أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۵۵۳۵۶
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۲۶ آذر ۱۳۹۴
آیت‌الله فاضل‌لنکرانی:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حوادث اخیر نیجریه گفت: این وقایع را بی‌ارتباط با قضایای مکه و اربعین نمی‌دانم و اینها ضعف خود را در برابر حرکت عظیم مردمی اربعین با کشتار فجیع در نیجریه تلافی کردند.

به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در پایان درس خارج اصول خود با اشاره به  حادثه‌ نیجریه بیان کرد: رشد شیعه در نیجریه در سال‌های اخیر بسیار زیاد بوده و حجت‌الاسلام زکزاکی برای ارتقای شیعه و تحکیم مذهب اهل‌بیت(ع) تلاش فراوانی کرده و یکی از سئوال‌های مهم این است که چطور این حادثه به یک باره در آنجا اتفاق افتاد آن هم در شهری که جمعیت آن تقریباً شیعه هستند و با خودِ حکومت هم مسئله‌ خاصی نداشتند، و این اتفاق جهان شیعه را داغدار کرد.

وی بیان کرد: وقتی انسان دقت می‌کند نمی‌تواند این فاجعه را از این حوادثی که اخیراً اتفاق افتاده جدا بداند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر فاجعه‌ منا اتفاق افتاده و رویداد بزرگ اربعین رقم خورده است بیان کرد: کسانی که خودشان در عراق بودند و با مسئولان سفارت ایران ارتباط داشتند، برای من گفتند افراد زیادی را دستگیر کرده‌‌اند که برنامه‌ریزی کرده بودند تا انفجارهایی را به وجود بیاورند، که بحمدالله هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی با اشاره به اینکه جنایت نیجریه یک عکس‌العمل بسیار نامعقول از سوی دشمن در نقطه‌ دیگر برای ضربه زدن به شیعیان است، ‌بیان کرد: امروز دنیای استکبار و ایادی او در منطقه، وحشت عجیبی از رشد اسلام و به‌ویژه شیعه پیدا کرده‌‌اند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: این وقایع را بی‌ارتباط با قضایای مکه و اربعین نمی‌دانم؛ اینها ضعف خود را در برابر حرکت عظیم مردمی اربعین با کشتار فجیع در نیجریه تلافی کردند.

وی با اشاره به اینکه دنیای اسلام نباید نسبت به این جنایت بی‌تفاوت باشد‌، گفت: شیعه نباید نسبت به این حادثه سکوت کند، علمای شیعه و حوزه‌های علمیه سکوت نکنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نامشخص بودن شرایط حجت‌الاسلام زکزاکی بیان کرد: آرزو می‌کنیم ایشان در سلامت باشد و شیعیان در این کشور روز به روز اعتلا پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه این مصائب برای شیعیان تا زمان ظهور ادامه خواهد داشت، بیان کرد: امیدواریم که خدای تبارک و تعالی به دست حجّت خودش انتقام این خون‌‌ها را از دشمنان اهل‌بیت(ع) به زودی بگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها