امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۵۶۳۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۰۳ دی ۱۳۹۴
سعید آذری در نشست مطبوعاتی خود عنوان کرد این تیم تنها دو در دو پستی که گل محمدی گفته است بازیکن می گیرد و بازیکنی نیز از جمع آنها جدا نمی شود.
به گزارش پایگاه 598، ذوبی ها هم به مانند دیگر تیم اصفهانی در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهند کرد، آنها هم به دنبال این هستند تا علاوه بر ساختن تیمی قدرتمند برای فرستادن به آسیا، دور برگشت رقابت های لیگ برتر و فینال جام حذفی را نیز به سلامت بگذرانند. در این مطلب نگاهی می اندازیم به وضعیت و ترکیب ذوبی ها در نقل و انتقالا نیم فصل لیگ پانزدهم:

خط دروازه؛ قلمرو رشید

وضعیت بازیکنان حاضر: رشید مظاهری در دروازه ذوبی ها در نیم فصل اول آنقدر خوب بوده است که یحیی حتی یک دقیقه هم به دروازه بان خوب دیگری که دارد فکر نکند، مظاهری بدون شک یکی از بهترین گلرهای لیگ پانزدهم بوده است و توانسته خود را درون دروازه این تیم تثبیت کند و حتی در یک اردوی تیم ملی نیز توسط کی روش دعوت شود، در کنار او محمدباقر صادقی نیز حضور دارد، دروازه بانی که مدت هاست صحبت از جدایی او به میان می آید، صحبتی که در روزهای اخیر جدی تر شده است و او عزم خود را برای جدایی از این تیم جزم کرده است که البته با توجه به حضور این تیم دز رقابت های لیگ قهرمانان آسیا این احتمال دارد گل محمدی دروازه بان دیگری را برای تیمش درنظر بگیرد تا به همراه مظاهری و پیمان سلمانی سه دروازه بان ذوبی ها را در ادامه فصل فوتبالی پیش رو تشکیل دهند.


نتیجه: بنابراین می توان عنوان کرد که در صورت جدایی صادقی و با توجه به حضور در آسیا این تیم نیاز به یک دروازه بان دیگر دارد.

خط دفاع؛ مصدومیت به نوبت

وضعیت بازیکنان حاضر: در دفاع میانی ذوبی ها، سه مدافع حضور دارند که در تعدادی از بازی ها یکی از آنها مصدوم بود، ابتدا هادی محمدی و محمد نژادمهدی در قلب دفاع این تیم حضور داشتند، سپس محمدی مصدوم شد و حجت حق وردی به ترکیب اصلی آمد و در حال حاضر هم نژادمهدی مصدوم شده است، اما با رفع مصدومیت وی در یک ماه آینده بعید است این تیم دست به جذب یک مدافع میانی بزند.
در سمت چپ دفاعی ذوبی ها اما احتمالا حضور یک بازیکن جدید می رود، جایی که امید اصلی گل محمدی یعنی مهرداد قنبری مصدوم شد و ولید اسماعیل به ترکیب اصلی راه یافت، نکته قابل توجه در این قسمت این است که قنبری احتمالا تا پایان فصل نمی تواند برای ذوبی ها به میدان برود.


اما در سمت راست خط دفاعی این تیم، علی حمام به خوبی توانسته نیازهای این تیم را برآورده کند، وی علاوه بر حضور کامل در قسمت دفاعی این تیم، در برنامه های هجومی هم شرکت کرده و تاکنون چند پاس گل نیز برای هم بازیانش ارسال کرده است، بنابراین با حضور او و آمادگی حجت حق وردی برای بازی در این پست احتمالا ذوبی ها به فکر در اختیار گرفتن مدافع راست جدیدی نخواهند بود.
نتیجه: می توان گفت یک مدافع چپ از هر نظر برای یحیی گل محمدی و ذوبی ها مورد نیاز است که احتمالا در فصل نقل و انتقالات به فکر آن خواهند بود.

خط میانی؛ بازیکنان همه کاره

وضعیت بازیکنان حاضر: در قسمت دفاعی هافبک ها، اکبر صادقی و مهدی مهدی پور در بسیاری از بازی ها در کنار هم حضور داشته اند و توانسته اند نیازهای تیم را برآورده کنند، با توجه به آمادگی حدادای فر برای بازی در این پست، بنابراین ذوبی ها در این قسمت نیز احساس نیاز نمی کنند.
مهدی رجب زاده و قاسم حدادی فر دو بازیکنی هستند که در پست هافبک طراح برای این تیم به میدان رفته اند. البته رجب زاده آمادگی بازی در خط حمله و قاسم نیز در هافبک دفاعی را دارد و بنابراین دست گل محمدی برای جابجایی بازیکنانش در این قسمت ها برای تغییر مهره ها کاملا باز است، این دو بازیکن به طور کامل توانستند نیازهای این تیم را مرتفع سازند.


در سمت چپ خط میانی و حتی وینگر چپ، احسان پهلوان به طور کامل در ترکیب این تیم جاافتاده است ضمن اینکه رضا شکاری جوان نیز در این پست به بازی پرداخته و اتفاقا جواب هم داده است، ضمن اینکه مارکو آیوبل، مهاجم برزیلی که اخیرا به این تیم پیوسته است نیز توانایی بازی کردن در این پست را دارد.
دانیال اسماعیلی‌فر هافبک راست ذوبی هاست که در بیشتر بازی های این تیم به میدان رفته است، ضمن اینکه در برخی بازی ا تبریزی ذاتا مهاجم در پست وینگر راست به میدان می رود.
نتیجه: شاید با توجه به حضور این تیم در بازی های آسیایی گل محمدی بخواهد یک بازیکن دیگر در پست هافبک طراح اضافه کند چرا که با توجه به بالاتر رفتن سن رجب زاده و حدادی فر، این بازیکنان در زمانی از بازی ها دچار افت بدنی شوند و از آمادگی به دور باشند.

خط حمله؛ بدون دغدغه

وضعیت بازیکنان حاضر: اما خط حمله ذوبی ها دقیقا همان جایی است که این تیم احساس ضعفی نمی کند، مسعود حسن زاده و کاوه رضایی دو مهاجم نوک این تیم هستند که در بازی های نیم فصل اول به میدان رفتند و اتفاقا در ترکیب این تیم درخشیده اند، علاوه بر این دو مرتضی تبریزی و مارکو آیوبل نیز در جمع ذوبی ها حضور دارند که می توانند با بازی در خط حمله این تیم، برای ذوب آهن کارساز باشند.


البته مدت هاست که صحبت از جدایی حسن زاده از ترکیب این تیم به گوش می رسد و به نظر نمی رسد حتی با وجود جدایی او گل محمدی نیازی بابت به خدمت گرفتن مهاجم جدید احساس کند.
نتیجه: به نظر نمی رسد با توجه به اضافه شدن آیوبل این تیم به بازیکن دیگری در خط حمله فکر کند.

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها