أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۲۶۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۰۸ آذر ۱۳۹۴
حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی مطرح کرد:
یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین یک مانور است، گفت: جریان عاشورا نور و چراغ هدایت مردم است. این مرجع تقلید با اشاره به ظرفیت عاشورای حسینی، گفت: ظرفیت عاشورای حسینی سبب شده تا سالانه بیش از 20 میلیون زائر در مراسم روز اربعین حسینی در کربلای معلی حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه جریان عاشورا و کربلا برای یک دوره تاریخی خاص نیست، اظهار کرد: جریان عاشورا یک مکتب است که تا روز قیامت باقی خواهد ماند.

وی افزود: عاشورا مکتب هیهات منا‌ الذله است، مسلمانان تلاش دارند مردم جهان را با فرهنگ عاشورایی بیش از گذشته آشنا کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به ظرفیت عاشورای حسینی، گفت: ظرفیت عاشورای حسینی سبب شده تا سالانه بیش از 20 میلیون زائر در مراسم روز اربعین حسینی در کربلای معلی حضور داشته باشند.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: در مراسم حج تنها دو میلیون نفر حضور دارند اما با این حال امسال شاهد حوادث تلخی در این مراسم الهی بودیم که این نشان دهنده عدم مدیریت صحیح دولت عربستان است.

وی با اشاره به اینکه دولت و مردم عراق به خوبی از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند، گفت: مدیریت مناسب دولت و مردم عراق سبب حضور 20 میلیونی زائران در کربلای معلی شده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: عاشورا نور و چراغ هدایت مردم است در حالی که دشمنان در تلاش هستند تا مردم با فرهنگ عاشورایی آشنا نشوند و این چراغ هدایت را خاموش کنند که این امر محال است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه مسئولان نیازهای مردم در سفر اربعین را فراهم کرده‌اند، گفت: از آنجایی که دشمنان در تلاش برای از بین بردن امنیت زائران هستند، فعالیت مسئولان برای ایجاد امنیت و آسایش زائران حسینی قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: مسئولان باید برای جلب رضایت الهی تلاش کنند و از همین رو باید با اخلاص در جامعه فعالیت کنند تا اجر و پاداششان نزد پروردگار محفوظ بماند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه از نظر امام صادق (ع) تامین امنیت، عدالت و رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم مهم است، گفت: مسئولان باید به این سه نکته توجه داشته باشند و تلاش کنند مردم در مشکل نباشند.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد: حضور میلیونی زائران امام حسین (ع) در پیاده‌روی اربعین نشان دهنده علاقه و عشق مردم به اباعبدالله حسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین یک مانور است، گفت: مسئولان و مردم با علاقه به زائران حسینی خدمت می‌کنند.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها