يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۸۷۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۰۹ آذر ۱۳۹۴
قیمت نفت به علت افزایش ارزش دلار و احتیاط تاجران در آستانه نشست اوپک در روز جمعه کاهش یافت و به ۴۴.۶۵ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش پایگاه 598، قیمت نفت در معاملات امروز به علت احتیاط تاجران در آستانه نشست اوپک در آخر این هفته و همچنین پیش‌بینی اینکه افزایش نرخ بهره آمریکا سبب تقویت ارزش دلار می‌شود، کاهش یافت.

با توجه به اینکه هیچ نشانه‌ای مبنی بر کاهش فزونی عرضه در بازار دیده نمی‌شود و تقویت ارزش دلار، قراردادهای بر پایه دلار را برای مالکان دیگر ارزها گران می‌سازد، قیمت نفت در آستانه ثبت کاهش ماهانه 10 درصدی قرار گرفته است.

ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی به بالاترین رقم در 8 ماه و نیم اخیر رسید.

هر بشکه نفت برنت با 21 سنت کاهش، بشکه‌ای 44.65 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 8 سنت کاهش 41.63 دلار در هر بشکه معامله شد.

درحالی‌که بیشتر تحلیلگران انتظار ندارند که اوپک سقف تولید خود را در نشست دسامبر کاهش دهد، اما این احتمال را می‌دهند که عربستان با دیدگاه همکاری برای حمایت از قیمت‌ها با دیگر تولیدکنندگان کنار بیاید.

جاناتان بارات تحلیلگر بازار نفت در این‌باره گفت: اوپک و روسیه می‌توانند «نوعی  هماهنگی برای کاهش تولید» داشته باشند... «فزونی عرضه ادامه دارد اما من فکر می‌کنم این وضعیت می تواند به سرعت با توجه به تغییر در نرخ بهره امریکا که می‌تواند تقاضای بیشتر را به دنبال داشته باشد، معکوس شود.»

تاجران همچنین به دقت گزارش مشاغل آمریکا در بخش غیرکشاورزی را که در روز جمعه منتشر خواهد شد، رصد خواهند کرد. یک گزارش قوی در این زمینه می‌تواند افزایش نرخ بهره را به دنبال داشته باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها