يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۲۹۸۳
زمان انتشار: ۰۱:۲۰     ۱۰ آذر ۱۳۹۴
همبازی حقیقی و سردار؛
روس‌هایِ خشمگین از تعدی ترکیه به جنگنده خود، با نظر مستقیم ولادیمیر پوتین قصد تحریم همه جانبه ترکیه را دارند و این بار نوبت فوتبال است و تصمیم گرفته‌اند پنجره زمستانی نقل و انتقالات لیگ برتر خود را به روی بازیکنان ترکیه ببندند.
به گزارش پایگاه 598، بعد از اینکه ترکیه هواپیمای جنگی سوخو روس‌ها را ساقط کرد، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه انواع و اقسام محدودیت‌ها را در ارتباط با ترکیه خواستار شد. روز گذشته اقدامات ضدترکیه‌ای روس‌ها در ورزش هم نمود پیدا کرد و از قضا گوشه‌ای از شعله‌های این کدورت‌ها می توانست دامنگیر همبازی علیرضا حقیقی در روبین‌کازان شود که قرارداد طولانی مدت وی مانع این امر شد.

روس‌ها تصمیم گرفته‌اند پنجره زمستانی نقل و انتقالات لیگ برتر خود را به روی بازیکنان ترکیه ببندند و این یعنی قطع ارتباط با فوتبال ترکیه.

* فقط تا پایان قراردادت بمان
ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه می‌گوید تنها بازیکنان ترکی که با تیم‌های روس قرارداد دارند می‌توانند تا اتمام مدت قراردادشان به زندگی در روسیه ادامه دهند و پس از آن باید بروند.

خبرنگار مشرق پس از بررسی متوجه شد که تنها بازیکن ترکیه‌ای شاغل در لیگ برتر همبازی علیرضا حقیقی در تیم روبین‌کازان است. بازیکنی که احتمالا از این پس شرایطی خاص در کشور روسیه خواهد داشت. این بازیکن کسی نیست جز گوکدنیز کارادنیز (Gökdeniz Karadeniz).

کارادنیز کیست؟
گوکدنیز کارادنیز 35 ساله هافبک راست‌پایی که از سال 2007 به روبین‌کازان پیوسته، بازیکنی زیرنقش با 169 سانتی‌متر بلندی قامت است که از قضا جزو بهترین‌های کازان طی 8-9 سال اخیر بوده است.

گوکدنیز طی سال‌هایی که برای کازان به میدان آمده 184 بازی انجام داده تا 14 هزار دقیقه شانس پوشیدن پیراهن تیم روبین را داشته باشد.

تنها فوتبالیست ترکی که از خشم پوتین گریخت +عکس
کارادنیز و سردار آزمون در تمرینات روبین کازان

* مردی با 5 جام ارزشمند

این هافبک تاثیرگذار در ترکیب کازان که با سردار آزمون هم همبازی بوده، همین چند روز قبل در ایستگاه 15 لیگ برتر روسیه 2 گل به سوتووف زد تا تیمش با پیروزی 2‌بر‌صفر از زمین خارج شود.

کارادنیز با کازان 2 سوپرکاپ روسیه در سال‌های 2010 و 2013 را بالای سر برده است. این هافبک ترکیه‌ای در فصل 12-2011 قهرمان جام‌حذفی روسیه شد و البته دو جام قهرمانی لیگ برتر روس‌ها را در سال‌های 2008 و 2009 به دست آورده است.

* 6 امتیاز ترکیه‌ای
گوکدنیز در فصل جاری لیگ برتر روسیه 10 بازی انجام داده تا طی 854 دقیقه 3 گل هم به ثمر برساند. تنها بازیکن ترکیه‌ای حاضر در سرزمین تزار، به جز 2 گلی که هفته قبل به سوتووف زد، به کوبان کراسنودار هم گل زد تا یک‌تنه 6 امتیاز برای کازان مدل جدید بگیرد.

تنها فوتبالیست ترکی که از خشم پوتین گریخت +عکس
کارادنیز در لیگ اروپا سابقه تقابل با اشکان دژاگه در جدال روبین کازان و وولفسبورگ را نیز دارد
* کاشتن 2 گل درون دروازه فرانسه و برزیل
کارادنیز که تا سی‌ام ژوئن سال 2018 با کازان قرارداد بسته، آخرین بار در سال 2008 پیراهن تیم‌ملی کشورش را بر تن کرده است. این بازیکن آخرین گل ملی‌اش را سال 2007 به یونان زد. با این حال بهترین دوران فوتبال ملی‌اش در سال 2003 به ثبت رسید. کارادنیز در رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها، 2 گل به برزیل و فرانسه زد تا نشان دهد از چه هنری برخوردار است.

شاید شانس بزرگ این بازیکن باتجربه طول مدت قراردادی است که با کازان دارد. چون همانگونه که پیشتر هم اشاره شد طبق قانون جدید روس‌ها، کارادنیز می‌تواند تا ژوئن سال 2018 میلادی در جمع کازانی‌ها بماند اما باید دید آیا شرایط محیطی برای گوگدنیز فراهم خواهد بود تا مثل 8-9 سال گذشته به نمایش در کشور روس‌ها ادامه دهد؟
منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها