کد خبر: ۳۵۵۶۱۱
زمان انتشار: ۱۸:۲۷     ۲۸ آذر ۱۳۹۴
شبکه خبری «بی‌بی‌سی» به بهانه پروژه‌های تحقیقاتی، مبلغ ۲ میلیون پوند از اتحادیه اروپا برای حمایت از این اتحادیه دریافت کرد.
به گزارش پایگاه 598، شبکه خبری بی‌بی‌سی مبلغ 2 میلیون پوند از اتحادیه اروپا برای روزنامه تلگراف در گزارشی اختصاصی نوشت، شبکه خبری بی‌بی‌سی در طول 3 سال گذشته مبلغ 2 میلیون پوند از اتحادیه اروپا تحت عنوان برنامه‌هایی در چهارچوب این اتحادیه برای تحقیق و توسعه دریافت کرده است.
 
پروژه‌هایی که بی‌بی‌سی بر روی آنها کار می‌کند شامل پخش سه بعدی و تصویربرداری با کیفیت بالا است اما منتقدان بی‌بی‌سی می‌گویند دریافت این مبلغ، بی‌طرفی بی‌بی‌سی در موضوع همه‌پرسی اتحادیه اروپا تردید برانگیز است.
 
«اندروز بریجن» یکی از نمایندگان محافظه‌کار پارلمان انگلستان گفت «همه می‌دانند که بی‌بی‌سی در حمایت از اتحادیه اروپا متعصب است.» وی در ادامه گفت که بی‌بی‌سی مبلغ 3.7 میلیون پوند گرفته و دریافت مبالغی از اتحادیه اروپا بدون ملاحظه این تصور را در ذهن می‌آورد که برای انجام دستورات اتحادیه اروپا، این مبالغ را دریافت کرده است.
 
یک سخنگوی شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت این شبکه «سعی دارد عدم جانبداری خود را حفظ کند و مبالغ بیشتر شامل هدایای اتحادیه اروپا را دریافت نخواهد کرد. گزارش سالیانه ما نشان می‌دهد درآمد [بی‌بی‌سی] از طرق مختلفی است که برای زمینه‌های متعددی صرف می‌شود. بخش کمی از جانب اتحادیه اروپا برای پروژه‌های تحقیق و توسعه دریافت شده است.»
 
بخشی از مبلغ دریافت شده بی‌بی‌سی‌ از سوی اتحادیه اروپا برای آموزش خبرنگاران در 17 کشور در گوشه و کنار اتحادیه اروپا صرف شده است.

برخی نمایندگان پارلمان انگلیس در عکس‌العملی به جانبداری بی‌بی‌سی از اتحادیه اروپا گفتند، در صورت برگزاری همه‌پرسی جدایی، بی‌طرفی یا عدم بی‌طرفی بی‌بی‌سی معلوم خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها