يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۶۰۱۱
زمان انتشار: ۲۱:۰۳     ۳۰ آذر ۱۳۹۴
سومین روز از ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی در فرمانداری تهران به اتمام رسید که با حواشی‌هایی همراه بود.

به گزارش پایگاه 598، پنجمین روز از ثبت‌نام داوطلبین مجلس خبرگان رهبری و سومین روز از ثبت‌نام داوطلبین مجلس شورای اسلامی در حالی در فرمانداری تهران به پایان رسید  که حاشیه‌هایی را به همراه داشت.

* صبح امروز یکی از داوطلبان مراجعه‌کننده به فرمانداری تهران کارمند سابق یکی از بانک‌های دولتی بود که خود را کشف‌کننده تخلفات مفاسد اقتصادی همچون تخلف 3 هزار میلیاردی معرفی کرد.

وی گفت: به خاطر این کشفیاتش مسئولان بالادستی او را از کار بیکار کرده‌اند.

وی در حین ثبت‌نام گواهی را مبنی بر آموزش‌های تخصصی در مبارزه با پولشویی به همراه داشت و در مورد تخلفات صورت گرفته در برخی از بانک‌ها سخن می‌‌گفت.

* کیومرث شفیعی که برای هشتمین بار داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شد به خبرنگاران گفت که 7 دوره تایید صلاحیت شده اما نتوانسته آرای کافی برای راهیابی به مجلس را کسب کند.

وی گفت: من برای مشارکت سیاسی حضور می‌یابم و هدفم پرشور نشان دادن انتخابات است چراکه انتخابات یک مولفه دموکراسی محسوب می‌شود.

* محمد معتقد لاریجانی فرماندار سابق شمیرانات نیز در حالی که خود را همشهری علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی معرفی کرد برای مراحل ثبت‌نام به فرمانداری تهران آمد و گفت که آقای علی لاریجانی اهل لاریجان پایین است و من نیز از اهالی لاریجان بالا هستم.

وی گرایش خود را همچون علی لاریجانی اصولگرایی معرفی کرد اما می‌‌گوید که می‌خواهد از این دوره از انتخابات به صورت مستقل کاندیدا شود.

* سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان مجلس نیز برای ثبت‌نام به فرمانداری مراجعه کرد و تصریح کرد: قصد دارد از حقوق اقلیت‌های دینی دفاع کند.

وی البته به خبرنگاران گفت که اقلیت‌های دینی در ایران از حقوق مساوی با دیگر ادیان برخوردار است.

یکی دیگر از داوطلبینی که امروز به فرمانداری تهران مراجعه کرد استاد دانشگاهی بود که می‌گفت دانشجویانش از سطح پایین اطلاعات سیاسی برخوردار هستند بنابراین وی هم به عنوان یک استاد دانشگاه سعی خواه کرد که دانشجویانش را به خواندن قانون اساسی کشور و قانون انتخابات ملزم کند.

وی به ضرورت فعالیت سیاسی دانشجویانش در امر انتخابات اشاره و در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا با مشاهده فعالیت سیاسی دانشجویان غیبت آنها را به موجه تغییر وضعیت می‌دهد یا خیر؟ تصریح کرد: اگر بدانم دانشجویی در جهت اعتلای میهن خود تلاش می‌کند نهایت حمایت را از وی خواهم داشت.

آقاعلیخانی از نمایندگان مجلس پنجم نیز برای ثبت‌نام به فرمانداری تهران آمد. وی البته در ابتدا قصد نداشت مصاحبه کند اما در نهایت  خود را حامی حسن روحانی معرفی کرد و گفت که در سال 92 به روحانی رای داده است.

آقاعلیخانی می‌گوید که اگر یکی از کرسی‌های مجلس را کسب کردم قرار نیست بلااستثنا موافق برنامه‌های دولت باشم چراکه اگر برنامه دولت را سازگار با ذهنیت خود نبینم با آن مخالفت خواهم کرد.

این نماینده جریان اصلاح‌طلب که در دولت اصلاحات انتقادات بسیاری به دولت هاشمی داشته از مواضع هاشمی در سال 88 دفاع کرد و گفت: آقای هاشمی مواضع معقولی در سال 88 بیان کرد اما به نظرات و پرسش مردم در سال 88 پاسخ مناسبی داده نشد.

وی در پاسخ به پرش خبرنگاری مبنی براینکه آیا شما اغتشاشات سال 88 را قانونی می‌دانید یا خیر؟ تصریح کرد: شما می‌خواهید با این سوالات من را در زمره فتنه‌گر بودن یا نبودن قرار دهید در حالی که من معتقدم که هیچ قانونی در کشور وجود ندارد که از تجمعات اعتراضی جلوگیری کند اما این تجمعات حتماً باید با مجوز وزارت کشور باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها