أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۲۹۹۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۱۰ آذر ۱۳۹۴
سازمان هواشناسی در شهرهای زیارتی جنوب عراق وزش باد شدید و کاهش محسوس دما تا حدود 10 درجه سلسیوس پیش بینی کرد و از کاهش قابل توجه دما در نیمه شمالی کشور و افت بیش از 15 درجه‌ای دما از جمعه تا یکشنبه هفته آتی خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از وزارت راه وشهرسازی، سازمان هواشناسی در اخطاریه شماره 45 خود اعلام کرد: در شهرهای زیارتی جنوب عراق وزش باد شدید و کاهش محسوس دما (حدود 10 درجه سلسیوس) پیش بینی می‌شود. همچنین به تدریج با گذر این سامانه کاهش محسوس و قابل توجه دما در نیمه شمالی کشور از جمعه تا یکشنبه هفته آتی پیش بینی می‌شود که در شمال، شمال شرق و شمالغرب کشور دمای کمینه به زیر صفر درجه سلسیوس خواهد رسید و برخی نقاط در شمال شرق کشور در این مدت بیش از 15 درجه افت دما خواهد داشت.

بنابر این گزارش سه شنبه 10/9/94 بارش باران و برف در ارتفاعات در غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان که در ایلام و لرستان و شمال خوزستان گاهی با رگبار و رعدوبرق و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و در برخی نقاط بارش تگرگ وجود دارد و در جاده های کوهستانی اختلال در تردد جاده ای به سبب بارش برف و لغزندگی پیش بینی می‌شود.
امروز سه شنبه جنوب عراق و شهرهای مقدس نجف و کربلا با وزش باد و در برخی نقاط گردوخاک و از اواخر وقت گاهی بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور برای روز چهارشنبه 11/9/94 پیش بینی کرد استانهای شمال‌غرب کشور (آذر بایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل و زنجان ) با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش خفیف برف در برخی نقاط با اختلال در تردد جاده ای، استانهای جنوب غرب و غرب کشور (ایلام، جنوب کرمانشاه، شمال خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد ) با بارش باران و در ارتفاعات با بارش برف که در ایلام و لرستان و شمال خوزستان گاهی با رگبار ورعدوبرق و احتمال تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

همچنین در روز چهارشنبه شهرهای جنوبی عراق (نجف و کربلا ) با بارش پراکنده و گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی در اخطاریه شماره 45 خود تصریح کرد: در روز پنجشنبه 12/9/94 بارش باران در استانهای کهگیلویه و بویر احمد ، چهارمحال بختیاری ، شمال خوزستان و در ارتفاعات زاگرس بارش برف، در شمال و ارتفاعات البرز و شمالغرب کشور با فعالیت شاخه شمالی موج ، بارش برف و در استانهای واقع در غرب کشور بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اخطاریه شماره 45 خود توصیه کرد با توجه به وضعیت جوی پیش بینی شده اقدام لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی، توسط هموطنان گرامی و سازمانها و ارگانهای مسئول به عمل آید.

احتیاط لازم و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده های کوهستانی مناطق یاد شده، - انجام پیش گیریهای لازم در مناطق جنوب‌غرب کشور و در مناطقی که احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد و عدم تردد در مناطق کوهستانی جنوب‌غرب به خاطر احتمال رعدوبرق و احتیاط لازم برای جلوگیری از خسارت در مناطق جنوب‌غرب کشور به سبب بارش تگرگ از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی کشور است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها