کد خبر: ۳۵۲۹۴۸
زمان انتشار: ۱۸:۴۹     ۰۹ آذر ۱۳۹۴
مامور ویژه سیا و وزارت خارجه آمریکا در امور ایران:
یک تحلیلگر و مامور ویژه امور ایران در سازمان جاسوسی آمریکا، نپرداختن به موضوع رسیدگی به ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران را خطرناک برشمرد.

به گزارش پایگاه 598، «فرد فلیتز» تحلیلگر سیا که مامور رصد برنامه‌های هسته‌ای ایران از سوی سازمان «سیا»، وزارت خارجه و کمیته اطلاعات این کشور است در تحلیلی پیرامون انتشار گزارش چند روز آینده آژانس بین‌المللی هسته‌ای نوشت: «موضوع ایران درباره بحث تحقیق از ابعاد فعالیت‌های هسته‌ای نظامی  ایران به صورتی است که این کشور اجرای برجام را منوط به بسته شدن کامل این مسئله ( PMD)  کرده است .

تحلیلگر سیا در ادامه مطلب خود نوشت: در حالی‌که آژانس بین‌المللی هسته‌ای به یقین چنین کاری را انجام نخواهد داد ولی دولت اوباما احتمالا آلمان، فرانسه و انگلیس را برای این مسئله (رفع موضوع PMD) متقاعد می‌نماید.

از دیدگاه تحلیلگر سیا و وزارت خارجه آمریکا، حذف موضوع رسیدگی به ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران توافق با ایران را خطرناک‌تر از گذشته می‌کند زیرا این کشور دیگر نیازی به گفتن مکان‌ها و نوع فعالیت‌های هسته‌ای در ارتباط با ساخت بمب اتمی به آژانس ندارد.

 فرد فلیتز نوشت: ایران خواهان اجرای برجام در پایان ماه دسامبر است ولی بسیاری از کارشناسان غربی بر این باورند چنین موردی تا قبل از ماه فوریه سال‌ آینده اتفاق نخواهد افتاد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها