يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۶۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۰۸ آذر ۱۳۹۴
در مسابقات جهانی وزنه‌برداری؛
یک روس در آخرین روز مسابقات جهانی وزنه‌برداری با شکستن رکوردهای جهانی دوضرب و مجموع حسین رضازاده، برای نخستین بار روی سکوی قهرمانی دسته فوق سنگین ایستاد و عنوان قویترین مرد جهان را به خود اختصاص داد.
به گزارش پایگاه 598، در روزی که سالن جورج آر براون شهر هیستون بیشترین جمعیت را در خود جای داده بود، رقابتهای دسته فوق سنگین با حرارت و هیجان بالایی برگزار شد و با قدرت نمایی و  قهرمانی تنها نماینده روس ها در این وزن خاتمه یافت.

«الکسی لوچف» که در غیاب روسلان البگوف، شانس اول روسیه برای کسب مدال طلای این وزن به شمار می رفت، در حرکت های یک ضرب با مهار وزنه های ۲۰۰، ۲۰۶ و ۲۱۱ کیلوگرم از سایر مدعیان این وزن سبقت گرفت و خود را به ۳ کیلوگرمی رکورد جهانی بهداد سلیمی نزدیک کرد. 

بعد از لوچف، لاشا تالاخادزه از گرجستان، باوجود از دست دادن وزنه ۲۰۰ کیلویی در اولین حرکت خود، در ادامه، وزنه های ۲۰۰ و ۲۰۷ کیلوگرم را بالای سر برد تا به مدال نقره یکضرب دست پیدا کند. مدال برنز این حرکت نیز به گور میناسیان، وزنه بردار ۲۱ ساله ارمنستانی ها رسید که هر ۳ حرکت خود را با موفقیت سپری کرد و پس از مهار وزنه های ۱۹۵ و ۲۰۱ کیلوگرم، وزنه ۲۰۳ کیلویی را بالای سر برد.

اما اوج هنرنمایی غول جدید روس ها در حرکت های دوضرب بود؛ جایی که پس از مهار وزنه های ۲۴۲ و ۲۴۸ کیلوگرم و مسجل کردن قهرمانی خود در دوضرب و مجموع، به سراغ وزنه ۲۶۴ کیلوگرم رفت تا به رکورد دوضرب و مجموع دسته فوق سنگین حمله کند. 

حسین رضازاده در المپیک ۲۰۰۴ آتن، با مهار وزنه ۲۶۳ کیلوگرمی، رکورد جهانی حرکت دوضرب دسته فوق سنگین را از آن خود کرد. رکورد مجموع نیز ۴ سال قبل از آن در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی با حدنصاب ۴۷۲ کیلوگرم توسط رضازاده به ثبت رسیده بود.

اما انگار بعد از ۱۱ و ۱۵ سال(بعد از ۱۱ سال رکورد دوضرب دنیا و بعد از ۱۵ سال رکورد مجموع دسته فوق سنگین) وقت آن رسیده بود که وزنه برداری از روسیه این رکوردها را جابه جا کند. لوچف در سکوت سالن جورج آر هیوستون آمریکا پشت وزنه ۲۶۴ کیلوگرم ایستاد و چنان این وزنه را سبک بالای سر برد که گویی توان بلند کردن وزنه ۲۷۰ کیلویی را هم داشت. بعد از اعلام  ۳ چراغ سفید از سوی داوران، سالن هم تا مرز انفجار رفت و غوغایی غیرقابل وصف به خود گرفت. لوچف با مهار این وزنه ضمن شکستن رکورد دوضرب دنیا به میزان یک کیلوگرم، رکورد مجموع دسته فوق سنگین را هم با میزبان ۳ کیلوگرم ارتقا بخشید و با حدنصاب ۴۷۵ کیلوگرم، روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

در پایان رقابتهای دسته ۱۰۵+ کیلوگرم بهادر مولایی با رکورد مجموع ۴۰۶ کیلوگرم در مکان پانزدهم ایستاد تا جمع امتیازات تیم ما در رده بندی سهمیه المپیک به ۵۴ امتیاز برسد.

رده بندی نفرات برتر وزن ۱۰۵+ کیلوگرم

یکضرب؛
۱- الکسی لوچف از روسیه: ۲۱۱ کیلوگرم – طلا
۲- لاشا تالاخادزه از گرجستان: ۲۰۷ کیلوگرم – نقره
۳- گور میناسیان از ارمنستان: ۲۰۳ کیلوگرم – برنز

دوضرب؛
۱- الکسی لوچف از روسیه: ۲۴۸ کیلوگرم – طلا
۲- مارت سیم از استونی: ۲۴۸ کیلوگرم – نقره
۳- لاشا تالاخادزه از گرجستان: ۲۴۷ کیلوگرم – برنز

مجموع؛
۱- الکسی لوچف از روسیه: یکضرب ۲۱۱، دوضرب ۲۶۴، مجموع ۴۷۵ (طلا)

۲- لاشا تالاخادزه از گرجستان: یکضرب ۲۰۷، دوضرب ۲۴۷، مجموع ۴۵۴ (نقره)

۳- مارت سیم از استونی: یکضرب ۲۰۷، دوضرب ۲۴۸، مجموع ۴۳۸ (برنز)


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها