أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۵۶۰۸
زمان انتشار: ۱۸:۴۰     ۲۷ دی ۱۳۹۰
در پی اظهاران دوپهلوی افروغ در پارک ملت؛
شاید خود آقای افروغ هم بی­ خبر باشد ­که حرف­هایش فروغی ندارند و تنها ابزاری شده تا برای بعضی­ها چندتایی رأی جمع کند و حواس عده­ای را از کارهای مهم­تر به این بازی ها پرت کند. البته امثال ایشان تقصیری هم ندارند. از بس اطرافش از این حرف­ها پر شده خیالات امانشان را بریده.اصلا تقصیر همان کسی است که به شما گفته روشنفکرید. ما یعنی جمعی از طلاب حوزه علمیه قم اعلام می­کنم: که ما نسل جدید انقلاب اسلامی ایران و عاشقان پیرجماران حاضر نیستیم در زمین دشمن بازی کنیم بلکه ما امروز دست در دست جوانان مسلمان در حال صدور انقلابمان به سراسر جهان هستیم.

پایگاه تحلیلی خبری 598 / جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم در نامه ای به سخنان دکتر عماد افروغ در برنامه پارک ملت، بشدت اعتراض کردند.

به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598، جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در نامه ای با عنوان "صدای طبل فتنه" و در واکنش به سخنان دو روز گذشته عماد افروغ در برنامه "پارک ملت" که به صورت زنده از شبکه یک سیمای ملی پخش گردید به شدت اعتراض نمودند.

مشروح این نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال علی أمیرالمؤمنین(علیه السلام):
«ألاَ أنّ الحقّ لو خَلَصَ لم يكن اختلاف ، ولو أنّ الباطل خَلَصَ لم يُخف على ذيحجى ؛ لكنه يؤخذ من هذا ضغث ومن هذا ضغث ، فيمزجان فيجللان معاً ، فهنالك يستولي الشيطان على أوليائه ، ونجا الذين سبقت لهم من الله الحسنى... .‏»[1]

اگرحق خالص باشد اختلافى وجود ندارد و اگر باطل خالص باشد امر باطل شناخته شده و بر هرعاقل و صاحب شعورى مخفى نخواهد بود لكن هرگاه مقدارى از حق و بعضى ازباطل گرفته شود و با يكديگر ممزوج شود هر دو با هم پوشيده خواهد ماند و امردر پرده خفا خواهد بود در اين هنگام استكه شيطان قدرت خود را اعمال نموده و مسلط بر دوستان خود مى‏شود و به آتش فتنه دامن زده خواهد شد ونجات پيدا نمي كنند از اين مهلكه مگر كسانى كه لطف و عنايت خدا بر آنها سبقت جسته‏.

و اکنون در صدا و سیمای جمهوری اسلامی بر طبل فتنه کوبیده می­شود.

شخصی به نیابت از یک جریان سیاسی با درآمیختن حق و باطل سعی دارد تا بار دیگر فضای سیاست داخلی را غبار آلود کند.

چرا مجری برنامه پارک ملت خیال می­کند حرف­های مهمان این برنامه که عنصری شناخته شده است برای ما مهم است؟

نه آقای مجری راحت باشید ما اهل بازی در زمین دشمن نیستیم.

این نوشتار نمی­ خواهد به آن حرف­های مندرس شده پاسخی بگوید.

تنها می­خواهد سؤال مهمی را پاسخ دهد:

چرا در آستانه انتخاباتی دیگر و به­ ویژه در بحبوحه بیداری اسلامی که نیروهای جوان انقلابی در حال فعالیت در این عرصه مهم هستند؟

چرا در این موقعیت حساس سعی دارند با برپا کردن آشفته بازاری سیاسی، ما را مشغول لهویاتشان کنند؟

شاید می­خواهند دست از یاری مظلومان به­پاخاسته برداریم و به جای صدور انقلاب، به بازار لهوشان سرخوش شویم تا مصداق این آیه شریفه باشیم که: «و اذا رأو تجارة أو لهواً انفضوا إلیها و ترکو کقائماً» [2]

شاید هم می­خواهند تنور انتخابات را طوری داغ کنند که نانی هم برای آن­ها داشته باشد تا چهار سال دیگر هم بتوانند نان وکالت مجلس را سق بزنند و دوستانشان را به نان و نوایی برسانند.

شاید خود آقای افروغ هم بی­ خبر باشد ­که حرف­هایش فروغی ندارند و تنها ابزاری شده تا برای بعضی­ها چندتایی رأی جمع کند و حواس عده­ای را از کارهای مهم­تر به این بازی ها پرت کند.

البته امثال ایشان تقصیری هم ندارند. از بس اطرافش از این حرف­ها پر شده خیالات امانشان را بریده. آخر نقل است مورچه­ای در استکان آب افتاده بود داد می­زد که: آآی ... واای ... دنیا را آب برد!!!!!

نه برادر! خیالات برتان ندارد بعضی وقت­ها اگر دستتان رسید بیرون استکان را هم نگاه کنید که مردم قم و کرمانشاه در ساحل امن عشق، نه در اثر زور و تزویر بلکه تنها و تنها از روی عشق و ولایت در استقبال ولی­شان سر از پا نمی­شناسند، بی توجه به این­که شما و دوستانتان در استکان خیالات خود دست و پا می­زنید.

اصلا تقصیر همان کسی است که به شما گفته روشنفکرید.

چون خودتان هم نفهمیدید که چه گفتید یک جا می­گفتید حکومت باید فقهی اداره شود، جای دیگر می­گفتید چرا خبرگان فقط فقها هستند؟ و چرا اقتصاد دان و... در میان­شان نیست؟ ظاهراً شما هنوز جایگاه خبرگان را هم خوب درک نکرده­اید.

شاید به همان دلیل است که فرق حکومت شاه و ولایتِ ولی فقیه را نفهمیده­اید و استقبال مردم قم و کرمانشاه را به شکل یک شکاف بزرگ دیده­اید که حاصل زور است نه یک انسجام که از روی عشق است!!!!!

آخر کافر همه را به کیش خود پندارد از باب همان مورچه در استکان آب.

ما یعنی جمعی از طلاب حوزه علمیه قم اعلام می­کنم: که ما  نسل جدید انقلاب اسلامی ایران و عاشقان پیرجماران حاضر نیستیم در زمین دشمن بازی کنیم بلکه ما امروز دست در دست جوانان مسلمان در حال صدور انقلابمان به سراسر جهان هستیم.

آنان که بر طبل فتنه می­کوبند هم گول صدایش را نخورند چون درونش خبری نیست و در آخر ملت بصیر ایران وقتی از صدای این طبل خسته شوند مانند 9 دی چنان مشتی بر آن می­کوبند که هر دو سویش پاره شود چه داخلی چه خارجی چنان­که در فتنه 88 دیدید البته در فتنه 88 آیاتی است لأولی الأبصار.

در پایان وصیتنامه یک شهید را به تمام دوستان یادآور می­شوم که نوشت:

«فقط نگذارید حرف امام روی زمین بماند همین»



جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم - 27 دیماه سال جهاد اقتصادی


------------------------------------------------------------------------------------------
[1]. کافی، شیخ کلینی، ج8، ص59، انتشارات اسلامیه، تهران، 1362ش.
[2]. سوره جمعه، آیه 11


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
س.م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۷
۱۲
این آقا گفته که هویت خود را از ولایت فقهی بدست آورده، اگر چنین بود، طوری صحبت نمی کردید که تاحدودی، ولایت فقهی و فقها زیر سوال برود.
این آقا گفته که مخالف فتنه هست، اگر چنین است، چرا بگونه ای صحبت کنید که بهانه دست دشمنان بدهید و آنها را دلشاد کنید.
کسی که هویت خود را از ولایت فقهی بدست آورده، با یک مقدار تعقل و تفکر، هرگز چنین سخنانی را در برنامه زنده تلویزیونی نمی زند.
این آقا ترسیده و توبه نامه ای را منتشر کرده.
پاسخ
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۱۱
۱۴
سلام
1-کاملاً معلوم است که حرفهای آقای افروغ برایتان مهم نبوده که این جوابیه بلند بالا را تهیه کرده اید اگر مهم بود چه می کردید.
2- کاش به جای اینهمه تخریب و هوچی گری شما هم نظر خودتان را می دادید و صحبتهای آقای افروغ را نقد می کردید تا مردم قضاوت کنند. طبق شناخت و انتظاری که ما از دین و مذهب و متفکرین و عالمان دینی داریم ،ترسی از نظر دادن نباید وجود داشته باشد و ما صورت مسآله را پاک کنیم که در این صورت مشخص است که پاسخ لازم را تداریم. الهم الجعل عواقب امورنا خیرا
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۴
۸
بصیرت داشته باشید مجری ها بدون اجازه مدیران آبی هم نمی خورند .
پروژه جدید جریانی که نامه نگاری و حمله مستقیم به رهبری می کند اینبار در صداوسیما توسط مدیران کلید خورده است وگرنه مجری مده شوری بیش نیست .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۱۱
۴
بصیرت داشته باشید مجری ها بدون اجازه مدیران آبی هم نمی خورند .
پروژه جدید جریانی که نامه نگاری و حمله مستقیم به رهبری می کند اینبار در صداوسیما توسط مدیران کلید خورده است وگرنه مجری مده شوری بیش نیست .
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۶
۳
مرحبا
پاسخ
پیرو ولایت مطلقه آیت الله خامنه ای
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۸
۹
جدا که چقدر!!!!!!! شما تحمل آزاد اندیشی رو دارید. خوبه خودتون میگید "پرسید" چرا خبرگان فقط فقها هستند؟ و چرا اقتصاد دان و... در میان­شان نیست؟
ببخشید بنده از طرف ایشون میگم که ماها کلا غلط بکنیم که حتی سوال داشته باشیم هر چی هست از دم قبول.راحت شدین؟!
ضمنا شهید احمدرضا احدی که وصیتنامه اش رو نقل کردین و ولی فقیهی که مثلا سینه چاکشون شدین خیلی با امثال شماها فرق دارن،لطفا از اونها خرج نکنید.
پاسخ
شهید احمدی روشن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۷
۶
محبت به ولی خدا لیاقت می خواهد
مروان وعمر سعد هم ولایت امام حسین را نبذیرفتند وبه نا چا ر تحت ولایت بست تر از خودشان یعنی یزید میمون باز در امدند
پاسخ
طلبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۸
۶
این آقا که انگلیس درس خونده الان شده قیم حوزه های علمیه. اصلا شما چه کاره ای در حوزه های
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۸
۸
آخر و عاقبت خواندن علم غربی همین می شود. وقتی که رهبر انقلاب می فرمایند تحول در علوم انسانی به همین خاطر است. اینان یک روزی روبه روی ولایت فقیه خواهند ایستاد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۵
۸
بي انصاف ها ! كودومتون صحبت هاي افروغ رو كامل شنيديد يا خونديد؟؟؟؟ كي منظزور افروغ اين حرف ها بود؟ بعضي جاها اشتباه داشت اما به نظر من اينها حرف دل آقا بود!!!!!!!!!!!!!!!! يك بار كامل صحبت هاي اون رو گوش بديد!
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
نش ديگه، اين يعني يا خود شما صحبتا رو گوش نكردي يا اينكه يا نظر جناب افروغ موافقي!!!
مي تونيد تيكه هايي از برنامه رو با عبارت " كلیپ انتقاد صریح عماد افروغ از نظام و رهبری در برنامه پارك ملت " تو گوگل يازخوني كنيد تا ...
حزب الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۴
۶
خاک برسرش کنند
پاسخ
گمنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
۷
۵
اي مردم با بصيرت دقت كنيد كه دشمن مثل دوره قبلي ولايت فقيه را هدف گرفته يادتان است در 9 دي چه كرديد .مرگ بر ضد ولايت فقيه . جانم فداي رهبر
پاسخ
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۰
۳
۲
ولایت فقیه دوستانی مثل شما داشته باشه دیگه دشمن می خواد چیکار ، یادتون باشه هدف از هستی و وجود که خدا به آدمی داده سعادت و رضای الهی هست که یکی از عوامل اون ولایت فقیه است اما خود ولایت فقیه هرف نهایی نیست ،یعنی وجود مقدس اما زمان (عج) هم برای سعادت بشری است نه اینکه ظهور حضرتشان هدف نهایی باشد.در مجموع کسانی که راه نقد و انتقاد را از حکومت و ولایت فقیه می بندند بدون شک دانسته یا نادانسته بزرگترین دشمن اون هستند و با عث بد بینی مردم به جایگاه ولایت فقیه خواهند شد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۰
۲
۴
اولاً اينها در راستاي نقشه شوم خود اين كار را انجام مي دهند چون ديدند كه ولايت فقيه است كه در اين سي سال اسلام و انقلاب اسلامي ايران را حفظ كرده است به پشتيباني مردم مومن ايران زمين
ولي جاي گلگي داره چرا همه ي مراجع ولايت مدار و مومنين و متدين ما با هم و يك پارچه از سخنان اين مرد نما اعلام برائت نمي كنند
خدايا شاهد باش كه عاملاً و عالماً اين را مي گويم
مرگ بر ضد ولايت فقيه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۰
۳
۶
اسم من هم در این بیانیه بنویسید.

محمد صالح سبحانی(طلبه پایه 5 مدرسه صدوق)
پاسخ
صباح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۱ - ۳۰ دی ۱۳۹۰
۲
۲
شما ها تحمل هیچ صدایی غیر از صدای خودتان راندارید تازه خوبه این آقا وآقایانی مثل مطهری وسر دار علایی ازخودتون شما تحمل کوچکترین انتقاد را بر نمی تابید پس معنی دیکتاتوری چیست!؟
پاسخ
fa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۰
۳
۱
احتمالا این آقا هم جزو دسته کسانی هستند که تصور می کنند حال که نماینده مردم شدند ،در مورد همه چیز حق اظهار نظر دارند. ولی زهی خیال باطل که این مردم آن قدر پشتیبان ولایت هستند که اجازه این گونه اظهار نظرهابه این افراد نمی دهند.
شاید اینجا جایش نباشد ولی این جمله را از ته دل می گویم : شعور یک امر ذاتی است ، بعضی ها ذاتا از این امر محرومند.
پاسخ
ابراهیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۶ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
۲
۲
ایشالله مملکت که کامل اسلامی شد، جای منافقا دیگه اینجا نیست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
تا شما خرمقدسها باشید ولی فقیه به دشمن دیگری نیاز ندارد.
پاسخ
صابر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
چند تا اشکال در برنامه پارک ملت وجود داشت:
1. همچین برنامه ای اصلا جاش تو پارک ملت نبود.
2. اگر قراره راجع به این موضوعات بحث بشه باید به صورت مناظره ای باشه نه اینکه یه نفر بیاد و بشه متکلم وحده.
3. موضوعاتی از سوی آقای افروغ ارائه شد که به نظر من اشتباهه: مثل "جامعه داره به سوی قیم مابی می ره"، "بحث خبرگان که ما باید از لحاظ موضوع شناسی هم خبرگانی را داشته باشیم"و چند بحث دیگر.
بحث قیم مابی که واضحه و نیازی به پاسخ نداره. فقط نیاز داره به دو تا چشم. بحث موضوع شناسی هم که چه ربطی داره به مجلس خبرگان. مگه آقای افروغ وظایف مجلس خبرگان رو نمی دونند. این وسط نماینده های مجلس به جز بحث های موضوع شناسانه دارن چیکار می کنن؟
پاسخ
صادق
CANADA
۰۵:۰۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
خطاب به آن طلابانی که این نامه را نوشته اند
هر ذره ازو در سر سودای دگر دارد
هر قطره ازو در دل دریای دگر دارد
ای خواجه کوته بین بیداد مکن چندین
کاین بنده نافرمان مولای دگر دارد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها