يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۹۳۸
زمان انتشار: ۱۷:۱۱     ۰۹ آذر ۱۳۹۴
رئیس مجلس افزود: کشورمان دانش هسته‌ای را حراج نکرد/ طرف غربی باید همه تحریم‌های تاکید شده را بردارد/ مشکلات اقتصادی ما با شعار و کارهای کپسولی رفع نمی‌شود/ مبارزه آمریکا با تکفیری‌ها واقعی نیست، یک بازی است
به گزارش پایگاه 598، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در اجلاس سراسری مدیران حوزه علمیه خواهران که در مجتمع مهدی‌یاوران جمکران برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه از جایگاه و ظرفیت بسیار بالایی برخودار است و مدارس کشور و دانشگاه‌ها باید از این طرفیت استفاده کرده و خانواده‌ها فرزندان خود را با علوم دینی آشنا کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم آشنایی طلاب با زبان‌های زنده دنیا افزود: حوزه علمیه در زمان‌های مختلف ورود پیدا کرده چون نشر علوم دینی و معارف اسلامی را باید با زبان‌های بین المللی نشر و ترویج کرد که این اقدام سبب آشنایی کشورهای مختلف با مکتب اسلام و معارف اهل بیت (ع) می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه در یک نگاه کلان در چند حوزه کشور مسائلی وجود دارد که دارای مشکلات و چالش‌هایی است که یک بخش آن حوزه بین الملل است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی با کشورمان وجود داشته است، در مسئله هسته‌ای بیش از 12 سال با چالش روبه‌رو بودیم و مسائلی نظیر حقوق بشر و تروریسم که در مجامع بین‌المللی با آن مواجه می‌شویم، وقت و ذهن ما را درگیر خود می‌کند.

وی با اشاره به درگیری‌های منطقه و مشکلات ملت‌های اسلامی عنوان کرد: هیچ زمانی پس از جنگ جهانی با چنین وضعیتی در منطقه روبه‌رو نبودیم که تا این حد عوامل بین‌المللی در آن نقش داشته باشند، این موضوع گذرا نیست بلکه ما با پدیده بدخیمی در منطقه روبه‌رو هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با با تاکید بر لزوم رفع مشکلات اقتصادی تصریح کرد: در داخل کشور "اقتصاد" نقطه ضعف ما است چون شرایط اقتصادی ما هم‌تراز با پیشرفت‌های انقلاب اسلامی نیست و با شعار و کارهای کپسولی رفع نمی‌شود. ابتدا باید آن را باز کرده و سپس با نگاه طبیبانه درد را حس کرد و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی اجتماعی یکی دیگر از مسائل کشور است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود، اظهار داشت: مشکلات فرهنگی از جمله مشکلات موجود در کشور است که از اهمیت زیادی برخودار است چون فرهنگ از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نیازمند توجه ویژه‌ای است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هجمه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی، افزود: پس از انقلاب، امام خمینی (ره) اهدافی را ترسیم و پایه‌گذاری کردند، دشمنان فعالیت‌های خود را برای مقابله با این اهداف آن اتخاذ کرده و با آرمان‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی (ره) به مقابله می‌پردازند که نیازمند ایستادگی در این زمینه هستیم.

لاریجانی با بیان اینکه مشکلاتی که امروز جهان اسلام با آن روبه‌رو است، ناشی از رفتارهای گذشته غرب با ملت‌های مسلمان است، بیان کرد: جنگ جهانی توسط دولت‌های غربی ایجاد شد و ربطی به مسلمانان ندارد و نباید تاوان آن را مسلمانان در جهان بدهند.

وی با بیان اینکه امروز هزینه جنگ کشورهای غربی را مسلمانان می‌دهند، عنوان کرد: پس از جنگ جهانی دوم، منابع نفتی مسلمانان در اختیار غرب و در راستای بازسازی کشور آن‌ها هزینه شد، در کشور ما نیز پس از شکست حاصل از ملی شدن صنعت نفت، آمریکا دست بر منافع نفتی ایران گذاشت و آن را برای پیشرفت خود استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ کشوری این موضوع را نمی‌پذیرد که زیر چکمه سربازان دشمن باشد، تصریح کرد: جنگ‌طلبی آمریکا سبب رشد تروریست در کشورهای منطقه شد و ریشه مشکلاتی که وجود دارد در جنگ‌طلبی‌های دولت آمریکا است. آمریکا مدعی مقابله با تروریست در کشورهای عراق و افغانستان شد اما با اقدامات خود رشد تروریست را بیشتر کرد.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا این موضوع را متوجه شده که ایران با دیگر کشور‌ها تفاوت دارد، گفت: ایران کشوری انقلابی و مخالف با تفکر افراطی مورد حمایت تروریست‌ها است و تفکر معتدلی را برای جوامع اسلامی ایجاد کرده است. مبارزه آمریکا با گروه‌های تکفیری واقعی نیست، بلکه یک بازی است و برای رسیدن به منافع خود آن را دنبال می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در مسئله هسته‌ای ایران این موضوع را نشان داد که مصمم است و کار را تا جایی پیش برد که به دانش هسته‌ای رسیدیم؛ اگر آمریکا انرژی هسته‌ای ایران را پذیرفت از سر درماندگی آن‌ها بود، آمریکا مجبور به مذاکره با ایران شد و خود آن‌ها سر میز مذاکره آمدند.

لاریجانی بیان کرد: در مذاکرات هسته‌ای و آنجایی که داد و ستد کردیم، لطمه‌ای به صنعت هسته‌ای کشورمان وارد نشد بلکه دستاوردی که داشتیم بیشتر بود. اینکه پایه‌ای از غنی‌سازی را داشته باشیم یک موضوع مثبت بود و اینکه 10 هزار سانتریفیوژ داشته باشیم یا 6 هزار تفاوت ندارد، ولی اینکه مواد غنی شده را به کشورمان بیاوریم تا کارخانه‌های هسته‌ای بچرخند، اقدام خوبی است.

وی با بیان اینکه پی‌.ام.دی از موضوعاتی است که برای ما مشکل ایجاد کرده و قرار شد در مذاکرات این موضوع تمام شود، عنوان کرد: تمام مؤلفه‌هایی که در مذاکرات هسته‌ای انجام شد این موضوع را اثبات کرد که کشورمان دانش هسته‌ای را حراج نکرد و به حفظ آن پرداخت اما در مقابل طرف غربی باید به تعهدات خود عمل کرده و همه تحریم‌های تاکید شده را بردارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیئتی در کشورمان شکل گرفته که بر برجام و اجرای آن نظارت می‌کند، گفت: جمهوری اسلامی نشان داد که قصد دارد مشکلات کشور را عقلانی حل کند، تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر نفوذ دشمن نشان دهنده اهمیت آن است که باید توجه کرد نفوذ هنگامی ایجاد می‌شود که وفاق و وحدت درونی حفظ نشود.

وی با تاکید بر اینکه اگر در داخل کشور همبستگی وجود داشته باشد نفوذی شکل نمی‌گیرد و مشکلات کشور نیز رفع می‌شود، گفت: امروز کشور با مشکلات اقتصادی روبه‌رو است و بیکارانِ زیادی وجود دارند، با حرف‌های شعارگونه این مشکلات رفع نمی‌شود و تنها اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری راه حل مشکلات اقتصادی کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی اقتصاد کشور ناسالم است، نمی‌توان اهداف متعالی را ایجاد کرد که در این زمینه نیازمند مجاهدت در حوزه اقتصاد هستیم، 85 درصد بودجه کشورمان صرف بودجه جاری است و پولی برای عمران کشور وجود ندارد که در این راستا نیازمند جهاد در اقتصاد هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها