يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۹۴۷
زمان انتشار: ۱۸:۴۳     ۰۹ آذر ۱۳۹۴
وزارت کشور عراق:
وزارت کشور عراق با انتشار بیانیه‌ای از خارج شدن کنترل اوضاع گذرگاه مهران به دلیل ازدحام زیاد زائران ایرانی انتقاد کرد و گفت که هزاران ایرانی بدون روادید وارد عراق شده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، وزارت کشور عراق امروز با انتشار بیانیه‌ای از مسئولان ایرانی به دلیل عدم کنترل بر گذرگاه مرزی مهران و ورود بدون روادید هزاران زائر به خاک عراق انتقاد کرد.

به گزارش وبگاه خبری «المستقله» عراق، وزارت کشور عراق نوشت که «گذرگاه مرزی زرباطیه [مهران] طی 48 ساعت گذشته شاهد آشفتگی بود.. طرف ایرانی وظایف و تعهدات خود را به شکل مسئولانه انجام نداد».

در این بیانیه آمده است که «گذرگاه زرباطیه (مهران) در استان واسط، طی 48 ساعت گذشته اتفاقات تاسف‌باری را شاهد بود. حجم زیادی از زائران به آنجا آمدند بطوری که روز یکشنبه تعداد آنان بیش از گنجایش این گذرگاه بود و روشن شد که بخش بزرگی از زائران که تعدادشان ده‌ها هزار نفر است، بدون روادید وارد خاک عراق شدند و این سبب اردحامی شدید و در نتیجه شکسته شدن درها و موانع و آسیب به سلامتی افراد و نیروهای گارد مرزی و از دست رفتن کنترل گذرگاه شد».

وزارت کشور عراق مسئولیت این وضعیت را بر عهده طرف ایرانی دانست و گفت که مسئولان ایرانی به وظیفه خود عمل نکرده‌اند و سبب از دست رفتن کنترل وضعیت گذرگاه شده‌اند اما با این حال گارد مرزی عراق از به کار بردن زور علیه زائران خودداری کرده هرچند حق استفاده از همه ابزارها برای حفظ مرزهایش را داشته تا از هویت افراد وارد شده به خاک عراق اطمینان حاصل کند.

در پایان این بیانیه آمده است که «وزارت کشور عراق افتخار می‌کند که نیروهای امنیتی‌اش و مردمش میهمان‌نواز هستند و تلاش کرده‌اند که همه مسلمانان بتوانند به برگزاری شعائر دینی خود بپردازند و همه امکانات در این خصوص به کار گرفته شده است اما از همسایگانش درخواست می‌کند که مراعات وضعیت امنیتی و سیاسی را بکنند و در حفظ امنیت مرزی و حاکمیت کشور همکاری کنند و مناسبت‌های دینی بهانه‌ای برای ایجاد تنش و خسارت‌های تأسف‌بار که دشمنان در پی آن هستند، نشود».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
UNITED STATES
۲۰:۵۷ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴
۲
۰
تشکر میکنیم از مسولین و مردم عراقی بابت مهمان نوازیشون
پاسخ
علی
ROMANIA
۲۲:۳۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴
۱
۰
مردم نباید زیاده روی کنند و کاری کنند که موجبات ناراحتی همسایگان را بوجود اورد . باید به قانون کشورها احترام گذاشت هر چند که سالهاست قوانین کشور ما هم بوسیله افاغنه زیر پا گذاشته میشود و مملکت مانند کاروانسراست و هر موقع دلشان میخواهد میایند و میروند و این یعنی ایجاد ناامنی .
پاسخ
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
۱
۰
بایدبااین افراد برخوردقانونی شود تابدانندهیچ موقع ازائمه(ع)سوء استفاده نکنند وبابی قانونی موجبات ورود افراد فاسدی همانندداعش رابه کشورمان فراهم آورند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها