يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۵۶۶۲
زمان انتشار: ۰۹:۰۱     ۲۹ آذر ۱۳۹۴
تراکتورسازی تبریز – استقلال تهران
اولین فینالیست جام حذفی مقابل پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه 598، در مرحله نیمه نهایی جام حذفی کشور تیم تراکتورسازی تبریز میزبان تیم استقلال تهران است.

تراکتورسازی اولین فینالیست جام حذفی کشور است که در سال 1355 به دیدار نهایی این رقابت‌ها صعود کرده بود، اما در بازی پایانی با نتیجه 4 بر 1 مغلوب ملوان بندرانزلی شده بود.

تراکتورسازی در سال 73 بار دیگر به دیدار پایانی راه یافت، اما در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 2 بر 1 مغلوب بهمن کرج شد و برای بار دوم از کسب جام قهرمانی بازماند.

تراکتورسازی در سال 92 برای سومین بار فینالیست این رقابت ها شده و در دیدار نهایی با یک گل از سد مس کرمان گذشته و نخستین قهرمانی خود را در جام حذفی جشن گرفت.

تراکتورسازی تبریز در هر سه مرحله ای که در نیمه نهایی جام حذفی حضور داشته برابر حریفان خود به برتری دست یافته و فینالیست شده بود.

استقلال بیشترین قهرمان جام حذفی

تیم استقلال تهران با 6 بار قهرمانی، پرافتخارترین تیم در این رقابت‌ها به شمار می رود. استقلالی‌ها در دومین دوره جام حذفی در سال 56 با پیروزی برابر هما به قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.

آبی‌پوشان در سال‌های 74، 78، 80، 86 و 90 با برتری برابر تیم‌های برق شیراز، بهمن کرج، فجر سپاسی شیراز، پگاه رشت و شاهین بوشهر به برتری رسیده و به جام قهرمانی دست یافته است.

استقلالی‌ها سه بار نیز در فینال برابر تیم‌های ملوان انزلی، پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان شکست خورده و از قهرمانی بازمانده بود.

آبی‌پوشان پایتخت 6 بار نیز در مرحله نیمه نهایی از این رقابت‌ها حذف شده‌اند.

بازی تیم‌های تراکتورسازی تبریز با استقلال تهران در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی کشور ساعت 14 و 30 دقیقه سه‌شنبه اول دی در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برگزار می‌شود.

برنده این بازی به فینال جام حذفی راه یافته و باید با ذوب‌آهن اصفهان برای کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها تلاش کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها