يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۴۲۸
زمان انتشار: ۱۷:۳۹     ۲۶ دی ۱۳۹۰
مظلومیت مقتدر مظلوم انقلاب در رسانه ملی:
عماد افروغ که در این برنامه چندین بار خودش را روشنفکر معرفی کرد، با سیاه نمایی از اوضاع اقتصادی ، مدنی و ... جامعه، طوری وانمود می کرد که فکر مخاطب بیشتر به سمت حکومت ظالمی می رفت که مدام در حال ظلم به مردم خود می باشد. وی از ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت سخن می گفت گویی نامه پر نیش سردار علائی را در 19 دی که در یک روزنامه منتشر گردید اکنون با گویشی لطیف تر از رسانه ملی سردرآورده است.
سرویس سیاسی پایگاه 598 - نهضت خدا‌محورانه مردم ايران، به رهبري امام خميني(ره)، هم‌چون همه نهضت‌هاي بزرگ توحيدي و انقلاب‌هاي بزرگ تاريخ، از خط نفوذ و ريزش در امان نماند. با نگاهي به تاريخ پر فرازونشيب اين نهضت، به خوبي مي‌توان به وجود يك جريان نفوذي در بدنه آن پي برد. اين جريان كه هنوز به‌درستي كالبدشكافي نشده است و متأسفانه عناصر آن از بدنه نظام خارج نشده‌اند، جرياني است كه در هر مقطع به گونه‌اي چهره پنهان خود را آشكار ساخت و در همراهي با نظام، هم‌چون قندخوني در پيكره نظام جلوه‌گر شد كه هرگونه بيماري آن را تشديد كرد و مانع مداوا و ثمره‌بخشي براي برخورد با ويروس‌هاي مهاجم به نهضت شد. اين جريان در رويدادها، موضوع‌گيري‌هايي شناور داشت كه همواره به يك‌سو غش مي‌كرد و مي‌كند.

به گزارش پایگاه 598، شب گذشته برنامه پارک ملت بار دیگر میهمانی منورالفکر را با خود به همراه داشت. روشنفکری از جنس کارشناسان مجمع تشخیص مصلحت که در کارنامه درخشان خود حمایت از میر حسین موسوی را به همراه دارد.

عماد افروغ، دانش آموخته جامعه شناسی در انگلستان این بار با ژست جدید حمایت از روشنفکران و منتقدان، دغدغه استقلال حوزه را داشت بطوری که چندین بار وظایف حوزه های علمیه را برای خود حوزه های علمیه بازگو می کرد. وی با انتقاد! از نبود موضوع شناس، اقتصاد شناس، فیلسوف و ... در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی دو پهلو و توام با کنایه، عدم توجه به نقش مراجع در انتخاب فقهای خبرگان رهبری را عامل شکاف و پارادوکس(!) در نظام نامید .

وی در این بخش از سخنانش می گوید: قبل از انقلاب در مجلس دوم وقتی که اصل قانون اساسی مطرح شده بود که علمای طراز اول نظارت بکنند مکانیزم آن به این صورت بود که مراجع 20 نفر را معرفی می کردند و بر قید قرعه 5 نفر انتخاب می شد. شما از یک طرف گلایه می کنید که چرا فقها وارد فقه سیاسی نمی شوند و چرا فقها و مراجع و حوزه های علمیه ما دستی در حکم حکومتی و احکام سیاسی و متناسب با جمهوری اسلامی ندارند و از طرف دیگر در انتخاب فقهای مجلس خبرگان آنها (مراجع) هیچ نقشی ندارند و این باعث شکاف می شود و این یک پارادوکس است و من به عنوان یک روشنفکر این را می گویم.

افروغ که در این برنامه خودش را روشنفکر معرفی کرد، با سیاه نمایی از اوضاع اقتصادی ، مدنی و ... جامعه، طوری وانمود می کرد که فکر مخاطب بیشتر به سمت حکومت ظالمی می رفت که مدام در حال ظلم به مردم خود می باشد. وی از ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت سخن می گفت گویی نامه پر نیش سردار علائی را در 19 دی که در یک روزنامه منتشر گردید اکنون با گویشی لطیف تر در رسانه ملی در حال تکرار است.

این کارشناس سابق مجمع تشخیص مصلحت با وقاهت تمام نظام با تهدید نظام بیان داشت که: " باید روشنفکری و بحث نهاد های مدنی، دینی و تاریخی ما تقویت بشوند و این به این معنا نیست که به ما اجازه بدهند و اگر اجازه بدهند چه بهتر ، اما اگر اجازه ندهند باید هزینه آن را بدهند و از طریق همان راهی که قبل از انقلاب اتفاق افتاد من نمی خواهم بگویم که الان شرایط شرایط قبل از انقلاب است ولی هیچ وقت من چک سفید امضاء به شما نمی دهم که یک روزی این طور نشود "

انگار نامه نویسی به مقتدر مظلوم انقلاب نه تنها پایان ندارد بلکه به رسانه ملی نیز کشیده شده است و آقای افروغی که از ابتدای دولت نهم و دهم روحیه علیه الدوله‌ای خود را همچنان حفظ نموده است  به غیر از سایت‌های زنجیره‌ای آقایان خاص، به تریبون ملت نیز دست یافته بود.

دکتر عماد افروغ  بنابر عدم آگاهی کامل از تاریخ انقلاب مدعی شد که در ابتدای انقلاب مجلس خبرگان دایره‌اش شامل همه کارشناسان بود و امروز بنابر آنچه که دوری از روشنفکر پروری نظام می‌دانست آنرا فراموش شده دانست . این در صورتی است که آن مجلس خبرگان قانون اساسی با مجلس خبرگان رهبری متفاوت می‌باشد وحتّی همان مجلس قانون اساسی نیز مورد اعتراض عده‌ای روشنفکر ماب و ملّی گراها بود که چراداین همه فقیه در آن جمع هستند که مورد عتاب امام راحل هم قرار گرفتند. ولی خبرگان رهبری طبق قانون اساسی همیشه شامل فقهای منتخب مردم بوده است .

وی با ترسیم فضای بسته‌ی حاکم بر جامعه، نظام اسلامی را حتی در شعب ‌ابی ‌طالب هم ندید چه برسد به بدر و خیبر! دو پهلو گویی عماد افروغ ما را به یاد چند پهلو گویی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انداخت و گویی دو پهلو گویی و دو پهلو نویسی در این روزهای حساس انقلاب، در میان برخی خواص انقلاب فراگیر شده است.

سخنان نیش دار برخی از خواص که اتفاقاً تمامی آنان در بزنگاه‌های خطر یک وجه اشتراک مشخص به نام دو پهلویی دارند فقط و فقط به کام استکبار خوشایند است و سند این سخن را می توان در بی بی سی و VOA و  سی ان ان یافت که این خود نشان دیگری از بی مهری خواص به مقتدر مظلوم انقلاب است که مردم در نهم دی ماه سال 88 در میدان ولیعصر و نه در پارک ملت جواب این سخنان را داده‌اند.

لازم به ذکر است که برخی از رسانه های خبری امروز با پوشش گزینشی سخنان شب گذشته دکتر عماد افروغ سعی در پوشاندن سخن اصلی ایشان نمودند.

... و العاقبة للمتقین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مصطفی براری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۰
۲۵
۲۱
صحبت های دیشب آقای افروغ من رو بیاد سخنرانی های دکتر سروش می انداخت شباهت های زیادی بین تفکرات دکتر سروش و عماد افروغ به روشنی دیشب برداشت میشد . با توجه به عملکرد عماد افروغ در سالهای گذشته و از آنجا که ایشان صراحتا اعلام میکند که نظام ولایت فقیه را قبول ندارد و دمکراسی را جایگزین نظام فعلی ایران میداند چطور رسانه ملی ایشان را دعوت میکنه و تیریبون زنده را در اختیارش میزاره تا هر اراجیفی از دهنش به زبان بیاره . تاسف برای مدیران صدا و سیما
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
فکر کنم اقایان سروش و کدیور و مهاجرانی براش دعوت نامه فرستادن تا عضو اتاق فکرشون بشه . دیر نخواهد بود که ایشان را در کنار انها خواهیم دید. و العاقبه للمتقین
هدهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
چقدر شما ترسو هستید خوب بگذارید همه بیایند و نظراتشون را مطرح کنند بابا مردم اونقدر فهمیده هستند که خوب را از بد بفهمند
وای از آن روزی که حتی گفتگوی مخالفانمان را تحمل ننماییم و آن ها را کلا حذف و سانسور نماییم
عماد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
بحث ترس نیست! بلکه منظور این است که نباید میدان را تماما در اختیار چنین افرادی گذاشت و باید حداقل یک نفر کارکشته اونجا دعوت میکردن که بتونه بلافاصله جواب بده!
حالا که اینجور نشده ، این حرف ها در ضمیر ناخودآگاه مردم(حتی بسیجیان) تاثیرشو خواهد گذاشت و چون پاسخ داده نشده چند سال بعد اثرش معلوم میشه!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۰
۱۴
۱۶
اصل اینه که فتنه صداوسیما بوده که در تحلیلات به آن نپرداخته اید و به انحراف رسانه ملی چشم بسته اید کجایند عمارهای انحرافی کور کنتان ؟! چرا به رسانه ملی اعتراض نمی شود. مگر مسئولان رسانه مواضع افتضاح یک سال اخیر افروغ را نمی دانند که در رادیو فردا گفت : از رهبری دارند شاه می سازند ؟! پس چرا به وی آنت دادند . چرا آقای ... سکوت کرده ؟! برنامه پارک ملت را ایرانیان خارج از کشور زیاد می بینند این یعنی رسا تر از نامه های نوری زاد و علائی .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۰
۱۴
۱۸
جالبه ! هرکس با احمدی نژاد می جنگه آخرش با ولایت هم در می افتد فاعتبروا یا اولی الابصار
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
دوباره داری اشتباه می کنی
هرکی به ولایت در می افتد با حامیان ولایت هم دی می افتد.
وگرنه احمدی نژاد خودش به خودی خود کسی نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
ناشنای منتظر باش که تو هم با ولایت در بیافتی آقا به نمایندگانت در مجلس که میان سخنانا احمدی نژآد دود دود کردند گفت : « رذالت به خرج دادند » حالا کسی نیست حتماً تو کسی هستی و اساتید محترمت کسی هستند هرکه بند ی خدا را ریز ببیند مورچه محشور می شود.
حسن
UNITED STATES
۲۳:۵۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۰
۱۲
۵
ايشان وپارك ضرغامي مشكل دارد
پاسخ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۱۳
۸
راحت گذشتن از همچین مسائل و اتفاقاتی کار را به اینجا رساند که آقایان روشنفکر! خیلی راحت و بی دردسر در رسانه ی ملی به نشر تفکرات مزخرف خود بپردازند و تجربیات شخصی و روشنفکرانه خود را، راه حلی برای کمک به وضعیت فعلی کشور بدانند و خیلی راحت و بدون هیچ اضطرابی با زبان تهدید و زورآزمایی با ملت ایران صحبت کنند .

به راستی کجا بودید زمانی که روز عاشورای سال 88 نه ایران را!، نه رهبری را! ،نه انقلاب را! بلکه دین را زیر پا لگد مال می کردند ؟؟

کجا بودید زمانی که با شعار دموکراسی و روشنفکری سعی در مقابله با انقلاب داشتند ؟؟
کجا بودید زمانی که دوستان شما هم سخن و هم سو با دشمنان تراز اول این انقلاب و این دین شده بودند ؟؟
کجا بودید آن زمانی که آش را با جایش می بردند ؟؟
ببخشید معذرت من را بپذیرید از این همه پایین آوردن مقام و منزلت شما در راستای پیشبرد اهداف دشمن !

راستی خود شما پای کار مخالفت با این انقلاب و این نظام بودید نه کس دیگر ...
پاسخ
کورش
CANADA
۰۱:۲۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۱۸
۱۴
....با سیاه نمایی از اوضاع اقتصادی ، مدنی و ... جامعه....
سیاه نمایی نیست. واقعا اوضاع سیاه است. شما البته برق ساعتی 7000 تومان چشم دلتان را کور کرده. بزرگترهاتان هم که با ویزای کانادا و اروپا در جیب، سر بزنگاه به سوراخ موشهای از قبل اجاره شده می خزند. شما می مانید و عمله ظلم بودن. اقلا قیمت را بالا ببرید. قیمت شرف و شعوری که می فروشید باید بیشتر از این حرفها باشد. نه؟
پاسخ
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
برق ساعتی 7000 تومن!!! ببخشید کجای ایران
زیاد bbc , voaمیبینی!

اصلا یه سرس یزن به قبوض فکر کنم حساب کتاب بلد باشی!
حضرتعالی شرف و شعورتوت رو ارزون فروختین
متاسفم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
اول برو ببین واحد نرخ برق چیه بعد بیا نظر بده
علی اصغر کوثری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۱۷
۸
بزرگترین مانع بر سر رشد و عدالت در جامعه طیف روشنفکر نمای غربگرایند که با آپارد علمی در دانشگاهها اجازه آزاد اندیشی علمی را به محققان و پژوهش گران نمی دهند چرا که هر محققی که از چارچوب مقدس!!! غربی عدول کند، ضد علم، فناتیک و مرتجع شمرده می شود. واقعا نظام اسلامی دچار معظلات زیادی است، دلیلش هم همین باندهای به ظاهر علمی است که اجازه نفس کشیدن صحیح را نمی دهند و برای فرافکنی رو به اشکال تراشی دینی میآورند.
پاسخ
شهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
علی آقا، احسنت!
حرف دل ما دانشجوها رو زدی!
مرتضی زارع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۱۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۱۴
۱۰
باسلام وخدا قوت
ممنون از اطلاع رسانی
ببین ما چقدر سکوت و عقب نشینی کردیم که بایستی شاهد چنین اتفاق های در رسانه ی ملی باشیم.
هروز شاهد سوتی های عجیب و غریب از سوی صدا و سیما هستیم،
این حرکات ادامه خواهد داشت، تا زمانیکه همه ی ما
مطالبه گر باشیم و بیانات رهبر عزیزمان با جدیت پیگیری نماییم.
ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها به ماند...
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۰۸:۰۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۱۶
۲۳
منافعتون به خطر افتاده باز سنگر گرفتین.. بله حق با امثال افروغ و علایی هست.. ما انقلاب نکردیم که یک نفر با مصادره نام ولایت فقیه همه چیز به کام خودش و دارو دسته اش قبضه کنه
پاسخ
علی اصغر کوثری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
خواهشا یک مورد مستند بفرمایید که حضرت آقا استفاده شخصی از بیت المال و امکانات عمومی کرده باشند. علاوه آقای افروغ و دیگر مدعیان روشنفکری که قبول دارند اداره هر کشوری منوط به بومی سازی علوم انسانی، اقتصادی، و کلا علوم اداره بوده تا از قبل آن الگوهای توسعه بومی تولید گردد و مشکلات اجتماعی کاهش یابد. آقای افروغ و امثالهم که مدعی مشکلات عظیم هستند، لطفا گزارش دهند، طیف روشنفکر در سه ده گذشته انقلاب چه گامی برای بومی سازی علوم و الگوی توسعه برداشته اند؟
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
راست میگید مگه مخملباف مدارک ارائه نکرده؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
هر آدمی که یه ذره شعور داشته باشه با دیدن فیلم مخمل باف می فهمه که چی به چیه نمیخوام بگم شماها بی شعورید ها ......

حضرت آقا به گفته ی حجاریان و امثال خودتان حتی یک نقطه قهوه ای در زندگیشان نیست چه برسه به یک نقطه سیاه

ای رهبرا به پای دفاع از حریمتان
عاشقان دریغ از سرو جان نمی کنند

رهسپاریم با ولایت تا شهادت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۰
۶
پشت پرده حمله به فرزندان رهبرانقلاب؟
http://1shahed.blogfa.com/post-31.aspx
پاسخ
جعفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۸
۱۳
بایدریاست صداوسیمادخالت کندوکارگردان ومجری وعوامل آن رابازخواست کند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
مجری بدون اجازه مسئولان رسانه آب نمی خورد ساده نباش ریاست سیما همانی است که علائی و افروغ را گنده کرده
ایرج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۳
۹
آقای دکتر ضرغامی تحویل بگیر.... برتو که تمام فتنه ها از شما شروع شد.
احتمالا بازم بی خبری
پاسخ
علی اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۷
۸
آقای افروق زمان روشنفکر بازی سرآمده بر فرض که اشکالات شما وارد خوب جریان روشنفکری چه نسخه ی متفاوت از نسخه شکست خورده غرب برای رهای از معظلات و برقرای عدالت دارد. اگر دارید ارائه دهید همه استقبال میکنند اما اگر ندارید کنا بنشینید و خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان فراهم نکنید. غرب با تمام هیمنه علمی و اقتصادی اش در حال فروپاشی است، آنگاه شما در لفافه برای تحریک مراجع نسخه دمکراسی را به رخ نظام میکشید!!!
پاسخ
مرضیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۱۴
۴
جالب اینجاست که هر اتفاقی توی برنامه های صدا و سیما رخ بده تنها کسی که هیچ وقت هیچ انتقادی بهش وارد نمیشه رئیس صدا و سیماست
پاسخ
حسنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۷
۱۰
عاقبت هتاکان به احمدی نژآد تقابل با رهبری است ؟! عجیبه !
اون از امجد وموسوی و کروبی و این هم از افروغ ! هتاکان به احمذی نژاد این سرباز ولایت از عاقبت کار ضد احمدی نژادها عبرت گیرند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۶
۵
ما را مشغول جریان انحرافی کردن که در بازار ارزمان تروریست اقتصادی جولان می دهد و در کوی و خیابانمان دانشمندانمان را گور وگور ترور می کنند و در سیمایمان به رهبرمان اهانت می کنند
ولی ما می گوییم جریان درون دولت خطرناک ترین در چهار صد سال گذشته است و بی خیال دشمنان اصلی
اینه ماجرای ما وقتی که خط را غیر از رهبری نشان دهد .
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۱۱
۸
واقعا برای تهیه کننده و مجری برنامه پارک ملت متاسفم که با دعوت از دشمنان نظام جمهوری اسلامی سعی بر این دارند که دوباره کشور را به سوی تفکر غلطی علیه نظام جمهوری اسلامی با ولایت امام خامنه ای کنند دشمنان این نظام بدانند که ما بسیجیان تا اخرین قطره خونمان از این نظام حمایت کرده و نمیگزاریم که با این برنامه های مزخرف و به درد نخور بار ی این نظام مشکلی ایجاد کنند و خواستار جواب از مدیران شبکه یک سیما هستیم و باید این برنامه از تمامی مردم عذرخواهی کرده و بگوید غلط کردیم نفهمیدیم

به رغم مدعیانی که منع عشق کنند جمال چهره تو حجت موجه ماست
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۱۷
۴
اول باید ثابت بشود که احمدی نژاد پیروی ولایت هست یا پیروی مشایی!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
لطفاً کامنت نویس آقای رفسنجانی با آخرت باشد در مباحث اصولگرایان دخالت می کنی وبه رئیس جمهور اهانت می کنی .
افروغ و موسوی از اهانت به دکتر احمدی نژلاد کارشان به رد ولایت رسیده پس مزاحم نشو .
عارف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
احمدي نژاد و مشائي هردو پيرو رهبري هستند تا جايي كه خلافش ثابت شود كه تا به حال نشده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۹
۶
باید به حال خودمان تاسف بخوریم که طاقت شنیدن چهارتا حرف حساب وانتقادرا نداریم .کشوری که به رقبای خوداجازه انتقاد وصحبت ندهد پایه حکومتش سست خواهدشد .تاریخ قضاوت خواهدکرد.خواهیم دید............
پاسخ
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
رهبری خودشان تاکید بسیار بر اجرای کرسی های ازاد اندیشی دارند منتها یکی باید می بود تا جواب امثال دکتر افروغ را بدهد
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
برادرجان، منظور شما از رقبای کشور چیست؟
اینکه یکی بیاد ولایت فقیه و خبرگان و علما و همه چیو مسخره کنه میشه رقبای کشور.
اصلا کمی تو حرفاش فکر کنی معلوم میشه که مسخره هستش.
این آقا فقط عقده وزیر نشدنش رو خالی کرده و نه چیز دیگر.
آره، یکی بیاد واقعا نقد کنه و راهکار بده (راهکار بده، راهکار بده،...)، اون مسئله اش فرق می کنه
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۷
۷
افروغ هم یکی از اون آفتاب پرست هایی که هردقیقه یه رنگ میشه ... یادش رفته با چه شعاری سر کار اومد.. یادش رفته مردم به خاطر جهت گیری مثبتی که به ولایت داشت بهش رای دادن...
به هر حال هر تندروی یه سقوط آزاد هم داره ... تاریخ سیاسی کشور ما پر از این جور آدمای چپ کرده است
پاسخ
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۸
۸
کسی که خود در برنامه زنده به زبان می آورد روشنفکر است و ایدئولوژی غربی دارد و معلوم الحال است نباید در چنین برنامه ای دعوت شود و اذهان عمومی را جریحه دار کند.
پاسخ
علی آهور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۹
۴
خدا وکیلی من دلم میخواد فقط آقا یه اشاراه کنه به حامیان ولایت
نگاه کنید چه جوری از بعضی راهها همشون رو قلع و قمع میکنیم
دیگه این قضیه داره لووس میشه که هرکی بیاد یه انتقادی از نظام و مملکت بکنه
تازه چه انتقادایی که بشه تیتر خوشحالی خبرگزاری های اپوزیسیون و ضد انقلاب؟
وای به حال روزی که آقا اشاره کنه
پاسخ
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
بله اگر اشاره کند جان می دهیم اما فعلا فرمودند دلم از کسانی خون که به اسم رهبری حرکات تند انجام می دهند-حتی اگر عکس مرا هم پاره کردند سکوت کنید راه رهبری راه منطقه اگه راست می گیم باید عمار باشیم و برای خدمت به اسلام و ایران از جون مایه بزاریم به خودم می گم تا حالا چه کار کردم؟؟؟!!!درس خوندم یا افتخار افرینی کردم...
ناشناسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۶
۷
به قرآن اینو باید بگیرنش
تا فرار نکرده بره اونور
مثل اون سروش و مهاجرانی و ...
خطریه!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۷
۴
عمار ها خودشان را آماده کنند که دوباره فضا را می خواهند غبار آلود کنند
پاسخ
پرکاس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۶
۴
اینکه یه آدمی مثل افروغ بیاد از یک کسی یا چیری انتقاد کنه این نشانه به حق بودن اون کس یا فعالیته . ولی باید از این تاسف خورد که این اجازه به این افراد معلوم و الحال داده شده که بیان توی یه برنامه زنده هر حرفی بزنن
من میخوام اینو بگم که جریانی که توی خارج از کشور برای خودش وزیر داره معاون رئیس جمهور داره نماینده مجلس داره و به طور کلی یک دولت خارج نشین داره و انواع و اقسام شبکه های خارجی در اختیارشه چرا باید بیاد تو رسانه ملی حرف بزنه
این نشون می ده که باید بعضی از دوستان صدا و سیما به خودشون بیان
پاسخ
ف.ا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۸
۷
آدم قحط است که صدا وسیما یک روشنفکر نمای عقده ای را دعوت می کند که عقده راه نیافتن ش را به بدنه دولت نهم را برسر نظام خالی کند .؟!
پاسخ
علی اکبر حیدری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۹
۷
بسمه تعالی امثال عماد فروغ بدانند که بدخواهان ولایت فقیه جز سرنوشت خوارج نهروان ،چیز دیگری آیدشان نخواهدشد.
پاسخ
علی
SWEDEN
۱۹:۴۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۱۱
۷
نظرات مخالف پس کو
پاسخ
تارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۳
۰
هر كسي حق داره نظر شخصيشو اعلام كنه (البته با رعايت ادب )حتي وقتي كه مخالف نظر شما باشه ..... اين از نشانه هاي جامعه ي ازاد .... خدا رو شكر از يه جايي بالاخره شروع شد
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
یک آدم عقدهای چش به نظر.جامعه ما صد شرف به جامعهای دارد که ادهایی مانند افروغ برای ما میخواهند
"مردم"!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۱
۲
وقتی صدا و سیما بی سلیقه باشه و تصمیم گیرانش ذهنیت بسته نسبت به همه اقشار مردم داشته باشه این می شه که هر روز توی بارک ملت مشاهده می شه!
صدا و سیما به شدت نیاز به مخاطب شناسی به دور از همه این قیل و قال های سیاست زدگان مدعای روشنفکری و روشنفکر داره!
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۱
۲
از قدیم گفتند تعریف از خود بلا نسبت ... خوریه.افروغ گفت من روشن فکر ایرانم.|!|!|!ایشون یه ادم عقده ایه باید بره پیش روانشناس خوب مثل دکتر افروز
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۲
۲
598 تا کی باید تعریف کنیم و تعریف کنیم
598 خیلی کله خشک هستی
598 مطمئنم اگه تعریف کنم چاپ می کنی
تاکی تعریف
پاسخ
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۱
۱
یه سوال همیشه پیش میاد این اقایون و خانومایی که الان چهرشون رو نشون دادن قبلا مگه تو این مملکت نبودن پول ملتو نمیخوردن چرا اون موقع صداشون در نیومد الن که همه چی بر ضدشون شد صداشون در اومد یوهو گفتن همه چی بده.واقعا تغصف باره........
پاسخ
علی اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۰
۰
اظهارات آقای افروغ یک قطعه از پازل غبار آلود کردن فضا است. سایر اخبار را در دو وبلاگ زیر بخوانید.
http://sadg110.javanblog.com/
http://kosari113.mihanblog.com/
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۳
۰
جانم فداي رهبررررررررررررررررررررر
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۰
۲
آقا در دیدار نخبگان فرمودند من به صداوسیما معترضم پس نقد جریان انحرافی ضرغامی کو ؟!
عمارهایتان کجا هستند ؟!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۳ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۵
۱
ای کاش کمی به صحبتهای دکتر افروغ فکر می کردیم نه با تعصب اندیشه را ببندیم .چه اهانتی به ولی فقیه مگر شده .مگر مجلس خبرگان کارش نظارت لپبر رهبر نیست یعنی او معصوم نیست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۳
۱
خدایا ما را از جاهلین قرار نده . انصافا شما همه حرفهای دکتر افروغ را خوانده اید!!! شما تحمل نخبگان خودی را هم ندارید
پاسخ
فدایی رهبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۱
۳
به نظر من مقصر قوه ی قضایه است که با همچین افرادی با ملایم ات و رفعت برخورد میکند.
اگر در فتنه ی ۸۸با هتاکان برخورد جدی و قاطع صورت میگرفت،دیگر همچین افرادی جرأت پیدا نمیکردن در رسانه ی جمعی همچین گستاخی ها و هتاکی هایی را انجام دهند
با این همه باز هم مردم پشتیبان رهبری هستند،و خواهند بود،گرچه در ظاهر دیده نشود.
ولی هر زمان رهبر امر کنند اکثریت مردم جان بر کف، آماده ی دفاع از ایشان و انقلاب هستند و تا آخرین لحظه ی عمر گوش به فرمان خواهند بود.

ای رهبر فرزانه ی ما،جان ناقابل ما فدای اسلام، انقلاب است.شما فقط امر بفرماید
پاسخ
mahdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۲
۳
واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۰
چیکار میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۵
۱
همديگر را خفه كنيد ! همديگر را بكشيد خون بريزيد!!!
تا بيگانگان از حماقت شما سو استفاده كنند و ملت را چپاول كنند !!!!!!!!
لياقتتون همينه بزنيد بر سر هم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۲
۳
سروش که اسم اصلیش حاج فرج دباغ بود این افروغ ببینید اسم واقعیش چیست ؟
پاسخ
انسیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۰
۱
درد هجری کشیده ام که نبرس
زهر عشقی کشیده ام که نبرس

گشته ام در جهان واخر کار
دلبری بر گزیده ام که نبرس
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۲
۲
محبت به ولی خدا لیاقت می خواهد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
واقعا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۲
۲
این نهایت عزت وبزرگواری وبخشندگی امام خامنه ای را می رساند که افراد معلوم الحالی چون افروغ این چنین وقیحانه وگستاخانه در رسانه ملی وزنده اظهار نظر می کنند
پاسخ
عغفق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۳۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۰
۲
۲
دمنت گرم اقاي افروغ
پاسخ
زینب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۰
۱
۳
ممنون از آقای افروغ که واقعیت های جامعه رو گفته بعضی ها تحمل دو کلمه انتقاد یا مشکل در جامعه را ندارن همین اقای افروغ قبلا مقامی در مجمع تشخیص مصلحت داشته پس معلومه آدم باسواد و کارشناسیه
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
ما تحمل انتقاد را داریم ولی تحمل توهین را نه
بسیجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۵ - ۲۹ دی ۱۳۹۰
۳
۱
مدیران رسانه ملی را چه شــده است که چرندیات افروغ که هم خط همسو با سروش است را رسانها ی نموده است این غربزدگان به انحطاط کشیده شــده انــد . ماشاا... ملت قهرمان ایران اســلامی پشت سر رهبر معظم انقلاب با بصیرت و کوبنـده به حرکت ادامه داده و خس وخاشاکهای مسیر را ازبین خواهد برد
پاسخ
ابوذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۰
۳
۱
خوبه صداوسیما همینطور که امثال افروغ را میاره که هرچی دلشون خواست با عنوان ازادی اندیشه وبیان بگه از طیف مقابل هم دعوت کنه تا جواب این گفته ها داده بشه که برای بعضی جوونا شبهه نشه اگراینجوری نباشه باید به مسئولان صداوسیما شک کرد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۰
۲
۱
کرکس ها گرازهای فتنه قلم الدوله ها شیخ الاسلام ها ما ایم که خوب می فهمیم و بلدیم روشنفکری کنیم . چرا به ما و برادرمان افروغ توهین می کنید ما ایم که باید توی رسانه ای که مال نظامه به نظام و شما فحش دهیم و شما جیک نزنید و کسی هم اگر جواب بده بویی از آزادی نبرده تازه برنامه پارک ملّت هم پاکت پری به استاد داده اینه آزادی ؟! چرا همه پاکت ها وتریبون ها را به کارشناسان مجمع تشخیص نمی دهید زیر دیوار مصلحت خفه شدیم . بسه چرا یک محقق ولائی دقیقه ای بهش در سیما و صدا فرصت نمی دهند ولی افروغ را همه جا حلوا حلوا می کنند .
ای مخالفان آزادی بیشتر از این فشار بیارین با عماد جون می ریم پیش عطا جونا نذارین مغزها فرا کنند کله پاچه گرونتر می شه ها!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۰
۳
۰
کرکس ها گرازهای فتنه قلم الدوله ها شیخ الاسلام ها ما ایم که خوب می فهمیم و بلدیم روشنفکری کنیم . چرا به ما و برادرمان افروغ توهین می کنید ما ایم که باید توی رسانه ای که مال نظامه به نظام و شما فحش دهیم و شما جیک نزنید و کسی هم اگر جواب بده بویی از آزادی نبرده تازه برنامه پارک ملّت هم پاکت پری به استاد داده اینه آزادی ؟! چرا همه پاکت ها وتریبون ها را به کارشناسان مجمع تشخیص نمی دهید زیر دیوار مصلحت خفه شدیم . بسه چرا یک محقق ولائی دقیقه ای بهش در سیما و صدا فرصت نمی دهند ولی افروغ را همه جا حلوا حلوا می کنند .
ای مخالفان آزادی بیشتر از این فشار بیارین با عماد جون می ریم پیش عطا جونا نذارین مغزها فرا کنند کله پاچه گرونتر می شه ها!
پاسخ
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
اینکه میگوید من بعنوان روشنفکر یادآور حدیث احمق الناس من اعرف نفسه است بقول معروف عطر آن است که ببوید ونه آنکه عطار بگوید اما بابت چک سفید امضاء اشان هم باید گفت زکی ی ی.مورچه افتاد لیوان آب جیق میزد چه نشسته ایددنیا را آب گرفته اما مقایسه با خواص ازجمله آقای هاشمی سالبه بالانتفاءموضوع است (کار پاکان را قیاس از افروغ مگیر گرچه باشد در نوشتن شیر شیر
پاسخ
*
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۴ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
ميگن يه زماني شمربن ذالجوشن از صحابه پيامبر بوده هيچ چيز بعيد نيست ممكنن آدم يه عمر عبادت كنه ولي آخر عمرش كافر بشه
پاسخ
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
عماد افروغ، دانش آموخته جامعه شناسی در انگلستان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بی سواد اول برو تحقیق کن و بعد بنویس. افروغ دکترای خودش را در سال 76 از دانشگاه تربیت مدرس تهران گرفته است نه از انگلستان.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
این مرتیکه دکتر که هیچ دیپلم هم نداره
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
اقا کوروش کجای مملکت ما برق ساعتی 7000تومان است.نکنه دست تو تویه کاسه bbc/voaهست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
اقا کوروش کجای مملگت ما برق ساعتی 7000تومان است.نکنه دست تو تویه کاسه bbc/voaهست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها