يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۵۵۰۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۲۸ آذر ۱۳۹۴
سرپرست باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه این باشگاه لیست محرمانه‌ یا غیرمحرمانه‌ای برای تقویت و تغییر ترکیب تیم ندارد، گفت: برای نیم فصل دوم لیگ برتر حداکثر چهار تغییر خواهیم داشت.
به گزارش پایگاه 598، بهرام افشارزاده  از عملکرد تیمش در مجموع دیدارهای برگزار شده در نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر دفاع کرد. وی در این گفتگو همچنین تاکید کرد که تا به امروز هیچ لیست محرمانه یا غیرمحرمانه‌ای برای تقویت و تغییر ترکیب تیم در نیم فصل دوم مسابقات ارائه نشده است.

ضمن اینکه باوجود عملکرد فوق‌العاده مهدی رحمتی در دیدارهای اخیر استقلال، صحبت یا رایزنی برای بازگشت وی به تیم ملی انجام نداده است، چرا که معتقد است فدراسیون فوتبال در اختیار سرمربی‌ای قرار گرفته که اصالتاً علاقه‌ای به بازیکنان ایران ندارد!

سرپرست باشگاه استقلال همچنین در گفتگو به موارد دیگری هم اشاره کرد که در ذیل می‌خوانید:

به لحاظ آماری و جدولی، دیدارهای استقلال در نیم فصل نخست لیگ برتر به پایان رسیده، عملکرد تیم در این نیم فصل را چطور ارزیابی می‌کنید؟
ـ بهرام افشارزاده: جایگاه استقلال در جدول نشان می‌دهد که بچه‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند و نتیجه خوب هم گرفتند. آنها طی این نیم فصل، بدون حاشیه و با اتحاد و همبستگی بالا، تمرینات و به ویژه بدنسازی خوبی داشتند. داشتن سرپرستی مثل منصور پورحیدری و سرمربی‌ای مانند پرویز مظلومی در کنار دیگر اعضای کادر فنی و مربیگری، همه با هم باعث شد تیم استقلال در پایان نیم فصل، در جمع بهترین‌های لیگ قرار بگیرد. خوشبختانه فضای حاکم در باشگاه طوری است که همه با هم و با تمام توان کار می‌کنند و همه مصمم هستند در هر بازی بهتر از بازی قبل ظاهر شوند.

* یعنی این روند و اینکه استقلال یکی از تیم‌های بالای جدول است، در نیم فصل دوم هم ادامه پیدا خواهد کرد؟
ـ به تیم استقلال و اینکه بتواند این روند را ادامه بدهد، امیدوارم؛ البته باید برای نیم فصل دوم، نقاط ضعف تیم را تقویت کنیم، اما در کل همبستگی موجود در تیم تعیین‌کننده است. به طور کلی باید بگویم اگر در هر رشته ورزشی، همبستگی و اتحاد لازم وجود داشته باشد و اعضای آن به دور از تشنج و حاشیه باشند، می‌توان نسبت به نتیجه‌گیری امیدوار بود؛ در استقلال هم شاهد فضای خوبی هستیم.

* برنامه کلی شما به عنوان مدیریت باشگاه استقلال برای نیم فصل دوم چیست؟
ـ به هر حال لیگ به مرحله‌ای رسیده که همه تیم‌ها، مربیان و بازیکنان آنها نسبت به دیگر تیم‌ها و شرایطی که دارند، آشنایی کامل دارند و به خوبی می‌توانند حریفان را آنالیز کنند و روی تک‌تک آنها برنامه‌ریزی داشته باشند. طبیعی است برای نیم فصل دوم باید سعی کنیم نقاط آسیب‌پذیر تیم را تقویت کنیم تا از ناحیه آنها کمتر ضربه بخوریم؛ در کل امیدوارم در نیم فصل دوم هم بچه‌ها مثل نیم فصل اول کاملاً موفق باشند. البته یادآور می‌شوم استقلال سه‌شنبه بازی مهمی در تبریز دارد که نتیجه آن برایمان اهمیت زیادی دارد.

* اشاره کردید به نیم فصل دوم و اینکه باید برای این مرحله از مسابقات، ترکیب تیم تقویت شود. این در حالی است که تا به امروز هنوز از فهرست استقلال برای جذب بازیکنان جدید و احیاناً جدایی برخی از آنها، خبری نشده است. اصلاً چنین لیستی به دست شما رسیده است؟
ـ تا به امروز هیچ لیستی به صورت محرمانه یا غیرمحرمانه در مورد ترکیب استقلال، جذب بازیکنان جدید و جدایی احتمالی برخی از آنها تهیه نشده است. البته باید اشاره کنم این کار توسط برخی از باشگاه‌ها به صورت کاملاً محرمانه انجام می‌شود، چرا که اگر لیست بازیکنان افشا شود، در نهایت منجر به افزایش نرخ آنها می‌شود و این یک روال طبیعی است که البته باعث می‌شود در بسیاری از موارد، افراد به اهداف مورد نظرشان نرسند؛ اما در استقلال و در رابطه با ترکیب تیم، اصلاً هنوز لیستی تهیه نشده است که بخواهد محرمانه باشد یا غیرمحرمانه.

* به نظرتان برای این کار دیر نشده است؛ بخصوص اینکه شنیده شده خیلی از باشگاه‌ها فعالیت خود را در این زمینه شروع کرده‌اند.
ـ تا آنجا که من اطلاع دارم به جز یکی، دو باشگاه، بقیه تیم‌ها در وضعیتی مثل استقلال قرار دارند و هنوز اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده است. از نظر من هم دیده نشده، بخصوص اینکه ما حداکثر چهار تغییر در ترکیب تیم برای نیم فصل دوم داریم چون اصلا بازيكن شاخص و عالي وجوى ندارد اگر هم باشد با تیمش قرارداد دارد. مگر اینکه شرایط خاصی در مورد چنین بازیکنی؛ایجاد شده باشد مثلا اینکه به مشکل خورده باشد و دلش نخواهد در تیمش بماند.

*پس صحبت‌هایی که در مورد جدایی برخی از بازیکنان مثل آرش برهانی و وحید طالب‌لو شنیده شده را تائید می‌کنید؟
ـ صد درصد این موضوع را تکذیب می‌کنم؛ تاکید می‌کنم تا الان که با شما صحبت می‌کنم، فهرستی از بازیکنان مد نظر برای اضافه شدن به ترکیب تیم به دست من نرسیده و در عین حال در مورد بازیکنانی که می‌خواهند از استقلال جدا شوند هم فهرستی نداشته‌ایم.

* فکر می‌کنید از میان بازیکنان استقلال، کسی باشد که شخصاً به قصد جدایی از تیم، وارد مذاکره با تیم دیگری شده باشد؟
ـ ببینید بازیکن و سرمربی باید با یکدیگر همخوانی فکری داشته باشند تا بتوانند در یک تیم با هم همکاری داشته باشند و به آن ادامه بدهند. اگر این همخوانی فکری وجود نداشته باشد و یا باشگاه نسبت به عملکرد بازیکن رضایت لازم را نداشته باشد، در مورد ادامه همکاری، راحت‌تر می‌توان تصمیم گرفت. در کل نمی‌دانم از میان بازیکنان ما، هست بازیکنی که خودش با تیمی صحبت کرده باشد یا نه؟ به هر حال باید صحبت یا رایزنی انجام شود تا نتیجه‌ای بدست بیاید. اما در کل و در رابطه با نقل و انتقالات فوتبال ایران، باید بگویم که هنوز به مرحله حرفه‌ای شدن کامل نرسیده‌ایم؛ نه فقط در فوتبال، بلکه در کل رشته‌ها نتوانسته‌ایم معنای واقعی حرفه‌ای بودن را در نقل و انتقالات پیاده کنیم. زمان بیشتری لازم است تا اساسنامه نقل و انتقالات بر اساس بسیاری از شرایط و از جمله شرایط مالی تهیه شود.

* با توجه به صحبت‌هایی که داشتید، به نظر می‌رسد در مورد جایگزین جاسم کرار هم هنوز نتیجه مشخصی حاصل نشده است؟
ـ نه؛ در این مورد هم هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده چون اصلاً لیستی از ورود و خروج بازیکنان تهیه نشده است. امیدوارم طی این هفته با سرمربی تیم جلسه‌ای داشته باشیم و در این زمینه به تمرین نهایی برسیم.

* طبیعی است که در رابطه با نقل و انتقالات نیم فصل، برخی از بازیکنان استقلال هم گزینه جدایی از ترکیب تیم باشند؛ در چه شرایطی با این جدایی‌ها موافقت می‌کنید؟ اگر درخواست‌های مطرح شده از طرف رقیبان شما باشد، چه عکس‌العملی خواهید داشت؟
ـ به طور حتم تصمیم‌گیری در این زمینه به چگونگی پیشنهاد مطرح شده بستگی دارد و اینکه تیم متقاضی، رقیب ماست یا نه؛ همین روز پنجشنبه، سه بازیکن حاضر در ترکیب صبا و از جمله قاضی و بیگ‌زاده از جمله بازیکنان پیشین استقلال بودند، البته الان جای این دسته از بازیکنان در ترکیب تیم استقلال پر شده است. پرویز مظلومی به عنوان سرمربی، جوان‌گرایی خوب و نتیجه‌بخشی در تیم داشته و در کل روی تیم‌های پایه استقلال به خوبی کار شده است، اما در مجموع موافقت‌ با پیشنهادهای مطرح شده برای جذب بازیکنان ما به خود پیشنهادات بستگی دارد. ممکن است در این زمینه پاسخ سرمربی یا حتی خود بازیکن مورد نظرمان منفی باشد اما قطعاً اگر پیشنهادی که مطرح می‌شود، از طرف رقیبمان باشد، به راحتی با آن موافقت نخواهیم کرد.

* مهدی رحمتی یکی از بهترین‌های استقلال در دیدارهای اخیر این تیم بود؛ با توجه به مشکلی که این بازیکن برای حضور در تیم ملی دارد، شما به عنوان سرپرست باشگاه، اقدام به انجام رایزنی لازم و نتیجه‌بخشی در این زمینه که منجر به دعوت وی به اردوی تیم ملی شود، نداشته‌اید؟
ـ البته که در این زمینه هیچ صحبت و رایزنی نداشته و این کار را هم انجام نخواهم داد. وقتی سرمربی تیم ملی به این موضوع توجه ندارد و اصلا فدراسیون در اختیار سرمربی قرار گرفته است، صحبت کردن مسئولان باشگاه و حتی خود بازیکن در چنین مواردی نه تنها مثبت نیست بلکه می‌تواند نتیجه منفی هم داشته باشد. اگر او سرمربی بود و اصالتاً به ایران و بازیکنان تیم ملی علاقه داشت، مسلماً از هیچ فرصتی دست برنمی‌داشت و رحمتی هم می‌توانست در ترکیب تیم ملی، فیکس بازی کند. مهدی رحمتی بازیکنی است که تک‌تک سلول‌های بدنش برای فوتبال است. خیلی از مهاجمان مقابل این دروازه‌بان کنترل خود را از دست می‌دهند. قطعاً اگر رحمتی درون دروازه تیم ملی باشد، این تیم یک گل جلو خواهد بود؛ با این اوصاف نمی‌دانم چرا به تیم ملی دعوت نمی‌شود؟

* شما از عملکرد تیم در نیم فصل نخست دفاع کردید و درکل راضی به نظر می‌رسید؛ این در حالی است که خیلی از اهالی فوتبال، عملکرد استقلال را در این نیم فصل صد درصد تائید نمی‌کنند. حتی در برخی از دیدارها هم هواداران استقلال شعارهایی در موارد مختلف مطرح کردند که به نظر می‌رسد نارضایتی آنها از عملکرد تیم را به همراه دارد.
ـ ببینید استقلال در تمام دیدارها خوب ظاهر شده است؛ در همین دیدار مقابل صبا، بازیکنان ما 94 دقیقه با حریف رقابت کردند، بدون اینکه کوتاه بیایند یا دفاعی کار کنند. به هر حال تاکتیک هر مربی با دیگری هم فرق دارد، اما اگر استقلال عملکرد خوبی در نیم فصل نداشت، امروز جزو تیم‌های بالای جدول نبود. همه فوتبالی‌ها، استقلال را می‌شناسند و به تاکتیک و ویژگی‌ کار مربیان و بازیکنان آبی‌پوش، اشراف کامل دارند. البته به نظرم هر تیم در هر دیدار عملکرد تعیین‌کننده‌ای برای خودش دارد. تیم‌های ته جدولی به دنبال امتیاز هستند و تیم‌های بالای جدول به دنبال تثبیت جایگاه و این چیزی است که استقلال همیشه به دنبال آن بوده و به همین دلیل عملکرد خوبی هم داشته است.

* همانطور که شما اشاره کردید استقلال روز سه‌شنبه بازی مهمی مقابل تراکتورسازی در جام حذفی دارد، این دیدار به نوعی تقابل دوباره امیر قلعه‌نویی با آبی‌پوشان است؛ از این حیث نگرانی‌ای ندارید؟
ـ به هیچ عنوان نگران نیستم؛ قلعه‌نویی دنبال تنش نیست، او مربی بزرگی است و عمری در باشگاه استقلال به عنوان سرمربی کار کرده است و قطعاً خوب می‌داند آنچه می‌ماند و به تاریخ می‌پیوندد، اخلاق و کردار آدمی است نه لحظات زودگذر.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها