يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۵۲۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۲۶ آذر ۱۳۹۴
جلسه استماع سنای آمریکا درباره برجام/
کمیته روابط خارجی سنای آمریکا امروز پنجشنبه درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ با حضور «استفان مول» نماینده ویژه واشنگتن برای نظارت بر اجرای برجام جلسه استماع برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با حضور «نماینده ویژه» واشنگتن برای نظارت بر اجرای برجام جلسه استماعی درباره توافق هسته‌ای ایران برگزار می‌کند.

اواخر شهریور گذشته، جان کری با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام انتصاب مول به عنوان نماینده آمریکا برای نظارت بر اجرای برجام گفت که وی بهترین فردی است که می‌تواند بر روند اجرای توافق هسته‌ای ایران و 1+5 نظارت کند (جزئیات بیشتر).

در راستای رسیدن به مرحله سوم توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که به «روز اجرای برجام» موسوم شده، اقدامات کشورهای مختلف در حال انجام است و با مختومه شدن پرونده ادعایی «پی‌ام‌دی» در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گامی دیگر در جهت اجرای برجام برداشه شد.

در همین ارتباط، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به منظور بررسی اقدامات در قبال برجام،‌ با حضور سه تن از مقامات وزارتخانه‌های خارجه و انرژی این کشور درصدد برگزاری جلسه استماع است.

در این جلسه قرار است «استفان مول»، نماینده آمریکا برای نظارت بر اجرای برجام به همراه «توماس کانتریمن» دستیار وزیر خارجه در امور امنیت بین‌المللی و عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای به همراه «فرانک کلوتز» ژنرال بازنشسته و معاون وزیر انرژی در امور امنیت هسته‌ای شرکت کنند.

نشست امروز در حالی انجام خواهد شد که دهها سناتور آمریکایی طی نامه‌ای به اوباما از او خواستند که تحریمهای ایران لغو نکند. آنها گفتند که آزمایش موشکی اخیر ایران نشاندهنده بی‌اعتنایی تهران به تعهدات بین‌المللی‌اش است( جزئیات بیشتر).

به گزارش پایگاه «واشنگتن اگزمینر»، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در این باره گفت: «با توجه به انفعال و بی عملی(دولت اوباما) در قبال آزمایشات موشکی(ایران) و اقدامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به درستی و جامعیت انجام نشده، توافق هسته‌ای در حال شروع با یک آغاز وحشتناک است».

«باب کورکر» همچنین مدعی شد: ‌«ما می‌دانیم که ایران درباره توسعه سلاح‌های هسته‌ای پنهانکاری کرد اما با این وجود اکنون با وجود فریبکاری آنها، تحقیق درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای آنها بسته شده است».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها