يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۷۴۴
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۰۸ آذر ۱۳۹۴
شایعه خداحافظی یکی از پربحث ترین گزارشگران فوتبال ایران بهانه ای بود تا به سراغ جواد خیابانی برویم و با او درباره حواشی این روزهایش به صحبت بپردازیم.
به گزارش پایگاه 598، جواد خیابانی در رابطه با اتفاقات مربوط به این روزها و البته شایعه خداحافظی اش گفت:

صد در صد اشتباه است

من هم امروز این خبر را از دوستانم شنیدم، متاسفانه باید بگویم صدر در صد اشتباه است، می گویم متاسفانه به این دلیل که هر رسانه ای یک رسالتی دارد، قطعا این رسالت نشر خبر کذب نخواهد بود، کسی که در کار رسانه کار می کند باید کارشناس باشد، در اینگونه اخبار و اتفاقات نه تنها رنگ و روی هیچ کارشناسی نمی بینیم که باید بگویم به راحتی باعث پدیدار شدن ژورنالیست زرد می شود.

مگر گزارشگر هم خداحافظی می کند؟

مگر در گزارشگری خداحافظی داریم؟ کسی که گزارش می کند و گزارشگری در تاروپود زندگیش و اصلا تمام زندگی زندگی اوست چطور می شود که تصمیم می گیرد خداحافظی کند؟ دوستان انتظار دارند یک همچین کسی بیاید و کفش هایش را آویزان کند؟ هنوز حنجره من از کار نیفتاده است و این را بدانید تا زمانی که صدای من در می آید گزارش می کنم. من در حال حاضر مشغول زندگی ام هستم و زندگی من هم همین گزارشگری است بنابراین ترجیح می دهم به رسالت خود بپدازم و برای مردم انجام وظیفه کنم.

مردم ما کارشناس هستند

خوشحالم که مردمی بسیار خوب و نجیب داریم، خیلی از مردم ما همیشه دنبال کارشناسی هستند و می توان گفت خود آنها کارشناس هایی هستند که کار هرکسی را که بخواهند تحلیل می کنند. من نه تعارف می کنم و نه تعریف، هرگز نخواستم هندوانه زیربغل کسی بگذارم و به قولی زنبیل دست کسی بدهم، اگر می گویم مردم ما تحلیل می کنند برای این است که دیده ام چگونه صحبت می کنند و عیب و ایراد و حتی حسن آدم را می گویند.

ایشان خودش را دست انداخته است

توصیه می کنم بعضی از دوستان برای خنداندن مردم کارهای دیگری را در پیش بگیرند، از روش های دیگری غیر از شایعه خداحافظی من استفاده کنند، دوستی که این صحبت را مطرح می کند یقینا خودش را دست انداخته است و این اتفاقات به دلیل سوءاستفاده از احساسات مردم است. اتفاقا معتقدم حواشی فوتبال ما از همین جاها درست می شود، وقتی کسی برای خنداندن، ایجاد حاشیه و چو انداختن شایعه از هیچ روش غیراخلاقی دریغ نمی کند.






برانکو ایرانکوویچ ...

اصلا شاید من بخواهم به دلیل اینکه برانکو سال های زیادی در ایران بوده به طنز به او بگویم ایرانکوویچ، چه ایرادی دارد؟ متاسفم برای آنهایی فرق بین طنز و جدی را نمی فهمند، یعنی من با این همه سال سابقه نام درست این مربی را نمی دانم؟ بازهم اگر آن لحظه پیش بیاید بازهم همان واژه را می گویم، یادم می آید زمانی که تیم ملی به جام جهانی رفت روزنامه ای تیتر زد برانکو ایرانکوویچ، به نظر من تیتر بیار جذاب و خلاقانه ای بود، در این بازی هم به دلیلی که گفتم نام وی را اینطور اطلاق کردم اما نمی دانم چرا بعضی ها احساس کردند که می توانند از آن سوءاستفاده کنند.

از آقای گزارشگر هم علیه من جو درست کردند

در برنامه آقای گزارشگر یادتان است که چه جوی برعلیه من ایجاد شد؟ به من می گفتند چرا از آن بچه ده ساله ایراد گرفتی، نمی دانم اگر من عیب او را نمی گفتم و مثلا او اول می شد می توانست به صدا و سیما بیاید و برنامه اجرا کند؟ اما از همان برنامه دوستانی آمدند و تحت آموزش قرار گرفتند و اکنون وارد کار شدند، من به عنوان یک معلم باید به دانش آموزانم ایراد کار را بگویم، از همان برنامه اکنون دوستانی هستند که در سطح حرفه ای مشغول کار هستند.

یک نفر آمد بگوید دستت درد نکند؟

کسی آمد بگوید خیابانی دمت گرم که از آن برنامه اکنون چند نفر مشغول کار هستند؟ یونسیان هم اکنون در برنامه نود مشغول کار است و یقینا با استعدادی که او دارد بسیار بیشتر از او خواهیم شنید، مهرداد خمیرگیر بعد از اینکه در بازی های آسیایی اینچئون در شبکه ورزش به اجرای برنامه پرداخت این روزهادر شبکه استانی تبریز مجری گری می کند، عباس قانع نیز هم اکنون از بهترین گزارشگران والیبال و هندبال ما شده است و به اجرای برنامه می پردازد.

کار من گفتن است و کار مردم شنیدن

من نه از انتقاد ناراحت می شود و نه از تعریف مغرور، تمام این ها در کار ماست، کار من درست گفتن است و کار مردم هم درست شنیدن، من می گویم و حق دارم چیزهایی که می خواهم بگویم و مردم نیز گوش می دهند، حتما من ترجیح می دهم با وجدان کاری و رسالتی که دارم حرف بزنم تا مردم گوش دهند، اما گاهی می بینیم صحبت هایی عنوان می شود که کار را از تعریف و انتقاد جدا می کند و به ورطه بی ادبی می اندازد.

همیشه با همکارانم یک تیم هستیم

همه ما خبرنگاران یک تیم هستیم که می توانیم فوتبال را به سرمنزل مقصود برسانیم، من و همکارانم همیشه هوای همدیگر را داشته ایم، مثلا عادل دوست من و برادر کوچکتر من است اما از نظر سواد و دانش از من بزرگتر است مگر می شود من بروم او را اسیر شایعه کنم و یا با نوع رفتارم او را به حاشیه ببرم؟ خب من ترجیح می دهم از عادل حمایت کنم و او هم همینطور.

پسر یک کارمند وزارت کشاورزی هستم و باظرفیت

ما گاهی اوقات از تعدادی قلیل بی ادبی هایی می بینیم که نمی توانیم قبول کنیم اینها نشانه های تمدن 2500 ساله است، ما خوب می دانیم فشار اقتصادی روی مردم است اما بهرحال این موضوعی است که همه را در بر می گیرد، مگر خود من مشکل ندارم؟ مانند بقیه چک و یا بدهی ندارم؟ ما که تافته جدابافته نیستیم ما هم به مانند همه زندگی می کنیم، خدا را شکر نه سرمایه دار هستم و نه آقازاده، پسر یک کارمند وزارت کشاورزی هستم که همیشه سعی کرده ام ظرفیت کافی را داشته باشم.

در پایان می گویم دست آن دوستی که علیه من اخباری اینچنینی منتشر می کند را می بوسم اما می گویم برادر من خبر درست را منتشر کن.

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها