أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۵۳۵۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۰۱ دی ۱۳۹۴
مشاور وزیر سابق راه و شهرسازی در گفت‌وگو با پایگاه ۵۹۸:
وی افزود: متاسفانه به دلیل بد فهم و کج سلیقی مسئولین و مسئولان بنیاد مسکن مانند آقایان آخوندی و سعیدی کیا بنیاد مسکن نتوانسته در راستای اهداف انقلاب کار کند در حالیکه حضرت امام به دلیل شرایط اولیه ، ساختار ناقص و مشکلات عدیده ای که وزارتخانه ها در ابتدای انقلاب داشتند با دستور تشکیل بنیاد مسکن را دادند.
مقداد همتی مشاور وزیر سابق راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه 598 در رابطه با پیشنهاد انحلال بنیاد مسکن در برنامه ششم توسعه اظهار داشت:بحث بنیاد مسکن فقط بحث مسکن روستایی نیست بلکه اکنون تعداد زیادی مسکن مهر شهری در اختیار بنیاد مسکن است. کارکرد بنیاد مسکن چنین کارکردی نیست که در حال حاضر در حال اجرا شدن است. اولین پیام اقتصادی حضرت امام(ره)  بعد از انقلاب بحث افتتاح حساب 100 و تشکیل بنیاد مسکن بود. در راستای نهاد سازی حضرت امام برای پیش برد مسائل نظام و تشکیل نهادهایی مانند جهاد سازندگی و سپاه پاسداران،ایشان نهادی مانند بنیاد مسکن را به عنوان اولین نهاد اقتصادی برای ساخت مسکن تشکیل دادند. 


وی افزود: متاسفانه به دلیل فهم بد و کج سلیقی مسئولین و مسئولان بنیاد مسکن مانند آقایان آخوندی و سعیدی کیا بنیاد مسکن نتوانسته در راستای اهداف انقلاب کار کند در حالیکه حضرت امام به دلیل شرایط اولیه ، ساختار ناقص و مشکلات عدیده ای که وزارتخانه ها در ابتدای انقلاب داشتند با دستور تشکیل بنیاد مسکن را دادند . شما مشاهده کرده اید که 35 سال از انقلاب گذشته و به غیر از طرح انقلابی و جهادی مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی از کارآمدی لازم برخوردار نبوده است.

همتی تصریح کرد: در یک مقطع 5 الی 6 ساله به واسطه مسئولان مشغول به کار و فرد محوری حدود 4 و نیم میلیون مسکن مهر شهری و روستایی ساخته شد که بنیاد مسکن نقش عظیمی در این حوزه علی الخصوص در حوزه مسکن روستایی داشت. چنانچه این بنیاد منحل شود ما فرآیندی مانند فرآیند انحلال جهاد سازندگی در پی خواهیم داشت. اگر ما بخواهیم با دید واقع بینانه به این قضیه نگاه کنیم باید گفت همان افرادی که درصدد حذف نهادهایی مانند کمیته انقلاب و حتی به دنبال ادغام سپاه پاسداران با ارتش و یا ادغام جهادسازندگی با وزارت کشاورزی بودند و در مواردی هم موفق به انجام خواسته خود شدند، اکنون هم در پی حذف نهاد انقلابی بنیاد مسکن هستند.

مشاور سابق وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بنیاد مسکن نهادی بسیار کاراست اما متاسفانه با حضور مسئولینی مانند آقایان آخوندی و سعیدی کیا و تابش علیرغم تمام تلاشهایی که انجام شده نتوانسته انتظارات لازم را برای نهضت مسکن سازی در کشور  برآورده کند. اگر بنیاد مسکن ماهیت خود را مانند سپاه پاسداران پیدا می کرد و به عنوان یک نهاد خدمت رسان از ابتدای انقلاب عمل کرده بود ما اکنون مشکل مسکن نداشتیم بنابراین این نهاد باید تقویت شود نه اینکه منحل و یا درسازمان روستایی و عشایری ادغام شود.

ایشان با بیان اینکه "ساختار بنیاد مسکن باید تغییر کند" بیان داشت: این سازمان خود را در حد یک پیمانکار جزء کوچک نموده و فعالیتهای پیمانکاری انجام می دهد درحالیکه باید خود را بالاتر ببیند و یک نهاد مالی نه به عنوان بانک بلکه به عنوان صندوق ساخت مسکن محرومین قرار گیرد و در کنار آن تقویت خیرین را به عنوان تامین مالی درنظر بگیریم. بنیاد مسکن باید متولی اصلی ساخت و عرضه مسکن محرومین و اقشار متوسط در کشور قرار بگیرد. زمانی که چنین ساختاری پیدا کند به عنوان یک بازوی قدرتمند توسعه دهنده در کنار وزارت راه و شهر سازی  شناخته می شود و این وزارتخانه به جای اینکه وارد حوزه اجرایی مانند مسکن مهر شود این کار را به صورت کامل به بنیاد مسکن برون سپاری می کند.

همتی افزود: اکنون هم با توجه به اینکه تیم دولت قبل در حوزه مسکن کنار رفته و حدود 1 میلیون واحد مسکن مهر باقی مانده است و با توجه به ساختار و مسئولان حاضر در وزارت راه و شهرسازی ادامه و اتمام مسکن مهر غیرممکن است بنابراین باید مسکن مهر باقی مانده را به بنیاد مسکن به عنوان نهاد توسعه دهند واگذار نماییم.

وی در پایان تصریح کرد: واحدهای روستایی و  شهری ای که در بنیاد مسکن پذیرش پرونده شده و به بنیاد مسکن سپرده شده اند دچار بلاتکلیفی بزرگی خواهند شد و تبعات امنیتی-اجتماعی بزرگی خواهند داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
ارسال نظرات
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۴
۲
۰
.... و بی کفایت تر از آخوندی خوده خرشه...
پاسخ
مادون قرمز
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۰۲ دی ۱۳۹۴
۱
۰
به نظر من ادغام ارتش و سپاه اشتباه محض است. گروه خونی A رو اگه به O تزریق کنیم، نتیجه معلومه.
با توجه به عدم کارایی ارتش به نسبت نیرو و بودجه عظیمی که دریافت می کند (مواردی چون عجز از کنترل مرزهای شرقی که وظیفه اولیه ارتش است آنهم عجز در برابر گروهک هایی مثل قاچاقچیان مسلح و ریگی و .. که منجر به اردو زنی سپاه شد و ..)
باید و لازم است تا جذب نیرو در ارتش متوقف و در یک بازه زمانی طولانی و تدریجی ارتش منحل و به وزان آن سپاه تقویت شود.
مثلا ابتدا نیروی زمینی ارتش بتدریج لاغر شود و سپاه تقویت شود. تا بععد کم کم نوبت به نیروهای دریایی و هوایی برسد.
و به موازات این کار تجهیزات نیز انتقال یابد.

حتی اگر ارتش نیروی قوی ئی بود، موازی کاری آنهم در روزهای بحران و جنگ واقعا دردسر ساز است و البته این تیپ کارها و این مدل تشکیلات سازی ها و بی بند و باری مدیریتی خاص دوران انقلاب و تحول است و ادامه یافتنش خاص کشورهای جهان سوم.

علاوه بر همه این مسائل با توجه به احساس حقارت ارتش در برابر سپاه و احساس فرزند خواندگی ارتشی ها برای نظام و مسائلی که گفتنش در اینجا به صلاح نیست، بیم تقابل دو نیرو در مقاطع خاص بحرانهای امنیتی و ایام فتنه و سخت شدن کار، دور از انتظار نیست.اگر بحث کودتای نرم بدنه ارتش را بکلی منتفی بدانیم. که من میگویم خوش خیالیست...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۴
۱
۰
خب قصد اين جماعت . نابودي انقلاب اسلامي ايراني به دست منافقان داخلي با ظاهري اسلامي بود و بوده و خواهدبود

اما اين جماعت صدرنگ پليد نمي دانند كه وقتي خداوند بخواهدكاري را انجام مي دهد . مي دهد و نيرنگ آنان سودي نخواهدداشت !!!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۴
۲
۰
اتفاقا هدف دولت ناتمام ماندن مسکن مهر هست
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۴
۱
۰
به نظر بنده به لحاظ ماهیت شکلی بنیادمسکن انحلال پیدا می کند ووظائف ان به سازمان قوی تری با ماهیت کاملا دولتی محول می گردد و هیچ گونه منافاتی با ان ندارد و نباید مغرضانه با ان بر خورد شود
پاسخ
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
به نظر اینجانب ادغام بنیاد مسکن -- واگذاری امورات اجرایی و عملیاتی و خدماتی به یک سازمان دولتی که دارای اختیارات قانونی باشد بسیار مفید فایده خواهد بود .علاوه بر آن مشکلات پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان که بسیار مهم و حیاتی است حل خواهد شد ..چرا که بنیاد یک نهاد در آمد و هزینه بوده که بایستی ابتدا کسب در آمد کرده تا توان پرداخت حقوق و دستمزد را داشته باشد ... در این حالت (ادغام ) دولت حمایت کسترده ایی از کارکنان میکند و بسیار پسندیده و خداپسندانه است
البته خدا هر چه بخواهد همان میشود ..
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵
۱
۰
به نظر بنده ادغام بنیاد مسکن کاری درستی است چون بنیاد به خاطر در آوردن حقوق کارمندان خود مجبور است برای انجام کار های ارباب رجوع پول های زیادی از روستاییانی که در امد کافی ندارند بگیرد و با ادغام میتواند پول های بی دلیل از روستایی بیچاره نگیرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها