يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۶۵۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۰۸ آذر ۱۳۹۴
لاله افتخاری:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از آثار ارزشی نظیر «آوازهای سرزمین من» حمایت شود، گفت: عدم اکران و حمایت چنین آثار بازی مسئولان در زمین دشمن است.

به گزارش پایگاه 598، لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در خصوص عدم حمایت لازم از فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» به عنوان تنها اثر سینمایی علیه داعش اظهار داشت: مدتی قبل فیلم بسیار زیبا و ارزشی «آوازهای سرزمین من» را دیدیم و البته چندی قبل نیز در دیدار با اعضای هیأت مدیره بنیاد روایت در خصوص این فیلم و اهمیت دیده شدن آن در شرایط فعلی صحبت شد.

وی افزود: به اعتقاد من باید توجه ویژه‌ای به فیلم‌های ارزشی شود چرا که سینمای ما اصولاً سینمای ارزشی است و اگر موضوعاتی غیر از موضوعات ارزشی، انقلاب اسلامی و... مورد حمایت ویژه قرار گیرد باید متعجب شد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: ساخت این فیلم جای افتخار و حمایت دارد و باید اقدامات لازم در حمایت این قبیل آثار از سینماگران صورت گیرد و از طرف دیگر نیز نباید تنها از هنرمند بخواهیم تا نسبت به مسائل واکنش نشان دهد اگر یک قرارگاه فرهنگی برای حمایت از آثار ارزشی باشیم دیگر هنرمندی نیست که به خاطر عدم حمایت‌ها گلایه کند.

افتخاری در ادامه تصریح کرد: در واقع عدم حمایت‌ها که گلایه‌های هنرمندان را در پی دارد به دلیل عدم استراتژی و وجود یک قرارگاه فرهنگی است و اگر فیلم سینمایی «محمدرسول‌الله  (ص)»‌ساخته و اکران شد به دلیل حمایت‌های جانبی از این اثر بود و اگر این حمایت‌ها وجود نداشت معلوم نبود سرنوشت این فیلم ارزشمند به کجا می‌رسید.

وی با تقدیر از تلاش امیرحسین شریفی و عباس رافعی برای ساخت اثری اینچنین که تصویر واقعی از مردم مظلوم سوریه را نشان می‌دهد و چهره خشن داعش را به نمایش می‌گذارد، گفت: به اعتقاد من اکران نکردن این فیلم و عدم حمایت از آن بازی در زمین دشمن است، همه ما در هر عرصه‌ای برای مقابله با داعش و تفکرات تکفیری وظیفه داریم و این «آوازهای سرزمین من» سهم هنرمندان ما از مقابله با داعش و نشان دادن چهره واقعی این گروه‌های تروریستی است.

این نماینده مجلس در خاتمه با تأکید براینکه در چنین شرایطی مسئولان سینمایی نیز باید با حمایت از چنین آثاری سهم خود را در مقابله با داعش و تفکرات تروریستی ایفا کنند، گفت: «آوازهای سرزمین من» فیلمی در مقابله با چهره خشن و غیر انسانی داعش است و اگر می‌خواهیم امنیت و آسایش در کشور ما همچنان حکمفرما باشد باید از دیده شدن چنین فیلم‌هایی حمایت شود تا این احساس هنرمندانه و متعهدانه در سایه بی‌توجهی‌ها خاموش نشود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها