يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۹۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۰۹ آذر ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598، پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان‌جنوبی گفت: استفاده از عسل در فصل سرما بیشتر توصیه می‌شود زیرا یکی از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات بوده که به تامین انرژی بدن کمک می‌کند.

علیرضا پرهیز، اظهار کرد: عسل سابقه‌ای طولانی در درمان زخم داشته و ضدباکتری و التیام‌دهنده است.

وی با اشاره به اینکه در فصل سرما اختلالات پوستی به دلیل سرمای هوا تشدید می‌شود، افزود: عسل، سر درد را کم و حالت ناتوانی و عصبی را در افرادی که تعادل عصبی ندارند، کاهش ‌می‌دهد. عسل در فصل سرد خاصیت دارویی دارد و برای افراد و کودکان سرما خورده بسیار مفید است بنابراین عسل را در فصل سرما به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

پرهیز با اشاره به اینکه عسل در درمان بیماری‌های گوارشی موثر است، خاطرنشان کرد: افرادی که دچار بیماری‌های گوارشی هستند عسل را جایگزین قند و شکر قرار دهند.



منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها