أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۲۸۹۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۰۹ آذر ۱۳۹۴
بازیگر تیزر سینمایی «دختر شینا»، اظهار داشت: امیدوارم این نوع تبلیغ بتواند پیوند بین سینما و ادبیات معاصر را تقویت کند.
به گزارش پایگاه 598، امین زندگانی، با بیان اینکه «دختر شینا» از یک زاویه دیگری به دفاع مقدس نگاه کرده است، گفت: یکی از جذابیت های این اثر، مقدمه 2 صفحه ای کتاب بود؛ چرا که مخاطب با خواندن همین 2 صفحه تکلیفش را با کتاب می فهمد.

وی ادامه داد: بعد از خواندن مقدمه کتاب، 72 صفحه از مقدمه را طی 40 دقیقه خواندم، البته «دختر شینا» کتابی است که مخاطب با خواندن آن متوجه گذشت زمان نمی شود و این یکی از ویژگی های آن به شمار می رود.

بازیگر «فصل فراموشی فریبا» درباره مقدمه کتاب گفت: در مقدمه این کتاب با زندگی قدم خیر آشنا می شویم، زنی که گویی وظیفه داشته روایتی را نقل کند و خود هیچگاه شاهد روایت خودش از زندگی اش نباشد و این مسئله باعث ویژه بودن «دختر شینا» شده است.

زندگانی با اشاره به ویژگی «دختر شینا» تصریح کرد: بزرگ ترین ویژگی کتاب، این است که تاثیر جنگ را بر خانواده ای که مستقیما درگیر جنگ است، نشان می دهد. البته درست است که آن زمان زنان زیادی در صف نفت و کوپن می ایستادند، ولی تفاوت قدم خیر با سایر زنان این است که وی مستقیما با جنگ در ارتباط است؛ همچنین «دختر شینا» بسیار احساسی و لطیف به مقوله وظیفه و اعتقاد پرداخته است.

وی افزود: اینکه کتابی توسط بازیگران تبلیغ  شود، مقوله جدیدی در کشور ما به شمار می رود و «دختر شینا» تا حدی کتاب زیبایی است که احتمال حاشیه سازی برای کار تبلیغاتی در خصوص آن را به جان خریدم؛ چرا که این کار ارزش تبلیغ را دارد.

بازیگر «فصل فراموشی فریبا»  با بیان اینکه «دختر شینا» را به مادر و دو تن از دوستانم پیشنهاد داده ام، تصریح کرد: هر مخاطبی که این کتاب را بخواند، حتما نکته ای از آن یاد می گیرد و اینگونه نیست که بگوییم که این، کتاب زنانه ای است و از آنجایی که روایت «دختر شینا» روایت تجربیات است حتما مخاطبان با آن ارتباط می گیرند.

زندگانی گفت: از یک جایی به بعد مخاطب به اندازه ای با این کتاب ارتباط برقرار می کند که دیگر احساس نمی کند در حال خواندن آن است؛ بلکه تصور می کند که دارد صحبت های قدم خیر را می شنود و درددل قدم خیر با مخاطب به قدری صمیمی و بدون غلو است که فرد با خواندن آن احساس می کند در همان فضا قرار دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی آثار  بیشتر قدرت نمایی نویسنده و خالق اثر خود را نشان می دهد تا صمیمت موجود در کتاب را، ولی دختر شینا بیشتر صمیمیت را نشان داده و این یکی دیگر از ویژگی های این کتاب به شمار می رود.

زندگانی با بیان اینکه برای اولین بار است که در کشورمان تیزر سینمایی برای یک کتاب ساخته می شود، بیان داشت: برایم افتخار است که در اولین تیزر سینمایی ساخته شده حضور دارم. متاسفانه پیوند ادبیات و سینما طی سالهای گذشته بسیار ضعیف شده است، به گونه ای که نه دوستان رمان نویس نظری به سینما انداخته و نه فیلمسازان از حوزه فیلمنامه فراتر رفته و به سراغ رمان آمده اند.

بازیگر فیلم "فصل فراموشی فریبا" گفت: امیدوارم تبلیغات سینمایی کتاب بتواند بین ادبیات معاصر  و ادبیات سینمایی کشور نقطه پیوندی ایجاد کند تا بتوانیم  به موضوعات بکر رجوع کرده و درباره آنها فیلم بسازیم.  به عبارت دیگر باید رمان های خوبی که در سالانه تولید می شود در قالب پرده نقره ای سینما قرار بگیرد و قطعا این موضوع نه تنها لطمه ای به فروش کتاب نمی زند بلکه باعث فروش بیشتر هم می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه ادبیات معاصر بسیار غنی هستیم و می توانیم خلا فیلمنامه و ارتباط سینما با مخاطب را از طریق رمان های خوب مانند دختر شینا پر کنیم،  گفت: البته نامیرا هم کتاب زیبایی است و می تواند برای آن هم تیزر ساخت و امیدوارم این تبلیغات و آغاز این راه پیوند بین سینما و ادبیات معاصر را تقویت کرده و سینما را به سمت ادبیات کهن ببرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها