أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۳۰۷۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۱۰ آذر ۱۳۹۴
نمی‌دانم اصرار برایرانی نشان دادن و ایرانی کردن محرم و عاشورا و پیوند زدن آن با تشیع چقدر از نظر تاریخی درست است ...

به گزارش پایگاه 598، «نمی‌دانم اصرار برایرانی نشان دادن و ایرانی کردن محرم و عاشورا و پیوند زدن آن با تشیع چقدر از نظر تاریخی درست است. جدای از آنکه چنین پیوندی از نظر تاریخی محل اشکال است و از منظرافزایش اختلاف میان شیعه و سنی هم عمل درستی نیست ... مشکل «ایرانیزه» کردن محرم و عاشورا به کنار، چند سالی است که شاهد به‌راه افتادن سنت رفتن پیاده به کربلا در اربعین شده‌ایم. سنتی که صداوسيماي‌ماهم اصرارو تبلیغات زیادی برای آن به‌راه انداخته‌اند وتلاش مي‌شود تا هرچه بیشتر بر تعداد زوار اربعین افزوده شود.»

آنچه خواندید بخشی از اظهارنظر یک فرد غیرمسلمان و بهایی و یا بخشی از یادداشت یک رسانه‌ی ضد انقلابی با داعیه و پرچم مخالفت با اسلام نیست. این بخشی از یادداشت روزنامه‌ی اصلاح‌طلب قانون به قلم صادق زیباکلام است. روزنامه‌ای که ظاهرا هیچ ادعایی در مبارزه با نمادهای مذهبی مردم ایران ندارد اما روند طی شده در این نشریه نشان از «نفوذ» جریانی خطرناک و تجدیدنظرطلب در ارکان آن دارد.

نویسنده‌ی این روزنامه همصدا با وهابیون تکفیری تلاش دارد با وصل کردن شور حسینی مردم ایران به «حکومت صفوی»؛ اعتبار این شور و شعور عاشورایی را به زیر سوال برده و راهپیمایی بی‌نظیر اربعین را کاری بیهوده معرفی کند آنجا که می‌نویسد: «محرم و عاشورا از زمان صفویه بود که یک شور و حال دیگری پیدا کرد.» از طرفی این روزنامه با مغالطه‌ای کثیف، سعی می‌کند تا مراسم پرشکوه عاشورا و اربعین حسینی را اقدامی علیه اهل سنت تعریف کند تا بهانه‌ای برای ابراز بغض و کینه‌ نسبت به این مانور قدرت عظیم بیابد. در حالی که وصل کردن اهل سنت مخصوصا سنی‌های ایران به جنایتکاران خونخواری مانند یزد ملعون و معاویه بی‌شک بزرگترین ظلمی است که می‌تواند درحق آنان صورت گیرد چراکه تاریخ نشان می‌دهد اهل سنت حقیقی که تقریبا قریب به اتفاق بدنه‌ی مذاهب چهارگانه‌ی ایشان را در برمی‌گیرد، اگر بیش از شیعیان به اهل بیت پیامبر مخصوصا سید و سرور جوانان بهشت امام حسین (علیه‌السلام)؛ عشق نورزند، قطعا عشقشان کمتر از شیعیان نیست.

نویسنده‌ی تجدیدنظرطلب و تندروی این روزنامه یا آنقدر ناآگاه است که نمی‌داند تعدادی از مدیحه سرایان حادثه‌ی عظیم و بی‌‎مانند کربلا، سنی مذهب بوده‌اند و یا ماموریت محول شده از سوی اتاق‌های فکر ناتوی فرهنگی، او را واداشته که همچون کبک سر به زیر برف کرده و خود را به ناآگاهی بزند. البته شکی نیست که نویسندگان و مسئولین این روزنامه‌ی هتاک به خود زحمت نخواهند داد که نگاهی به مانور عظیم اربعین بیندازند تا ببیند که چه تعداد از اهل سنت عراق و ایران و سایر کشورهای مسلمان، رنج این پیاده‌روی عظیم را به جان می‌خرند و فارغ از تفرقه‌افکنی ماموران قلم به مزد استکبار جهانی، جلوه‌ای از اتحاد حول محور اهل بیت پیامبر می‌آفرینند.

صفحات تاریخ سرشار است از خشم آمیخته به هراس طاغوتیان و دوستداران طاغوت از عزای حسین. عزایی که به گفته‌ی شهید مطهری، خون جوشان امام شهید آزادگان عالم را در رگ‌های جامعه به جوشش درآورده و آنان را در برابر ظلم‌پذیری و ذلت بیمه می‌کند. پس چرا نباید قلم به مزدان وابسته به نظام طاغوت به هراس بیفتند از جامعه‌ای که با هر قدم که در مسیر کربلا برمی‌دارد، درجه‌ای به شعور ذلت‌ناپذیریش افزوده می‌شود و جامعه‌ای که ذلت‌پذیر نباشد محیط مناسبی برای انگل‌های مزدور نظام سلطه نیست.

رسانه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاح‌طلبی البته ید طولایی در حمله به مقدسات مذهبی مردم ایران دارند. حافظه‌ی ملت ایران فراموش نخواهد کرد دوران سیاه دولت اصلاحات را که در میان هرج و مرج ایجاد شده توسط روزنامه‌های زنجیره‌ای برخی هوای «راهپیمایی علیه خدا» به جرم «فتنه‌گر بودن خدا» را در سر می‌پروراندند و عده‌ای چنین تیتر می‌زدند که «کشته شدن امام حسین نتیجه‌ی طبیعی خشونت جدش رسول خدا در بدر و احد بوده است»!

گروهی از این جماعت معتقد بودند «امروز خدا در جامعه هيچ كاره است.»، عده‌ای «مظاهر ديني چون حجاب و حياي زنان» را «نماد عقب افتادگي» می‌نامیدند و برخی جوانانی که به مسجد می‌روند را «روانی» لقب می‌دادند.

اقدام شنیع و مشمئزکننده‌ی اخیر روزنامه‌ی قانون در توهین کم‌سابقه به عزاداری حسینی؛ اگرچه تاسف‌بار بوده و قلب و روح آزادگان جهان را به درد می‌آورد، اما از سوی دیگر افشا کننده‌ی ماهیت حقیقی تجدیدنظرطلبان پنهان شده در زیر نقاب اصلاح‌طلبی نیز هست تا افکار عمومی فراموش نکنند که این جماعت همان تفکری را نمایندگی می‌کنند که کمتر از دو دهه‌ی پیش، در قلب ام‌القرای جهان اسلام در روزنامه‌هایشان «تفكر شيعه گري را موجب انحطاط مملكت ما و مانعي براي دموكراسي» می‌دانستند. بنابراین عجیب نیست اگر اخلاف مزدور آنان نیز امروز از راهپیمایی غرورآفرین اربعین حسینی چنان به خشم بیایند که تصمیم بگیرند به هر نحو ممکن ذره‌ای از این شور الهی بکاهند. چرا که آنان بنابه اظهارات تئوریسین‌شان که سال‌هاست در آغوش روباه پیر جاخوش کرده عقیده دارند: «فرهنگ شهادت، خشونت آفرين است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۵
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
۳۵
۱۰
اول كه تيتر و خوندم فكر كردم يه كسي اين حرفها را زده ولي در ادامه فهميدم اين حرفهاي زيبا كلام ناكسه.همه مي دانند كه اين استاد قجري نخود هر آشه و مي خواهد با بازداشت شدن براي خود سابقه مبارزاتي دست و پا كنه و سر سپردگييش را به ارباب داعش پرور نشان بده. من ترا نصيحت مي كنم اي سوسك بيچاره اينقدر دم دمپائي نچرخ.
پاسخ
ابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
۱۰
۵۱
آقای محترم آقای زیبا کلام پربیراه نگفته،امثال شماها چه کاسبی هایی که از خود را طرفدار امام حسین ع نشان دادن نمی کنید !!! حداقل آقای زیبا کلام شهامت گفتن این سخنان را دارد شماها چی که همه اعمال وافعالتان ریاکارانه وعوامفریبانه است ؟؟خود را کشته ومرده امام حسین ع معرفی می کنید ولی خدا می داند درسایه این ارادت مزورانه خون مردم رو توشیشه می کنید !!!
پاسخ
عمار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴
امام حسین ع به قوم وگروهی تعلق ندارد . دوما پیاده روی زنده نگهداشتن یاد وخاطره تلخ اسرای کربلااست . این تفکر شما وسرورتان زیبا کلام همان تفکروحشت کدخدای تان است .می ترسید شور حسینی خاطره تلخی برای شما ها بوجود بیاورد وووو
بچه رزمنده 34 ساله ازقم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴
بنام خداسلام علیکم ؛ بسم ا..قاصم الجبارین والمجرمین ؛ امام حسینی که حقیر دیدم خیلی با کرامت تروغنی ترازان چیزی است ؛که ما درتصورمان بگنجد وایشان انشا..اعمال ریاکارانه مارا قبول می فرمایند ؛خون مردم را امثال شما واین اقای مغز قاطر خورده (باساندویچ )درشیشه کردید که درعاشورای 88 رقصیدید یاازر سران فتنه حمایت کردید ؛از اسمتان هم نمادغربزدگی حضرتعالی می باشد چه - ابی خواننده مبتذل زمان شاه است ( واین سوای اسم همایون نبی خدا ابراهیم خلیل است )- افکارتان هم مانند اسم تان مبتذل است ؛ خداوند اقای زیبا کلام وشمارابارضاشاه محشورکندکه موهن به امام حسین ووحضرت معصومه (س) بود ؛ومورد لعن امام زمان عج ببود - والسلام
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
۶
۳۴
هر کاری که رضای خدا در آن نباشد بیهوده است . حتی پیاده روی اربعین . به خصوص اینکه با بدعتهای جدید همراه شود . نمونه اش اینکه بعضی ها خوشحالند از اینکه اتفاقی افتاده که در زمان ائمه نبوده. خوب در زمان ائمه خیلی چیزها نبوده . بری نبوده موبایل نبوده هواپیما نبوده و ...
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴
روایت در مورد پیاده روی اربعین از ائمه علیهم السلام داریم.
در مورد چیزی که نمیدونید اظهار نظر نکنید لطفا
ناشناس
GERMANY
۱۳:۵۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴
بروید مطالعه کنید
شما را دعوت به مطالعه می نمایم
عمار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴
چرا وحشت کردید اگر مسلمانید ؟؟؟؟ خوب فکر کن چه کسانی می ترسن ازحضور مسلمانان . حتما کدخدا ....
بچه رزمنده 34 ساله ازقم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴
بنام خداسلام علیکم ؛ سوال - لطف بفرمایید که موارد بدعت دراین راهپیمایی عظیم وشریف راذکر کنیید -؟مثل اینکه زیادی ماهواره تماشاکرده اید - اموجاش روی مخ شما تاثیر گذاشته که افاضات مع الفارغ می فرمایید - توصیه می کنم تماشای ماهواره بالاخص شبکه هایی که تبلیغ - مسکرات را می کنند - کنار گذاشته تا انشاا...تعالی - دیگربه جای کلمه زیبای - گل - کلمه نجس گ..(به معنای مدفوع )ازدهانتان فرمایش نشود -والسلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
۲۹
۸
کور شوند دیدگانی که نمیتوانند ببینند
پاسخ
رسول
-
۲۱:۰۷ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
۲۷
۹
یکی به این بنده خدا بگه اگر حرف نزنی کسی بهت لال نمیگند
پاسخ
مرگ بر اصلاحات آمریکایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
۲۳
۵
از جماعت اصلاح طلب بیش از این انتظار نیست. اینها همون جماعتی هستند که عاشورای سال ۸۸ پرچم امام حسین رو آتش زدند. تعجب نداره.
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۲۳:۲۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
۵
۲۰
خودتو جر دادی احمق آخرش نگفتی چی گفته
واقعا که افراطی برازنده شماست
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۰۰:۴۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴
۱۸
۴
به نظر بنده باید این نوشتار زیباکلام رو همه جا منتشر کنند تا ملت فهیم ایران که عاشق امام حسین (ع) هستند بیشتر با این جریان آلوده آشنا شوند و رذالت این روشنفکر نماها برای آنان نمایانتر بشود. تنها راه پاسخ به این اراجیف انتشار آن است تا سخیف بودن و سطحی و بی عمق بودن تفکرات اصلاح طلبان نمایان شود.
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴
۱۶
۴
بازهم شبهه در دین مانند زمان اصلاحات در روزنامه ها داره مطرح میشه، ولی ایندفعه انقلابیون و بچه مؤمنها خیلی سریعتر واکنش نشون میدن.
دیگه کور خوندن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۲۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴
۱۱
۴
واقعا جالبه یارو زحمت پیاده روی رو میکشه سختیشو حتی تا جان دادن تو این مسیر هم میخره بعد کسایی دیگه زورشون داره مشکلی نیست واقعیت تلخه تا کی میخواید اسلام رو منحرف یا از بین ببرید این انقلاب صاحب داره اونم امام زمانه نمیذاره امثالی مثل شما تحریفش کنید شما برید پارتیهای شب و روزتون پولاتون رو ویسگی عرق سگی و خوکی بخورید که سالانه میلیاردها دلار خرج میشه هیچکی نوطوقش بالا نمیاد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴
۵
۵
هر کس یک بار برود امام حسین قیام کرد برای از بین رفتن ظلم من دیده ام هرسال می روند آیا اصراف نیست وقتی بچه های ی بیکار دارد می گوید من به بچه کاری ندارم مامسلمانیم این چه مسلمانی است که فقیر این همه زیاد ایت همه حاضرند سالی یک با به کر بلا بروند ولی به کسی کمک نکنند حتی به بجه های خود!!!!!!!!!!!چه ی خود
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴
۱۲
۴
بالاخره این مزدور یه جورایی باید خودشو به ارباباش اثبات کنه دیگه
اینم یه راهشه
پاسخ
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴
۱۳
۳
من به عنوان یک استاد دانشگاه فقط در این جذبه حسین موندم که با گذشت این همه سال داغ و مصیبتش تازه است در ضمن اقای زیبا کلام اینبار زشت حرف زدی اصلا حرفت توهین به ملت بود این مردم عشق حسین رو با شیر از مادر گرفتن این حرفها فقط باعث اب شدن حیثیت دانشگاه میشه کمی فکر هم بد نیست
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴
۱۰
۳
شما فکر میکنید بهایی و ضد اسلام و شیعه شاخ و دم دارد . انها هم مانند ما قیافه به ظاهر ادم را دارند ولی فکرشان فاسد است . مطمئن باشید زیباکلام یا یکی از انهاست و یا فاسد است . زیبا کلام فقط هنرپیشه این بازی است که در پس پرده ان عوامل مهمی قرار دارند .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴
۸
۳
من این آقایان را دعوت میکنم فقط یک بار در ایام اربعین چند کیلومتر با زائران اباعبدالله هم قدم شوند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴
۸
۱
خوشا به حال وزير ارشاد و اقدامات فرهنگي اش، خوشا به حال رئيس جمهور و اين سنخگوي آهنگرش، خوشا به حال روزنانه قاون كه با پ.ل بيت المال زير آب دين رامي زند. خوشا به همه شما كه زير پرچم بدون پايه سينه مي زنيد.
پاسخ
فرهاد
-
۱۵:۱۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴
۹
۱
امام حسین علیه السلام برای زمان ،مکان یادین ومذهب خاصی نیست طراحی است از سوی حق برای سیر به حقیقت -اینکه استاد زیبا کلام چنین یا چنان گفته دور از انتظار نیست چون اعتقادی به امام حسین وراهش ندارد وضربه ای که هم قطارانش به اسلام زده اند یهود نزده
پاسخ
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴
۷
۱
جریان تحریف عاشورا از ابن سعد وابن زیاد ویزید شروع شد ودر همیشه تاریخ بوده وخواهد بود این هم یک نوع دیگر آن هست >اگر منطق شما درست باشد اصل عزاداری برای سید الشهدا را هم که اسلام را زنده نگه داشته است شامل می شود ،چرا حرف دلتان را روراست نمی گویید ؟ولی زیاد زحمت نکشید در طول تاریخ خیلی ها تلاش کردند این نور الهی را خاموش کنند اما خداوند ، علیرغم میل کافران ، بد خواهان و کج فهمان ، هر روز آن را فروزان تر می کند .لبیک یا حسین (ع).
پاسخ
آرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴
۷
۰
امام حسین علیه السلام امام و رهبر و سرور آزادگان جهانند...جهان...هم فارس...هم عرب...هم انگلیسی...هم روسیه ای....
یهودی و مسیحی با این جریان همراه شدن...توئه مسلمان نمای وهابی منش زیبا کلام زشت سیرت...کجای کاری؟!!!
دنیا داره میره به سمت نور تو داری به سمت ظلمت؟!!!!
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴
۷
۰
با سلام کل یوم عاشوراع وکل عرض کربلا خدا شکر خداوند دشمنان دین واهل بیت را انسانهای نادان قرار داده است حالا هرچه قدر امثال آدمهایی مثل زیبا کلام سعی در کمرنگ کردن این حقیقت داشته باشند پاشیدن خاک به آفتاب است وجالب اینکه ترفندی رادر پیش گرفته که خیلی وقته نخ نما شده اختلاف انداختن ازطریق نژاد عرب وعجم همان ترفندی که در لشکر مختار ابن زبیر به راه انداخت اما کور خوانده خودش و ارباباش
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
کل ارض (زمین)
حسنی
NETHERLANDS
۰۱:۴۳ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴
۷
۰
آیه یازده سوره بقره درباره اصلاح طلب ها نازل شده است !!!!!
پاسخ
montazer
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴
۴
۰
بسم رب الشهدا و الصدیقیق متاسفانه نمی دانم چرا کسانی که هیچ قرابتی با عاشورا و سیدالشهدا ندارند و صلاحیت علم لازم را ندارند در این مورد صحبت میکند این جریان روشنکرنمای تجدید نظرطلب لیبرال و لائیک که در دوره خفقان و حاکمیت مطلق اصلاحات که به راحتی جولان داده و به تمام مقدسات از خدا و رسول و ائمه و غدیرخم و امام حسین‏(ع‏)‏ و امام زمان (عج‏)‏ تا امام خمینی و رهبری آیت الله مصباح و ... حمله و توهین کرده و حتی اعمالی را انجام دادند که روی ناصبی ها و کفار معاند را سفید کردند دم از وحدت اسلامی میزنند شما و اسلام زکی شما که در همین دولت ‏۱۱ که سواری دارید میگرید در نشریاتون استدلالهای وهابی ها را برای رد غدیر چاپ کرده و یا روزنامه مردم از نشریه شارلی ابدو که به پیامبر توهین کرده حمایت کرده و اقدام به برگذاری تئاترهای ضداسلامی و کنسرت های مبتذل کرده این جریان از امام حسین‏(ع‏)‏ در ۸۸ ضربه سختی خورده به همین دلیل در این سالها شاهدیم که شروع به حمله و تضعیف فرهنگ حسینی هستند و امام حسین (ع‏)‏ را مورد حملاتی قرار میدهند که در تاریخ بی سابقه است شیعه دوبال دارد و بدنه اینان هرچه بدنه را زدند موفق نشدند حال میخواهند بالهایش را زنند همین آقای زیباکلام که هیچ کلام زیبایی ندارد یکی از حامیان و فعالان فتنه ۸۸ است که عاشورای آن سال ... همین فرد یکی از حامیان سرسخت رضاخان است که برخورد رضاخان با فرهنگ اسلامی و فرهنگ حسینی معلوم است اینان با اصل دین مشکل دارند و اگر بتوانند ایران را کشوری لائیک میکنند متاسفانه جریان نفاق در تلاش است تا قدرت را بدست گیرد و به جریان معاند تبدیل شود تبدیل از معاویه به یزید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴
۱۰
۰
به کوری چشم امثال شما وهابی ها و بهایی ها و ضد انقلاب ها راه پیمایی بیشتر می شود هر سال در ضمن امام حسین مال همه مردم دنیاست نه فقط برای ایرانی ها .بفهم نفهم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴
۷
۰
به نظر من یه مسلمون واقعی اصلا نباید کاری با یه بیمار روانی که دین و وطنشو فروخته به دولتای گرگ صفتی مثل امریکا و دوست داره نوکرشون باشه داشت باشیم اینجور ادما مثل ... هستند که امثال امریکا قلاده انداخته گردنشون هرچی هم بگن ما از ذات کثیفشون اگاه تر میشیم
پاسخ
رضا
ESTONIA
۰۱:۵۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴
۸
۰
ای کاش میشد دی ان ای استاد رو با دی ان ای هلاک شدگان به دست مسلمین در عزوات بدر و احد مقایسه کرد
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۰۲:۲۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴
۴
۰
زیبا کلام آرزو دارد با ادامه این حرفها خون ما را به جوش بیاورد تا یک نواب صفوی پیدا شود و او را بکشد تا اینطری نام زیبا کلام در کنار نام کسروی در تاریخ بماند!
جنون که شاخ و دم ندارد.
پاسخ
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
مادر این یارو شیرش رو حلالش نکرده پس زیاد انتظار آدمیت ازش نداشته باشید
پاسخ
محمد سروش هرسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
...مقام معظم رهبری:ایکاش منهم در میان زائرین اربعین بودم............
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها