أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۵۱۷۹
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۲۶ آذر ۱۳۹۴
یک روحانی اهل سنت:
یکی از روحانیون اهل سنت شهرستان سقز گفت: کشتار مسلمان خلاف قوانین انسانی و الهی است.

به گزارش پایگاه 598، ماموستا عابد نقیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز، با محکوم کردن کشتار مسلمانان نیجریه به دست ارتش این کشور، این اقدام را مغایر با تمام قوانین انسانی دانست.

وی از دولت نیجریه خواست ضمن مجازات عوامل خودسر نظامی این کشور، زمینه آزادی و مداوای فوری عالم برجسته شیخ ابراهیم زکزاکی و اعاده حقوق دیگر آسیب‌دیدگان را فراهم کند.

نقیبی ادامه داد: امروز اسلام راستین در سرتاسر جهان در حال گسترش است و متاسفانه بعضی دولت‌های جیره‌خوار به دست اربابانشان دست به جنایت می‌زنند و مردم کشور خود را به بهانه‌های مختلف از بین می‌برند تا اربابانشان از آنان راضی باشند.

وی افزود: حال که جهان اسلام با چالش‌های صهیونیست و گروه‌های تکفیری و تروریستی و نقشه‌‌های شوم استکبار جهانی در بسیاری از کشورهای اسلامی مواجه است، بسیار ننگین است که کشوری اسلامی ملت خود را این چنین کشتار کند.

نقیبی حمله به حسینیه بقیه‌الله و منزل رهبر شیعیان این کشور را نشان از بی‌کفایتی سردمداران نیجریه‌ای دانست و بر روشن‌شدن موضوع از سوی مجامع بین‌المللی و اسلامی شد.

وی اظهارداشت: امروز که مسلمانان عراق، سوریه و تعدادی دیگر از کشورهای اسلامی در حال مبارزه با تکفیری‌ها و داعشیان هستند، اقدام نیجریه در کشتار مردم خود را بسیار موجب تاسف دانست و این کار آنان را همراهی با کفر و اسلام‌ستیزان دانست.

نقیبی حفظ وحدت و هوشیاری در مقابل چنین توطئه‌های تفرقه‌افکنانه را برای حفظ دین و اسلام ضروری دانست و بر حفظ وحدت تمام مسلمانان در برابر دین دشمنان تاکید کرد.

وی سکوت مجامع بین‌المللی را در برابر این جنایت شرم‌آور دانست و از هر فرد آزاده و مسلمانان خواست پشتیبان مردم مظلوم و مسلمان نیجریه باشند.

ماموستا نقیبی، آزادی هرچه سریعتر شیخ زکزاکی را خواستار شد و از وجدان‌های بیدار خواست زمینه آزادی این مسلمان مجاهد را فراهم و فریاد زنند.

وی کشتار شیعیان نیجریه و بازداشت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان این کشور را مغایر با قوانین بین‌المللی دانست و آن را نشان از نبود آزادی بیان و عقیده در این کشور دانست.

گفتنی است، ارتش نیجریه چند شب پیش به منزل مسکونی «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور یورش برده و ضمن بازداشت وی ده‌ها نفر از شیعیان را شهید و زخمی کرد.

بعد از آنکه معترضان به کشتار مسلمانان شیعه طی سه روز گذشته در نیجریه راهپیمایی کردند، پلیس این کشور سه شنبه شب نیز به روی معترضان آتش گشود که این اقدام منجر به کشته شدن حداقل چهار نفر دیگر از مسلمانان این کشور شد.

نقیبی از علمای برجسته اهل سنت منطقه کردستان و مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها