يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۹۲۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۰۹ آذر ۱۳۹۴
سرکنسول روسیه فدراتیو در رشت از خرید هواپیمای مسافری «سوخو سوپر جت» روسی توسط ایران خبر داد و گفت: مذاکراتی در این زمینه میان روسای جمهور دو کشور صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه 598، ماکسیم بارانوف ظهر امروز در نشست با هادی تیزهوش‌تابان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان و نماینده وزارت امور خارجه در بندرانزلی به دیدار پوتین با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و آن را دیداری بسیار موثر و شعف‌برانگیز خواند.

وی با بیان اینکه دیدار پوتین رئیس جمهور روسیه فدراتیو با رهبر معظم انقلاب تحرک بسیار جدی داشت و پوتین از این دیدار مشعوف شد، تصریح کرد: این یک دیدار سمبلیک نبود بلکه نشان می‌دهد برخورد سیاسی و موضع‌گیری سیاسی نزدیکی بین دو کشور ایران و روسیه برقرار است.

سرکنسول روسیه فدراتیو در رشت دورنمای همکاری ایران و روسیه را بسیار درخشان خواند و گفت: در دیدار رئیس جمهور روسیه فدراتیو با روحانی رئیس جمهور ایران قراردادهای همکاری بسیار امضا شد که عملی شدن آنها به بحث توسعه این همکاری‌ها کمک بسیاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت برای بسط توسعه همکاری ایران و روسیه وسیع است، افزود: در دیدار دو رئیس کشورهای ایران و روسیه قرارداد احداث نیروهای حرارتی در حوالی بندرعباس امضا شد.

بارانوف امضای چند پروژه همکاری را از دیگر موارد در دیدار دو رئیس جمهور مذکور عنوان کرد و یادآور شد: در ماه آینده نمایشگاه «گفت‌وگوی صنعتی و بازرگانی ایران و روسیه» در تهران برگزار می‌شود.

وی از سفر یک هیئت بسیار بزرگ تجاری و بازرگانی از روسیه به تهران برای حضور نمایشگاه مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: دو کشور تمایل زیادی برای همکاری تجاری وجود دارد و در عرصه بانکی و مالی همکاری بیشتر خواهیم داشت و از روبل و ریال استفاده می‌کنیم.

سرکنسول روسیه فدراتیو در رشت از خرید هواپیمای مسافری «سوخو سوپر جت» روسی توسط ایران خبر داد و یادآور شد: مذاکراتی در این زمینه بین روسای جمهور دو کشور صورت گرفته است.

وی به دیدار امروز خود با رضا علیزاده میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان اشاره کرد و متذکر شد: برای توسعه گردشگری بین گیلان و آستراخان روسیه آمادگی داریم.

بارانوف با اشاره به اینکه حجم تبادلات تجاری ایران و روسیه کافی نیست، خاطرنشان کرد: حجم مبادلات باید افزایش چشمگیری پیدا کند.

وی به نقش گیلان در توسعه روابط تجاری اشاره کرد و یادآور شد: گیلان و آستراخان پیشتاز همکاری در توسعه تجاری هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها