يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۵۳۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۲۷ آذر ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
هاشمی: ما باید جواب خون شهدا و معلولین و مصدومین را بدهیم ، ما باید جواب خسارت های جنگ و آواره های عزیز را بدهیم .آمادگی ضروری است اگر دشمنان بفهمند که ما آماده نیستیم بار دیگر همین خیال خام و کشتارها تکرار می شود .

رخداهای 27 آذر 1361

چکیده

  • رئیس دیوان عالی کشور و نخست وزیر در پیام مشترکی خطاب به امام خمینی : دولت در وهله اول یک خدمتگزار برای اسلام و مسلمین است و هیچ چیز برتر از اسلام فقاهتی برای دولت نیست .

 

  • غرضی وزیر نفت : ایران از پایه گذاران اصلی اوپک است و طبق اساسنامه اوپک در این دوره دبیر کل اوپک از سوی ایران معرفی می شود.

 

  • هاشمی رفسنجانی: ما طلبکاریم که وارد خاک عراق می شویم و وقتی که صدام را تنبیه کردیم نیروی خود را برای تجاوز به کار نمی بریم .

 

  • در اثر انفجار بمبی در نزدیکی دفتر خبرگزاری عراق در مرکز بغداد 6 نفر کشته و تعدادی نیز مجروح شدند .

دادستانی های انقلاب و سپاه موظف به همکاری با هیئت ویژه

به دنبال فرمان مهم امام امت از سوی موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب اسلامی ایران پیامی خطاب به دادستانی های انقلاب اسلامی سراسر کشور فرستاده شد . در بخشی از این پیام آمده است : مطلقا احکام کلی به سپاه و یا کمیته ها برای بازرسی منازل و مغازه ها و دستگیری و جلب و بازداشت افراد ندهند و در صورتی که تا به حال صادر شده است همه را ملغی اعلام نمایند .

در بند 6 این پیام همچنین تاکید شده است : دادستانی های انقلاب و سپاه موظفند با هیئت هایی که از طرف رئیس محترم کشور و نخست وزیر محترم کشورمان اعزام می شوند کمال همکاری را بنمایند و اطلاعات لازم را در اختیار آنان بگذارند سهل انگاری در این امر تخلف محسوب می شود.(1)

پیام مشترک  نخست وزیر و رئیس دیوان عالی کشور به حضور امام

در پی فرمان مهم امام امت از سوی رئیس دیوان عالی کشور و نخست وزیر پیام مشترکی خطاب به امام خمینی رهبر انقلاب منتشر شد .

در بخشی از این پیام آمده است : ضرورت اجرای اسلامی کردن هرچه بیشتر ساخت های اداری ، نهادها و سازمان های کشور همراه با تدوین قوانین جدید کشوری با موازین اسلامی را مسئولین قضایی و اجرایی احساس کرده و میکنند ، دولت خدمتگزار در این مدت کوشیده است تا هر چه سریع تر به سمت اسلامی کردن ساختار نهادهای دولتی و قوانین کشوری حرکت نماید . هم اکنون در شورای اقتصاد مهم ترین لوایح مربوط به زیر ساخت اقتصادی نظام جمهوری اسلامی با همراهی برادران روحانی دنبال می گردد .

در این پیام مشترک همچنین آمده است : دولت در وهله اول یک خدمتگزار برای اسلام و مسلمین است و هیچ چیز برتر از اسلام فقاهتی برای دولت نیست و مسلما چهارچوبی که دولت برای حرکت خود انتخاب کرده است همان اسلام فقاهتی است . (2)

ایران دبیر کل آتی اوپک را تعیین می کند

وزیر نفت گفت : پیش کشیدن موضوع تعیین سهمیه نفت برای کشورهای عضو اوپک را ایران پیشنهاد کرد ، ایران معتقد است برای کنترل بازار نفت می بایست یک سقف تولید را در نظر گرفت تا بتوان از این طریق منافع تولید کنندگان را حفظ کرد .

غرضی آن گاه به تعیین دبیر کل جدید که در این دوره از سوی جمهوری اسلامی ایران تعیین می شود اشاره کرد و گفت : ایران از پایه گذاران اصلی اوپک است و طبق اساسنامه اوپک در این دوره دبیر کل اوپک از سوی ایران معرفی می شود ما از این امر حمایت می کنیم تا اساسنامه اوپک دقیقا اجرا شود . بعد از گذشت 22 سال اینک ایران برای دومین بار دبیرکل برای اوپک تعیین می کند .

وزیر نفت کشورمان همچنین گفت : کشورهای اروپایی در گذشته با نفت ارزان اقتصاد فعلی خود را بنا کردند . ایران طی 78 سال یعنی از سال 1905 به بعد نزدیک به 30 میلیارد بشکه نفت با قیمت بسیار کم در مقایسه با قیمت سایر انرژی ها به جهان صادر کرده است . انقلاب اسلامی توانست قیمت هر بشکه نفت را از 12 دلار به 37 دلار افزایش دهد . دشمنان سعی کردند به طرق مختلف این قیمت را بشکنند در حال حاضر قیمت پایه نفت 34 دلار برای هر بشکه است و ایران ضمن حمایت از این نرخ اعتقاد دارد که همین نرخ 34 دلار برای هر بشکه نفت عادلانه و به سود کشورهای تولید کننده نیست . (3)

هاشمی رفسنجانی : از عراق طلبکاریم و برای گرفتن حقوقمان وارد خاک این کشور می شویم

کادر فرماندهی گردان های قدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اتفاق سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده این نیرو پریشب با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند .

در این دیدار هاشمی رفسنجانی اظهار داشت : ما که اهل جنگ نیستیم ، ما تجاوز نکرده و نخواهیم کرد و جنگ را به کشور دیگران تحمیل نخواهیم کرد ، الان هم که می خواهیم وارد عراق بشویم اولا آن ها هنوز در خاک ما هستند و ثانیا حقوقمان را می خواهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ادامه دفاع مقدس رزمندگان اسلام تاکید کرد و گفت : ما از صدام مطالباتمان را می خواهیم ، ما باید جواب خون شهدا و معلولین و مصدومین را بدهیم ، ما باید جواب این همه خانواده های داغدار و اوقات عزیزی که از رزمندگان در سنگرها تلف شده و جواب خسارت های جنگ و آواره های عزیز را بدهیم . ما طلبکاریم که وارد خاک عراق می شویم و وقتی که صدام را تنبیه کردیم و حقمان را گرفتیم دنیا می بیند که جمهوری اسلامی هر قدر هم که نیرومند باشد نیروی خود را برای تجاوز به کار نمی برد .

هاشمی افزود : کوچکترین کشورها در کنار ما همین کشورهای چند صد هزار نفری خلیج فارس که این روزها دارند با پررویی به دشمن ما کمک می کنند و به آن ها راه و بندر می دهند و تبلیغات می کنند خواهند دید که ما اهل عفو هستیم ولی آمادگی ضروری است اگر دشمنان بفهمند که ما آماده نیستیم بار دیگر همین خیال خام و کشتارها تکرار می شود . (4)

هاشمی همچنین در دیدار با جمعی از کارگران عضو شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی گفت : جمهوری اسلامی اجازه نمی دهد حق یک کارگر زحمتکش به جیب کسانی برود که زحمت نمی کشند . (5)

انفجار دفتر خبرگزاری عراق 6 کشته بر جای گذاشت

در اثر انفجار بمبی در نزدیکی دفتر خبرگزاری عراق در مرکز بغداد 6 نفر کشته و تعدادی نیز مجروح شدند . به دنبال انفجار دفتر خبرگزاری ها کلیه خطوط تلفنی و تلکس با خارج از کشور قطع گردید . این انفجار چهار ماه بعد از انفجار وزارت برنامه ریزی عراق صورت می گیرد که توسط انقلابیون مسلمان عراقی صورت گرفت.

به دنبال انفجار ساختمان خبرگزاری عراق در بغداد روز گذشته عوامل رژیم بعث عراق یک نگهبان وزارت نفت کویت را که دارای تابعیت عراقی است در روز روشن ربودند .

شاهدان عینی گفتند هنگامی که دو نفر از عوامل بعث این نگهبان را از محل کارش ربودند وی با فریاد استمداد می طلبید ، تاکنون از سرنوشت این نگهبان اطلاعی در دست نیست.(6)

پی نوشت:

1-اطلاعات ، 27 آذر 1361 ، صفحه 2

2- جمهوری اسلامی ، 27 آذر 1361 ، صفحه 10

3- کیهان ، 27 آذر 1361 ، صفحه 4

4- جمهوری اسلامی ، 27 آذر 1361 ، صفحه 12

5- کیهان ، 27 آذر 1361 ، صفحه 10

6-  کیهان ، 27 آذر 1361 ، صفحه 20

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها