يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۵۳۴۱
زمان انتشار: ۱۷:۵۴     ۲۶ آذر ۱۳۹۴
رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام با بیان اینکه هیچکدام از اعضای دولت موافق بررسی برجام در مجلس نبودند، گفت: برجام سندی است که فرصتی اندک و تهدیداتی زیاد را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه 598، علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی عصر امروز در دومین مجمع عالی بسیج که در مشهد برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: امروز بعد از 37 سال نمادهای اسلام آمریکایی در بدترین وضعیت و محور مقاومت در وضعیتی ممتاز به سر می‌برد.

وی افزود: دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی 4 کلیدواژه داشتند که از جمله بحث هسته‌ای، تروریسم، حقوق بشر و شکستن امنیت و حصار امن آنها در منطقه و جهان. تنها چیزی که می‌توانست  علیه ما اجماع جهانی ایجاد کند بحث هسته‌ای بود. لذا از سال 82 تا امروز شرایطی بوده و هست که آنها از این اهرم نهایت بهره را علیه ما برده‌اند.

زاکانی تاکید کرد: اما دیری نپایید که اجماع جهانی را علیه ما از دست دادند و از سال 89 به بعد دیگر نتوانستند قطعنامه ای علیه ما داشته باشند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در خصوص این موضوع شاهد دو نگاه در داخل کشور بودیم. یک نگاه به دنبال مصونیت‌سازی در داخل و اقتصاد مقاومتی بود و یک‌ نگاه این قضیه را یک موضوع تنش‌زا می‌دانست و با تکیه غرب به دنبال حل آن بود.

وی تصریح کرد: نگاه دوم سه ادعا داشت یکی اینکه می‌گفتند به واسطه موضوع هسته‌ای جنگ بر کشور سایه افکنده. همچنین ادعا می‌کردند منابع اقتصادی که برای اداره کشور لازم است رو به پایان است و ادعای سوم آنها این بود که کشور در حصر اقتصادی به بن‌بست رسیده است. آنها با جمع این سه موضوع کشور را در حالت بحرانی متصور می‌شدند و راهی جز پذیرش شروط سلطه‌گران نمی‌دانستند.

زاکانی در ادامه خاطرنشان کرد: تا قبل از قضیه برجام مجلس در هیچ دوره‌ای شناخت جدی در موضوع هسته‌ای نداشت و در دوره برجام نیز دوستان دولتی هیچ کدام از بررسی برجام در مجلس رضایت نداشتند و به آقای لاریجانی و دوستانمان می‌گفتند این کار لازم نیست اما آقای لاریجانی در جلسه‌ای اعلام کردند بررسی برجام در مجلس خواسته صریح رهبری است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: بررسی برجام در مجلس 4 دلیل از جمله رعایت قانون، تعیین دانسته‌ها، آگاه کردن آحاد مردم از این سند و برداشتن بار از دوش نظام داشت و نتیجه این شد که مشخص شود پیش‌فرضی مبنی براینکه به واسطه موضوع هسته‌ای جنگ بر کشور سایه انداخته پیش‌فرض غلطی بوده و در همین راستا آقای عراقچی در کمیسیون اعلام کرد که آمریکا اگر لحظه‌ای می‌توانست حمله کند درنگ نمی‌کرد لذا نمی‌توانسته و نمی‌تواند.

زاکانی تصریح کرد: از سوی دیگر آقای ظریف در کمیسیون گفت: اگر ژنو را قبول نمی‌کردیم نفت ما هر سه ماه 500 هزار بشکه کاهش می‌یافت و فروش‌مان به زودی به صفر می‌رسید که این نیز حرف غلطی بود. 

وی افزود: در خصوص برجام نیز یک نگاه در خارج از کشور این بود که مردم باید بفهمند اگر می‌خواهند از دست تحریم و فشارهای اقتصادی راحت شوند یا باید در برابر شرایط موجود در کشور قیام و شورش کنند یا به افرادی متوسل شوند که با آمریکا ارتباط دارند و اسم از آقایان موسوی و کروبی را می‌آوردند لذا آنها برجام را یک حلقه مفقوده برای جلوگیری از ارتقای توانمندسازی ایران و محدود کردن توان ما می‌دانستند. 

زاکانی گفت: امروز ما با سندی مواجهیم که اشکالاتی دارد و فرصتی اندک و تهدیدات زیادی را فراهم کرده است و هر کس به چارچوب نامه مقام معظم رهبری در خصوص برجام توجه نکند فردی است که وحدت کلمه را هدف قرار داده است.

زاکانی با رد ادعای سایه‌افکندن جنگ در کشور به واسطه موضوع هسته‌ای گفت: آنهایی که انسجام مردم و رهبری و مقاومت منطقه و سیستم‌های دفاعی و موشکی کشور و توان انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار نمی‌دهند سایه جنگ را بر سر کشور می‌افکنند.

وی ادامه داد: نمی‌شود برای حل مشکلات داخلی چشم به خارج دوخت البته باید از همه فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی استفاده کرد اما همه فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی فقط آمریکا نیست. آمریکا از هر طریق و روشی برای مقابله با انقلاب اسلامی استفاده خواهد کرد.

این نماینده مجلس گفت: آمریکا می خواست از برجام سکویی برای نفوذ بسازد و حتی قبل از اینکه بخواهد نفوذ کند به دنبال این بود الگوی موفقی برای رفع موانع خودساخته فراهم کند تا ما در سایر موضوعات از جمله موضوعات منطقه هم مذاکره کنیم. آنها به دنبال برجامیزه کردن همه موضوعات بودند که با سد مستحکم رهبری مواجه شدند. آنها به دنبال این بودند فرهنگ و اعتقادات ما را دستخوش تغییر قرار دهند و مردم مسیری را دنبال کنند که آنها می‌خواهند و مدافعین رهبری را خانه‌نشین کنند.

زاکانی با بیان اینکه بعد از برجام با هجمه‌های سنگین در حوزه نرم مواجه خواهیم بود، گفت: باید با دقت در سهم و نظر مقام معظم رهبری و تبیین آن گفتمان ایشان را در جامعه احیا کنیم.

زاکانی تاکید کرد: در حوزه سیاسی آمریکایی‌ها به دنبال این هستند تا بعد از برجام دودستگی و شکافی ایجاد کند. آنها به دنبال این هستند نفوذ خود را گسترش دهند و تصمیم‌گیرانی را در کنار مسئولین ما قرار دهند که به آنها نزدیک‌ترند و یا افرادی از صندوق‌های رای بیرون بیایند که نادی و هادی اسلام آمریکایی هستند.

زاکانی تصریح کرد: امروز همه اسلام ناب محمدی در مقابل همه اسلام آمریکایی در حال رقابت است و باید تاکید کنیم که ما برجام را با شروط نامه مقام معظم رهبری رسمی می‌دانیم.

این نماینده مجلس در پایان با تاکید براینکه باید ایستادگی و هوشیاری کرد، گفت: متاسفانه شاهدیم عده‌ای در کشور به دنبال این هستند که آمریکا شیطان بزرگ را بزک کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها