يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۴۵۱۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۲۲ آذر ۱۳۹۴
صفحه کتاب رهبر معظم انقلاب در تلگرام امکان دانلود رایگان کتاب «فلسطین از منظر آیت‌الله ‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای مدظله العالی» را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.
به گزارش پایگاه 598، «فلسطین از منظر آیت‌الله ‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای مدظله العالی» عنوان اثری منتشر شده از سوی انتشارات انقلاب اسلامی‌ است. این کتاب به مرور بیانات رهبر معظم انقلاب در هشت بخش کلیات، شکست‌ها و پیروزی‌ها، مسئولیت‌ها، جنایات، راه حل‌ها، قهرمانان، روشنگری و آینده‌ روشن درباره فلسطین می‌پردازد. قبل از ورود به مطالب اصلی و به‌عنوان دیباچه‌ مطالب، در فصلی مجزا با عنوان «یادی از دومین روز قدس»، متن کامل بیانات معظم له در خطبه‌های نماز جمعه‌ تهران در تاریخ 17 مردادماه 1359 درج شده است.

بخشی از این کتاب به ارائه بیانات رهبر معظم انقلاب درباره روز قدس اختصاص دارد. ایشان از این روز با تعابیری چون «روز تجمع آرمان‌های مسلمانان جهان در یک کلمه و یک جمله»، «روز اسلام»، «روز انسانیت» و «روز انقلاب و امام ما» یاد کرده‌اند. ایشان پس از برشمردن امتیاز روز قدس بر ایام‌الله دیگر، مسئله‌ فلسطین را مهم‌ترین و اصولی‌ترین مسائل انقلاب و مسئله‌ای انسانی، و نه صرفاً عربی یا اسلامی، محسوب کرده‌اند.

آینده‌ فلسطین، وعده‌ الهی بر شکست دوباره‌ بنی‌اسرائیل، جنایات بی‌سابقه‌ صهیونیست‌ها در دنیا، تفرقه‌افکنی غده‌ سرطانی اسرائیل در میان دولت‌های مسلمان، جدا بودن حساب صهیونیسم و یهود، وجوب شرعی کمک به فلسطین، کوتاهی دولت‌های مسلمان در مسئله‌ فلسطین و... بخشی از موضوعاتی است که در این بخش از سوی معظم‌له بررسی و تحلیل شده‌اند.

رهبر انقلاب در بخشی از بیانات خود فرموده‌اند: «دولت بی اصل و نسب؛ دولت جعلی؛ ملتِ دروغی. از اطراف دنیا آدمهای شریر را گرد آوردند و ملغمه‌ای به اسم «اسرائیل» درست کردند! این ملّت است؟! هر جا یهودی‌های شریر و خبیثی بودند، در آنجا جمع شدند. در اغلب کشورها، یهودیها هستند و زندگی می‌کنند -در کشور ما هم هستند که زندگی‌شان را می‌کنند- کاری به کار کسی ندارند، کسی هم به آنها کاری ندارد. کشورشان است و در آن زندگی می‌کنند. آنهایی که به سرزمین‌های اشغالی رفتند، خبیث‌ها، شریرها، طمّاعها، دزدها و آدمکش‌ها بودند که از همه جای دنیا جمع شدند. این شد یک ملّت؟! ملت و دولتی که اینطور به وجود آمده است و اسم خودش را اسرائیل گذاشته، غیر از راهِ ترور، راهی ندارد؛ حرف حسابی ندارد. آن وقت، چنین موجوداتی با این دنائت و پستی و پلیدی، میخواهند دولت و ملتِ نورانی و سربلند و عزیزی مثل ایران را در افکارِ عمومىِ جهان متّهم کنند. خودِ آنها از همه متّهم‌تر، مجرمتر و روسیاه‌ترند.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در سال جاری با نشان دادن این کتاب به حاضران در سخنانی غیر مستند و غیر واقعی آن را آخرین کتاب رهبر معظم انقلاب دانست که نقشه راه نابودی اسرائیل در آن گنجانده شده است!

انتشارات انقلاب اسلامی به همراه نسخه فارسی این کتاب، نسخه‌ای انگلیسی از اثر دربردارنده گزیده‌ای از سخنان معظم‌له را نیز منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. صفحه کتاب رهبر معظم انقلاب در تلگرام نیز امکان دانلود رایگان این کتاب را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها