أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۳۹۷۴
زمان انتشار: ۰۱:۵۰     ۱۷ آذر ۱۳۹۴
چندی پیش کانونی با نام «کانون اندیشه» در دانشگاه علامه توسط این افراد تاسیس شد تا در این قالب برنامه های خود را عملیاتی کنند . به نحوی که با گرد هم آمدن اشخاصی که صلاحیت شرکت در انتخابات انجمن اسلامی را کسب نکرده و بعضا دارای پرونده های امنیتی بوده اند، شورای مرکزی این کانون پایه گذاری شود.اما در اولین اعلام موجودیت خود باعث تنش آفرینی در محیط دانشگاه شد.
به گزارش پایگاه 598، پس از روی کارآمدن دولت جدید وتغییر در ریاست دانشگاه‌های مختلف از جمله علامه‌طباطبایی؛ بحث بازگشایی دفاتر انجمن‌های اسلامی و سایر تشکل‌ها وکانونهای مختلف و رقابت جریانهای مختلف دانشجوییِ منتسب به فتنه مطرح شد. انجمن اسلامی دانشگاه علامه‌طباطبایی که پیش از تعطیلی یکی از تندروترین انجمنهای اسلامی سطح کشور و طیف علامه دفترتحکیم وحدت محسوب می‌شد؛ نیز یکی از محل نزاعهای طیفهای مختلف دانشجویی قرار گرفت. در نهایت جریانی که در انجمن اسلامی‌دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران همواره به عنوان پیاده‌نظام دانشجویی خاتمی عمل می‌کرد و  در سالهای پس از فتنه هشتاد و هشت مواضع تندی داشت؛ توانست با حمایت مسئولان دانشگاه علامه، انجمن‌اسلامی این دانشگاه  را نیز ازآنِ خود کند.

 

چراغ‌سبز مسئولین دانشگاه علامه به تندروها
به گزارش رجانیوز اما پس از این قضیه، سایر طیفهای دانشجویی حامی فتنه به دنبال کسب مجوز در قالب سایر تشکلها و کانونها افتادند. در حالیکه گمان نمی‌رفت ریاست دانشگاه علامه حاضر به میدان دادن به برخی طیفهای تندروتر و بدسابقه این دانشگاه  باشد، این اتفاق رخ داد. چندنفر از چهره‌های  این جناح تندرو به تازگی با چراغ سبز مسئولین‌ این دانشگاه برای تاسیس تشکل مواجه شده‌اند به گونه‌ای که ازدانشگاه درخواست تاسیس تشکلی به نام «انجمن‌آزاداندیش» کرده‌اند و درحال پیگیری آن هستند.
 

از سوی دیگر شنیده شده چندچهره دیگر این جریان مثل فرشته.ط دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی که سال گذشته به خاطر فعالیتهای به اصطلاح حقوق‌بشری و فعالیت تبلیغی علیه نظام دستگیرشده بود؛ امیر ز که سابقه محرومیت از تحصیل در دانشگاه بوعلی همدان را دارد و شهریار.ف که جزو دانشجویان اخراجی دانشگاه علامه بوده و پس از روی کارآمدن دولت جدید و سیاستهای وزارت علوم مجددا به دانشگاه برگشته؛ درخواست تاسیس کانونی  فرهنگی به نام «اندیشه» را به دانشگاه داده‌اند و گویا چند روز پیش از رو دانشجو موفق به دریافت آن شده‌اند.

 

 

گفتنی است فعالیتهای این چهره‌های تندرو پس از روی‌کارآمدن دولت جدید و تصمیم فتنه‌گران برای بازسازی بدنه دانشجویی خود در کشور همچنان ادامه دارد. به عنوان مثال فرشته.ط «دبیرشورای احیا انجمن های اسلامی دانشجویان» -وابسته به طیف منحله علامه دفتر تحکیم- است که مدتی است به طور غیرقانونی تشکیل شده و ضمن برگزاری چندین نشست،دیدارهای مختلفی با برخی چهره‌های تندوری فتنه مثل عبدالله نوری با همراهی عناصر بدنام دانشجویی نظیر عبدا... مومنی داشته‌اند. او همچنین با همراه نمودن تعداد زیادی از فعالین دانشجویی تندرو جریان فتنه چندین نشست شورای احیا انجمن های اسلامی را به صورت غیر قانونی برگزار نموده است و در تلاش است با حمایت های برخی از عناصر اصلاح طلب و مسئولین دانشگاهی هر چه سریعتر اتحادیه ای یکپارچه و متشکل از تمامی دانشجویان حامی جریان فتنه سراسر کشور را تا پیش از رقابت های انتخاباتی اسفند ماه راه اندازی نماید.

 

 

تشنج در اولین‌گام با گاز اشک‌آور

در همین راستا چندی پیش کانونی با نام «کانون اندیشه» در دانشگاه علامه طباطبایی توسط این افراد تاسیس شد تا در این قالب برنامه های خود را عملیاتی کنند و فعالیتشاان وارد مرحله جدیدی شود. به نحوی که با گرد هم آمدن اشخاصی که صلاحیت شرکت در انتخابات انجمن اسلامی را کسب نکرده و بعضا دارای پرونده های امنیتی بوده اند، شورای مرکزی این کانون پایه گذاری شود.

اما در اولین اعلام موجودیت خود باعث تنش آفرینی در محیط دانشگاه شد به نحوی که روز گذشته و در انتهای اولین برنامه خود که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه به مناسب بزرگداشت روز دانشجو برگزار شد عاملی شد تا بین اعضای کانون و انجمن اسلامی دانشگاه علامه که از یک طیف هم‌فکر(اصلاح‌طلب) هستند درگیری صورت گیرد که در این هنگام گاز اشک‌آوری توسط شخصی نامعلوم در سالن همایش دانشکده استفاده شد و باعث تشنج دربرنامه و لغو مراسم انجمن اسلامی دانشکده شد.

گفتنی است از نظر قانونی «کانون»های دانشجویی حق برگزاری برنامه‌های سیاسی را ندارند و تنها باید درموضوعات فرهنگی فعالیت کنند واین قانونی است که الان هم درباره سایر کانونها رعایت می‌شود؛ اما گویا مسئولان دانشگاه علامه‌طباطبایی تصمیم گرفته‌اند در پناه چراغ‌سبز وزارت علوم برای پر و بال دادن به جریانات دانشجویی حامی فتنه، عامدانه چشم بر قوانین ببندند.

بر اساس همین گزارش علامه عزیزی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه علامه‌طباطبایی نیز در مصاحبه ای با اشاره به اتفاقات رخ داده روز گذشته در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علامه‌طباطبایی، گفت: انجمن اسلامی دانشگاه علامه‌طباطبایی در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه ۹۴ درخواست مجوز برگزاری مراسم روز دانشجو را به هیئت نظارت دانشگاه اعلام کرد و این هیئت نیز مجوز برگزاری مراسم روز دانشجو را صادر کرد.

وی افزود: متاسفانه کانون اندیشه دانشگاه علامه‌طباطبایی بر خلاف روال اداری دانشگاه طی ۳ تا ۴ روز گذشته درخواست برگزاری مراسمش را به معاونت فرهنگی دانشگاه اعلام داشت و از آنجایی که این گروه همیشه به دنبال تنش‌آفرینی در دانشگاه علامه است، ساعت برگزاری مراسم خود را در یک اقدام مهندسی شده مصادف با مراسم قانونی انجمن اسلامی دانشگاه قرار داد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: اعضای کانون اندیشه اصرار داشتند تا مراسم آنها در ساعت ۱۳ تا ۱۴ در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق برگزار شود و لذا با توجه به درخواست‌های معاونت فرهنگی دانشگاه، انجمن اسلامی پذیرفت که مراسم خود را با یک ساعت تاخیر برگزار کند.

عزیزی تصریح کرد: اعضای کانون اندیشه با توجه به تاکیدات مسئولان دانشگاه مراسم خود را تا ساعت ۱۴:۳۰ ادامه دادند و حدودا ساعت ۱۴:۴۰  مصادف با تنش‌آفرینی این گروه در مناظره دانشجویی انجمن اسلامی، ناگهان گاز اشک‌آوری به داخل محل برگزاری مراسم پرتاب شد. پس از پرتاب گاز اشک‌آور به محل برگزاری مراسم انجمن اسلامی دانشگاه برخی اعضای کانون اندیشه دانشگاه شروع به هیاهو کردند که در نتیجه این مراسم ناتمام ماند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه علامه‌طباطبایی تاکید کرد: به نظر می‌رسد اعضای این طیف دانشجویی قصد دارند تا این اقدام را به گردن سایر تشکل‌های دانشجویی بیاندازند، اما شروع‌کننده بی‌قانونی اعضای این کانون بودند.

وی افزود: بدون در نظر گرفتن فرد پرتاب‌کننده گاز اشک‌آور، مسلما مسئولان دانشگاه باید با اعضای این کانون برخورد کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات تاسف‌آوری در فضای دانشگاه نباشیم.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که امنیت برگزاری مراسم بر عهده حراست دانشگاه علامه بوده، ما از مسئولان دانشگاه خواستاریم تا عوامل این اقدام را شناسایی کرده و با آنان برخورد کنند.

در همین راستا دانشجویان معتقدند گاز اشک آور از سوی عوامل کانون اندیشه با هدف تخریب برنامه انجمن اسلامی شده علت این کار نیز وجود اختلاف میان این افراد تند رو با اعضا معتدل انجمن اسلامی بوده است.

از سوی دیگر شنیده های خبرنگار رجانیوز از آن حکایت دارد که روز گذشته در یک اقدام عجیب از سوی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی دستور داده شده بود تا مسئولان حراست برای اجازه ورود به دانشگاه کارت های دانشجویی چک نشود و اجازه ورود به همه! داده شود.

معلوم نیست با وجود اینکه چهره‌های این جریان تندرو سوابق مشخصی دارند و حتی برخی از آنها سابقه نزدیکی با جریانها و چهره‌های تابلودار ضدانقلاب مثل حشمت‌الله طبرزدی را در کارنامه دارند؛ چرا مسئولان دانشگاه علامه‌طباطبایی بر بال و پردادن به آنها تاکید دارند.


منبع : رجانیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها