کد خبر: ۳۵۵۱۴۶
زمان انتشار: ۱۷:۰۶     ۲۵ آذر ۱۳۹۴
روحانی در گفتگوی زنده تلویزیونی گفت: پیروزی ملت ایران در صحنه دیروز یک موفقیت و پیروزی اخلاقی بود، یک پیروزی سیاسی بود و در عین حال یک موفقیت بزرگ حقوقی بود
به گزارش پایگاه 598، حسن روحانی در گفتگوی زنده تلویزیونی در شبکه خبر گفت: تبریک عرض می‌کنم خدمت ملت بزرگ ایران به مناسبت حلول ماه ربیع المولود ایام ولادت سید کائنات پیامبر اسلام و همچنین تبریک عرض می‌کنم به ملت ایران به دلیل موفقیت‌های پیاپی این ملت در صحنه‌های مهم داخلی و بین المللی.

وی ادامه داد: دیروز روزی بود که یکی از مراحل موفقیت ملت ایران در صحنه مسائل سیاسی و بین المللی متبلور و ظاهر شد.

رئیس‌جمهور افزود: نزدیک به 14 سال است از تابستان سال 1381 تا کنون اتهامات فراوانی از طرف گروهک‌های تروریستی، از طرف سازمان‌های اطلاعاتی غرب و از طرف قدرت‌های بزرگ غرب علیه جمهوری اسلامی ایران زده می‌شد مبنی بر اینکه ایران در یک نقطه‌ای غنی‌سازی می‌کند به صورت مخفیانه برای ساخت بمب اقدام می‌کند و اطلاعات شفاف و لازم را به سازمان بین المللی مسئول یعنی آژانس ارائه نمی‌کند و بر مبنای آن قطعنامه‌های فراوانی علیه ایران در نشست‌های شورای حکام آژانس و همچنین در شورای امنیت سازمان ملل علیه ملت ایران اتخاذ شد.

روحانی گفت: موفقیت دیروز ملت ایران تنها یک موفقیت حقوقی یا فنی نبود گرچه موفقیت بزرگ حقوقی و فنی برای مردم ما بود که بعد از قریب 14 سال روشن شد که این نظام نظامی است که با صداقت هم با مردم خود و هم با جهانیان حرف می‌زند، دروغ نگفته دروغ نمی‌گوید، به عهد خود وفادار است و اگر عهدنامه‌ای را امضاء کرده و قبول کرده پایبند به آن خواهد بود.

وی یادآور شد: همه بحث‌ها این بود که آیا ایران به ام پی تی پایبند بوده یا نبوده؛ می‌خواستند بگویند که ایران پایبند نبوده است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: پیروزی ملت ایران در صحنه دیروز یک موفقیت و پیروزی اخلاقی بود، یک پیروزی سیاسی بود و  در عین حال یک موفقیت بزرگ حقوقی بود.

روحانی خاطرنشان کرد: هم آژانس به عنوان مرجع فنی این مسئله و ارزیابی کننده فنی حقوقی مسئله هسته‌ای و هم شورای حکام آژانس به عنوان مرجع نهایی تصمیم‌گیری در آژانس به این مسئله اعتراف کردند که جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های گذشته هیچگاه از مسیر صلح آمیز انحرافی پیدا نکرده است؛ هیچگاه مشغول ساخت بمب هسته‌ای نبوده و همانطور که بارها اعلام کرده ایران وفادار هست به همان تعهد دینی، مذهبی و اخلاقی مبنی بر آنکه در پی ساخت سلاح کشتار جمعی نیست همان که مقام معظم رهبر ی به عنوان یک فتوای مهم آن را اعلام کردند.

وی گفت: این که در نشست شورای حکام در روز گذشته نه تنها موضوع ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای معروف به پی ام دی یا مطالعات ادعایی خاتمه پیدا کرد که بعد از 2011 هنمواره مورد رسیدگی آژانس بود و همواره می‌گفت این مسئله قابل حل و فصل نیست نه تنها َآن حل شد بلکه 12 قطعنامه‌ای که از سال 2003 تا 2012 در شورای حکام علیه ایران تصویب شده بود لغو شد؛ البته مؤثر و عملیاتی شدنش هم لغو این قطعنامه ها در شورای حکام و هم لغو شش قطعنامه شورای امنیت که در جلسه 29 تیرماه امسال شورا به تصویب رسید، منوط به اجرای تعهداتی است که ایران باید انجام بدهد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما به ملت بزرگ ایران این توفیق را که آغازی خواهد بود برای حرکت‌های بعدی به عنوان یک موفقیت بزرگ به خاطر ایستادگی صبر تحمل و حمایت و همچنین هدایت‌های مقام معظم رهبری و همه مسئولینی که در این راستا تلاش کردند، مسئولین وزارت خارجه ومسئولین سازمان انرژی، مسئولین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که این سه نهاد بار سنگین حل و فصل مسئله پی ام دی را بر دوش داشتند تبریک عرض می کنیم.

روحانی اظهار داشت: در اینجا من به محضر ملت ایران عرض می‌کنم که حل و فصل این مسئله که از لحاظ حقوقی و فنی بسیار پیچیده بود در سایه فضای تعامل با دنیا به وجود آمد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
هر وقت ترکمنچای از زیر تیغ نقد خارج شد برجام هم .....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
چه غلطا عمرا باور کنیم چیزی بهتر میشه !!!
پاسخ
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
مرگ بر وطن فروش
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها