يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۳۲۲۳
زمان انتشار: ۰۰:۰۳     ۱۲ آذر ۱۳۹۴
بعد از اقدام ترکیه در ساقط کردن جنگنده‌های روسی که به تنش میان دو کشور منجر شد، مسکو واردات خود از ترکیه را متوقف کرده و همزمان نیز تحرکات این کشور در سوریه را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه 598، بعد از اقدام ترکیه در ساقط کردن جنگنده‌های روسی که به تنش میان مسکو و آنکارا منجر شد، هر دو طرف گام‌هایی اتخاذ کرده‌اند که به تنش بیشتر میان آنها منجر شده است.

به گزارش پایگاه خبری «دبکا»، وابسته به نهادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی، ترکیه پروازهای خود بر فراز سوریه را که بخشی از مشارکت این کشور با آمریکا برای حمله هوایی به داعش است، به حالت تعلیق در آورده است.

به گفته منابع نظامی دبکا، هدف آنکارا از این تصمیم، جلوگیری از خطر ساقط شدن جنگنده‌های خود با سیستم‌های دفاعی روسی S-300 و S-400 است که جدیدا به سوریه ارسال شده‌اند.   

از سوی دیگر، «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد،‌ سفر بدون ویزا برای شهروندان ترکیه‌ای از اول ژانویه به حالت تعلیق در می‌آید. پنج‌شنبه گذشته نیز پلیس روسیه 39 ترکیه‌ای را که در نمایشگاه کشاورزی حضور یافته بودند، به دلیل نداشتن مجوز قرارداد بستن با روسیه، بازداشت کردند. مسکو همچنین اعلام کرد کنترل بر واردات محصولات غذایی و کشاورزی ترکیه را تشدید می‌کند.

بر اساس این گزارش، اخیرا بیش از 1000، کامیون حامل محصولات کشاورزی و صنعتی ترکیه به مقصد روسیه، در مرز روسیه و گرجستان متوقف شده است.

منابع نظامی و اطلاعاتی دبکا گزارش دادند، از 25 نوامبر، جنگنده‌های روسی هر خودرو ترکیه‌ای که وارد سوریه می‌شود،‌ را هدف قرار می‌دهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها