیزهای مهم زیادی وجود دارد، تصریح کرد: این موضوع که شهدا با چه کسانی و به چه دلیلی جنگیدند نیز باید برای ما مهم باشد.

وی افزود: آیا دشمن بعثی و نظامیان عراقی که در رسانه ملی به یک‌مشت آدم ترسو، بزدل و احمق تشبیه شده‌اند، همینطور هستند یا خیر؟

این آزاده دفاع مقدس گفت: اگر بعثی‌ها یک‌مشت آدم ترسو، بزدل و احمق بودند، شهدا کاری نکرده‌اند و جنگیدن با یک‌مشت آدم ترسو، بزدل و احمق هنر نمی‌خواهد.

وی با تأکید بر اینکه برخی فیلم‌هایی که به مردم نشان می‌دهیم توهین به شهداست، افزود: اگر اینگونه برخورد کنیم کار بزرگ بچه‌های خودمان را کم‌مقدار نشان دادیم.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با اعلام اینکه دشمنان ما ترسو نبودند گفت: بحث بعثی‌شناسی باید در یادواره‌های شهدا مبنا و ریشه قرار گیرد؛ دشمن ما دشمن ترسو و بزدلی نبود بلکه دشمن نترس و شجاعی بود و این شجاعت دشمن نیز به دلیل کینه‌ای بود که از ما داشت.

حسینی‌پور در ادامه با اشاره به خاطره خود از دوران اسارت، تصریح کرد: در ایام اسارت وقتی یک بعثی من را صدا زد و گفت "حاج ناصر تا الان مادرانتان برای شما لالایی خوانده‌اند؟" من نیز در جوابش گفتم بله، مادرانمان در روستا برای ما لالایی می‌خوانند.

وی ادامه داد: او (افسر بعثی) گفت: ما هم برای فرزندان‌مان لالایی می‌خوانیم اما با این تفاوت که وقتی مادران ایرانی لالایی می‌خوانند به فرزندشان می‌گویند "بچه بخواب اگر نخوابی می‌گویم لولو تو را بخورد"؛ اما مادران فرزندان ما به بچه‌های‌مان می‌گویند بچه بخواب، اگر نخوابی می‌گویم عجم تو را بخورد.

نویسنده کتاب پایی که جا ماند با اشاره به این موضوع ادامه داد: کسی که از بچگی مادرش در لالایی برای کودکش می‌خواند اگر نخوابی می‌گویم عجم تو را بخورد، این آدم وقتی بزرگ شد خوب می‌جنگد.

این جانباز جبهه و جنگ با بیان اینکه با احترام و عشق بیشتر به شهدا نگاه کنیم، تصریح کرد: این دشمن احمق، ترسو و بزدل نبوده بلکه دشمنی نترس و کینه‌توزی بوده و این دشمن خوب می‌جنگد.

وی ادامه داد: در بعثی‌شناسی دشمن می‌توان از «ماهر عبدالرشید» افسر عراقی را مثال زد، افسری که در پاسخ به سؤالم که چرا تحت عنوان کود شیمیایی برای مصارف کشاورزی، محصولات شیمیایی برای ساخت بمب شیمیایی وارد می‌کنید و بر سر رزمندگان ایرانی فرو می‌ریزید؟ با جسارت تمام گفت: ما برای هر حشره از حشره‌کش ویژه‌ای استفاده می‌کنیم و ایرانی‌ها هم برای ما حشره هستند.

این آزاده دفاع مقدس با اشاره به اینکه بعد از قطع پایم، استخوان را به‌صورت نوک مدادتراش داده بودند، تصریح کرد: وقتی دلیل این کار را از افسران عراقی می‌پرسیدم می‌گفتند به خاطر اینکه بسیجی هستی و با پای خودت به جبهه آمدی این استخوان را به این شکل درآوردیم که بعد از چند ماه پایت را سوراخ کند و از گوشت پایت بیرون بزند و من تاوان بسیجی بودن خود را دادم و پایش نیز ایستاده‌ام.

حسینی‌پور در ادامه با بیان اینکه بعثی‌ها و کینه بعثی‌ها را بیشتر بشناسیم به خاطره‌ای دیگر از ایام اسارت خود اشاره کرد و ادامه داد: بعثی‌ها دروغ بودن اطلاعاتی که به آنها داده بودم را فهمیده بودند و دست‌وپایم را بستند و از سقف آویزان کردند و آن‌قدر به بدن و پایم کابل کوبیدن که بخیه‌های پایم باز شد و خون و خونابه جاری شد، بعد از آن هم مرا به اتاق بازجویی بردند.

نویسنده کتاب پایی که جا ماند بابیان اینکه افسر بازجو از من پرسید اگر به سؤال من پاسخ صحیح دهی تو را به زندان برمی‌گردانم و سپس گفت کدام موجودات هستند که بهتر بود خدا نمی‌آفریدشان؟

وی ادامه داد: من گفتم، سؤال خیلی سختی است و افسر عراقی گفت «سه موجودند که بهتر بود خدا خلق‌شان نمی‌کرد، پشه‌ها، ایرانی‌ها و یهودی‌ها چرا که این سه موجود مخل طبیعت‌اند و شما سینه‌به‌سینه و زبان به زبان این حرف‌ها را می‌شنوید.»

این جانباز جبهه و جنگ با اشاره به اینکه بچه‌های ما با این افراد جنگیدند، تصریح کرد: ما باید انگشت حیرت به زبان بگیریم که بچه‌های ما چطور در آن شرایط در برابر این افراد مقاومت کردند.

وی ادامه داد: شهدای ما گلوله بر سر و سینه‌شان خورد که از سوی بعثی‌ها شلیک شد اما بعثی‌ها دشمن اصلی ما نبودند، بعثی‌ها داعش دهه 60 بودند و به‌صورت استیجاری برای نظام سلطه می‌جنگیدند.

این آزاده دفاع مقدس با اشاره به اینکه برای یک‌بار در طول تاریخ بساط عشق و حکومت ولایت که حاصل زحمات علمای بزرگ ما در طول تاریخ بود در این مملکت شکل‌گرفته بود که دشمن آمد تا کمر این انقلاب را بشکند، افزود: برای شکستن کمر انقلاب، بعثی‌ها و شخص صدام بهترین فرد بود تا این مقصد را پیش ببرد اما دشمن اصلی ما حزب بعث نبود.

این جانباز دفاع مقدس با بیان اینکه باید نگاه ویژه و فراتر به شهدا داشته باشیم، تصریح کرد: تا وقتی مقام معظم رهبری درباره بحث نفوذ، واژه اختلاف و در گفتمانشان مسائل مختلف را مطرح می‌کنند باید خیلی حواس‌مان باشد سر دوراهی نمانیم و بدانیم به کدام راه باید برویم.

وی ادامه داد: شهدا هدف تیر و گلوله بعثی‌ها قرار گرفتند و بعثی‌ها نیز کینه داشتند؛ بعثی‌ها داعش دهه 60 بودند و نظام سلطه برای اینکه جمهوری اسلامی مانند دیگر کشورها بنده و عبد آنها نشد با تمام قدرت برای مبارزه با آن آمد.

این جانباز جبهه و جنگ با بیان اینکه ما در آن زمان 300 دست لباس غواصی از کشوری خریداری کردیم تصریح کرد: فردای همان روز یک نامه رسمی با طبقه‌بندی محرمانه از آن کشور به وزارت اطلاعات و امنیت عراق ارسال شد که ایرانی‌ها 300 دست لباس غواصی خریده‌اند و ما فکر می‌کنیم می‌خواهند از جایی که در محاصره آب است حمله کنند و عراق نیز تمرکز نیروهای خودش را در منطقه والفجر 8، اروند و هورالعظیم مستقر می‌کند.

وی در ادامه افزود: درجایی که پایگاه هوایی کویت در اختیار خلبانان عراقی قرار می‌گیرد و خلبان عراقی سوار بر ماشین تویوتای کولر دار به سمت کویت می‌روند و پشت جت‌های جنگی خود می‌نشینند تا مسیرشان برای حمله به خارک 270 کیلومتر کوتاه‌تر شود و این شهر را بمباران کنند.

نویسنده کتاب پایی که جا ماند اظهار کرد: در این شرایط این دشمن بعثی‌ها نبودند بلکه داعش دهه 60 و نظام سلطه با مرکزیت آمریکا بود، آمریکایی که دل‌پری از نظام و اهل‌بیت داشتند.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه آنهایی که الآن نسبت به امام حسین(ع) کینه عمیق دارند، آنهایی که می‌گویند شما شیعه باش اما شیعه‌ای که ما می‌گوییم خاطرنشان کرد: این پایه مکتبی است به اسم اومانیسم و اومانیسم نیز به معنی فردگرایی است و این یعنی ایرانی خودت باش و اگر خودت باشی برای ما عزیزی.

وی افزود: فردگرایی نقطه مقابل امت است و می‌گویند فرد باش، خودت باش و به دیگران کاری نداشته باش و تنها در صورتی با دیگران کاری داشته باش که برای تو پله ترقی باشند.

این جانباز جبهه و جنگ با بیان اینکه نظام سلطه دشمن امت است، تصریح کرد: نظام سلطه از تفکر اهل‌بیت (ع) در جامعه‌ای مثل ایران بسیار عصبانی است.

حسینی‌پور گفت: ما ادعا می‌کنیم که در جنگ با دستان خالی حضور داشتیم و دشمن از این نظر بر ما برتری داشت اما بچه‌های ما با همین عشق به اهل‌بیت (ع) جنگ را پیش بردند.

وی با اشاره به اینکه عراقی‌ها به او می‌گفتند خمینی (ره) سرباز کم آورده که سن سربازان را از 18 سال به 13 و 14 سال کشانده و من نیز به آن‌ها می‌گفتم سن سربازی در ایران سر جای خود قرار دارد اما خمینی (ره) سن عشق را پایین آورده است، افزود: دشمن از این عشق می‌ترسد و کینه این عشق را دارد. و کینه را به‌جایی می‌رسانند که ژنرال حسین کامل داماد صدام در انتفاضه شعبانیه در رو به روی حرم امام حسین (ع) حاضر شده و جار می‌زند ای حسین، تو حسینی و من هم حسینم پس بجنگ تا بجنگیم! کینه بعثی از این عمیق‌تر؟

این آزاده دفاع مقدس گفت: چه اتفاقی افتاده که امروز عربستان نمی‌تواند چند میلیون انسان را در منا مدیریت کند و 7 هزار کشته بر جای می‌گذارد ولی در 700 کیلومتر پیاده‌روی شیعه، سنی و مسیحی پیاده می‌روند و اتفاقی نمی‌افتد.

وی افزود: بزرگ‌ترین راهپیمایی بشری، راهپیمایی اربعین است و امروز این راهپیمایی آماده‌شده و به خود شکل‌گرفته و امروز امام حسین (ع) در حال شکستن کمر نظام سلطه در بحث سبک زندگی است.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس در پایان گفت: آنهایی که شهید شدند در واقع پیروز و تاریخ‌ساز شدند و محاسبات نظام سلطه را به هم ریختند و به معنای واقعی کلمه ولایت مدار بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها