أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۲۷۶۱
زمان انتشار: ۲۳:۵۵     ۰۸ آذر ۱۳۹۴
مطابق با نتایج همه پرسی اجتماعی که توسط نشریه اینترنتی صربستان « New Serbian political thought» انجام شد شهروندان صربستان اعتماد بیشتری به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دارند تا الکساندر ویچیچ نخست وزیر صربستان.

به گزارش پایگاه 598، در این نظر سنجی 36,1%  از ولادیمیر پوتین حمایت کردند  و 34,6% شهروندان  به  نخست وزیر خود ابراز اعتماد کردند.

آنچه به  سیاستمداران خارجی مربوط می شود  آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با (7,3%) در جای دوم فهرست رتبه بندی  قرار گرفت و آلکسیس  سیپراس، نخست وزیر یونان و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا فاصله زیادی با او دارند.

در پاسخ به این سوال که آیا از اتحاد صربستان و روسیه حمایت می کنید، 68,2 درصد پرسش شدگان جواب مثبت دادند  و 18,9 رأی مخالف و 12,9 از دادن رأی خودداری ورزیدند.

در پاسخ به این سوال که « اگر  مجبور به این انتخاب شوید که صربستان  با کدام کشور باید اتحاد  سیاسی — اقتصادی تشکیل بدهد» 35,7 درصد  از روسیه نام بردند. (34,7%), اعلام بیطرفی کردند و (21,1%) اتحاد با اتحادیه اروپا را  برگزیدند.

جورجه وکادینوویچ  Djordje Vukadinovic، سردبیر  نشریه فوق الذکر به روزنامه «  بلیتس» چاپ بلگراد  گفت که علت  محبوبیت پوتین  در صربستان آن است که شهروندان صرب روسیه را دوست  و مدافع سنتی خود می دانند.  بعلاوه آنها پوتین را  به عنوان سیاستمدار قاطع  و  مدبری می دانند که از حل مسائل برمی آید.

جامعه شناس Neven Cveticanin در مقاله منتشره « بلیتس» پوتین را  « کلینت ایستوود سیاسی»  لقب داد:  خونسرد ، قاطع و متین و خوددار…

پوتین به خاطر قدرت و جذبه خود  مردم را جذب  می کند.  سبک زندگی  و شخصیت او  خاص است که بدون وابستگی به نزدیک بودن با او و یا برخورداری از دیدگاه های طرفدار روسیه  برای مردم جالب  است.  از نقطه نظر  پسیکولوژی،  مردان خود را با  او مقایسه می کنند-  او «مرد آلفا» ست.  زنان از اینگونه مردان خوششان می آید. 

منبع:اسپوتینک


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها