يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۳۱۳۱
زمان انتشار: ۱۵:۴۸     ۱۰ آذر ۱۳۹۴
این استاد حوزه شب گذشته در جمع زائران اربعین حسینی گفت: خدا هرکه را بخواهد شهید کند، نورانی می‌کند، هیچ کاری مثل زیارت اباعبدالله نور نمی‌دهد چون نه ریا دارد نه کبر و غرور
به گزارش پایگاه 598، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین شب گذشته در مسیر پیاده روی زائران اربعین و موکب خدام الحسین واقع در عمود 1120 با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی حاج میثم مطیعی برگزار شد.

پناهیان در این مجلس درباره نور و تاثیر آن بر روحیه و اعمال فردی و حتی سلامت جسمانی سخنرانی کرد.

حجت الاسلام پناهیان با طرح سوالاتی مبنی بر اینکه چگونه می توان محبوب شد و صفت های بد را از خود دور کرد و ابعاد خوب انسان فعال شود بیان داشت: سوال است که چطور محبتم به اهل بیت زیاد شود؟ چه کار کنیم علاقه مند به عبادت اول وقت شویم؟ یک نیاز اساسی وجود دارد که همه این سوالات را پاسخ می دهد.

وی افزود: ما پیش از هرچیز به نور احتیاج داریم. الله نور السماوات والارض، اهل بیت نور پاک و محض هستند و ما انسان ها به نور احتیاج داریم.

پناهیان با بیان اینکه آنچه انسان را عاشق می کند نور است تاکید کرد: نور اگر باشد قلب را عاشق می کند. نور نیاز ما است. باید هر چند وقت یک بار شدت نیاز خود را به نور آزمایش کنیم. بعد می گوییم من الان نور ندارم و باید به کربلا بروم. در بین اهل بیت، حسین(ع) بیشتر از بقیه نور می دهد. مصباح الهدی است.

وی تصریح کرد: هنگامی که نور کم شود فهم بسته می شود. نور زیاد شود قدرت بدنی می دهد، نور حتی بیماری های جسمی را هم علاج می‌کند.

پناهیان با اشاره به اینکه از نماز و از محبت اهل بیت نور می‌گیریم افزود: با انسان های خوب که صحبت می کنیم حس می کنیم نور گرفتیم با انسان های بد هم صحبت می شویم می گوییم نورم رفت. روز قیامت فقط با نور راه می رویم، برخی فقط یک قدم را روشن می کنند برخی به تمام محشر نور می دهند.

وی با اشاره به اینکه خدا هرکه را بخواهد شهید کند نورانی می کند، گفت: نیت نور درست می کند. هیچ کاری مثل زیارت اباعبدالله نور نمی‌دهد چون نه ریا دارد نه کبر و غرور.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها