امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۵۶۰۰۶
زمان انتشار: ۲۰:۰۸     ۳۰ آذر ۱۳۹۴
استاد حوزه و دانشگاه گفت: عده‌ای بدنبال ایجاد تکثر در محبت به ولایت فقیه هستند و مسئله‌ای به نام شورایی کردن ولی فقیه را مطرح می‌کنند؛ این مسئله خلاف نمایان شدن ثمره دینداری در جامعه دینی است

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام علیرضا پناهیان عصر امروز در گردهمایی دانشجویان عصر آفتاب که  در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه دشمنان به فکر جامعه بشری نبوده و تنها به فکر منافع خود هستند، اظهار داشت: پیامبران و ائمه (ع) انسان‌ها را سفارش به داشتن محبت اهل بیت (ع) کرده‌اند چرا که محبت قدرت آفرین است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: حضور یک امام عادل، عالم و با تقوا در جامعه قدرت آفرین است و خداوند متعال نیز از انسان‌ها قدرتمند بودن در سایه محبت اهل بیت (ع) را می‌خواهد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه سیاست مداران و مدیران جامعه باید قدرتمند باشند، گفت: در صورت نداشتن قدرت جامعه به سمت نابودی می‌رود و باید نخبگان جامعه شایستگی‌های سیاسی افرادی که در بدنه قدرت هستند را مورد بررسی قرار دهند.

وی با تأکید بر رعایت اخلاق در جامعه برای رسیدن به قدرت گفت: حضور امام زمان (عج) در جامعه قدرت مسلمانان را افزایش می‌دهد و این مسئله در گرو داشتن محبت به خود و محبت جمعی است چرا که هیچ مسئله‌ای به اندازه محبت برای انسان قدرت آفرین نیست.

استاد حوزه و دانشگاه پیاده روی اربعین را نمونه بارز محبت به اهل بیت (ع) بیان و تصریح کرد: گرمای محبت به انسان به شرط تکبر آفرین نبودن به انسان قدرت می‌دهد.

حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر دوری جوانان از انجام امور حرام گفت: اینکه نخست وزیر بی‌بی سی نگران نحوه پوشش جوانان ایرانی است نشان دهنده آن است که دشمن به دنبال دور کردن انسان از محبت حضرت حق است.

وی با اشاره به اینکه دشمن امنیت روانی جوانان را نشانه گرفته و به دنبال ترویج فساد در جامعه است، گفت: دشمنان با ترویج موسیقی‌های حرام به دنبال ایجاد جامعه‌ای ترور شده هستند این مسئله نقطه مقابل حب امام (ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه داعش توسط کسانی ایجاد شده که دم از حقوق بشر می‌زنند، گفت: یکی از اقدامات دشمنان این است که با توزیع شهوات جوامع  اسلامی را ضعیف کرده و راه اول تضعیف قدرت جوامع اسلامی اعمال خشونت و ایجاد گروه‌های افراطی مانند داعش است.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه پیاده روی اربعین مظهر قدرت نمایی و محبت به ولایت است، خاطر نشان کرد: نقشه‌های دشمنان اسلام با پیاده روی اربعین نقش بر آب شد و قدرت سید الشهدا (ع) بعد از 1400 سال به جهانیان نشان داده شده است.

وی با تأکید بر بالابردن محبت به امام عصر (عج) توسط شیعیان گفت: محبت خود خواهانه و محبت عاشقانه به امام عصر (عج) تفاوت دارد و عده‌ای بدنبال ایجاد تکثر در محبت به ولایت فقیه هستند و مسئله‌ای به نام شورایی کردن ولی فقیه را مطرح می‌کنند و این مسئله خلاف نمایان شدن ثمره دین داری در جامعه دینی است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها