أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۶۴۵۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۰۴ دی ۱۳۹۴
آخرین روز ثبت نام؛
امروز آخرین روز ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و داوطلبان مهلت دارند تا پایان روز با مراجعه به ۲۰۷ حوزه انتخابیه در این انتخابات ثبت نام کنند.
به گزارش پایگاه 598، هفتمین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز صبح (جمعه ۴ دی ماه) در ستاد انتخابات کشور و ۲۰۷ حوزه انتخابیه در سراسر کشور آغاز شد.

امروز آخرین روز مهلت ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و به گفته رئیس ستاد انتخابات تا ساعت ۲۴ از داوطلبان این انتخابات ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.

بنابراین گزارش تا ساعت ۱۶ روز گذشته ۸ هزار و ۱۷۶ داوطلب در انتخابات مجلس ثبت نام کرده بودند.

ثبت نام حاجی بابایی، سلیمانی و ناظمی اردکانی

بازهم شروع ثبت نام با یکی از وزیران احمدی نژآد آغاز شد. این بار حمیدرضا حاجی بابایی بود که برای ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور آمد. وی پیش از این نیز نماینده مجلس از دوره پنجم تا هشتم از حوزه انتخابیه همدان بوده است.

حاجی بابایی این بار نیز از حوزه همدان داوطلب حضور در انتخابات شد.

همچنین محمد سلیمانی وزیر ارتباطات احمدی نژاد نیز با حضور در فرمانداری در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

محمد ناظمی اردکانی هم صبح امروز با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات مجلس ثبت نام کرد. وی وزیر تعاون دولت نهم بوده است.

ناظمی اردکانی با تاکید بر ضرورت وحدت اصولگرایی گفت: بحمدالله در این دوره، اصولگرایان توانسته‌اند با ایجاد شورای هماهنگی ائتلاف اصولگرایان، تدبیر کاملی داشته باشند.

ثبت نام احمد خرم

احمد خرم وزیر راه دولت اصلاحات هم صبح امروز در وزارت کشور برای انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

محمود اندرزگو از مشهد کاندیدا شد

سید محمود اندرزگو هم برای ثبت نام در انتخابات مجلس به وزارت کشور آمد. وی که پسر شهید اندرزگو است از حوزه انتخابیه مشهد داوطلب حضور در انتخابات شد.

کاندیداتوری یک عضو جامعه اسلامی مهندسین

سید محسن یحیوی مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین هم در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

ثبت نام مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

غلامعلی رجایی هم صبح امروز در فرمانداری تهران در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد. وی در پاسخ به این سوال که جزء کدام لیست است، گفت: فعلا جزو لیست نیستم، اما صحبت‌هایی در این مورد شده است.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص هماهنگی با هاشمی رفسنجانی برای شرکت در انتخابات تصریح کرد: قطعا با بزرگان کشور مشورت می‌کنم.

زهره الهیان هم ثبت نام کرد

همچنین زهره الهیان در وزارت کشور داوطلب نمایندگی انتخابات مجلس شد. وی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم بود.

ثبت نام ۸ هزار و ۷۳۶ تا ساعت ۹

وزیر کشور در آخرین روز ثبت نام نیز از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد. وی با اعلام آخرین آمار ثبت نام کنندگان گفت: در مجلس نهم، پنج هزار و ۲۸۳ نفر نامزد شده بودند، اما تا ساعت ۹ صبح امروز برای حضور در رقابت‌های انتخابات مجلس دهم، هشت هزار و ۷۳۶ نفر نامزد شده‌اند که نمایانگر رشد ۶۵ درصدی داوطلبان مجلس نسبت به دور قبل است.

رقابت ۳۰ نفر برای هر کرسی مجلس

بر این اساس برای دست یافتن به هر کرسی مجلس شورای اسلامی، ۳۰ نفر رقابت می‌کنند.

افزایش ۳ درصدی ثبت نام زنان

رحمانی‌فضلی در خصوص مشارکت زنان در انتخابات مجلس نیز گفت: مشارکت زنان نسبت به دوره قبل، برای حضور در انتخابات از هشت درصد به ۱۱ درصد افزایش یافته که نمایانگر رشد سه درصدی حضور زنان در انتخابات است.

وی تصریح کرد: ۷۳ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان زیر ۵۰ سال هستند که این رقم در دور قبل حدود ۵۷ درصد بود.

ثبت نام ۲۰ نفر از اقلیت های دینی

وزیر کشور همچنین از ثبت‌نام ۲۰ نفر از اقلیت‌های مذهبی در انتخابات مجلس خبر داد و گفت: ۵۶۰ نفر از نمایندگان ادوار نیز برای حضور در انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کرده‌اند.

همچنین ظهر امروز حسینعلی امیری در جمع خبرنگاران حاضر شد و آخرین آمار ثبت نام کنندگان را اعلام کرد. وی گفت: تا ساعت ۱۲:۴۵، ده هزار و ۴ داوطب در سراسر کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند.

ابراهیم کارخانه هم از تهران داوطلب شد

عصر امروز ابراهیم کارخانه ای هم با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات مجلس ثبت نام کرد. وی که رئیس کمیته هسته ای و نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی است در دهمین دوره انتخابات از حوزه انتخابیه تهران کاندیدای مجلس شد.

نماینده بازیگرها هم آمد

محمود عزیزی بازیگر سینما و تلویزیون هم در فرمانداری تهران در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

ثبت نام محسن رهامی

محسن رهامی عضو حزب اعتماد ملی با همراهی فطمه دانشور عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران با حضور در وزارت کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

محسن و فاطمه هاشمی هم ثبت نام کردند

محسن و فاطمه هاشمی هم با حضور در وزرات کشور کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند.

عفت مرعشی هم  آقازاده ها را در این ثبت نام همراهی کرده است.

معین از شیراز نامزد شد

مصطفی معین وزیر علوم اصلاحات کاندیدای انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه شیراز شد.

ثبت نام شیخ الاسلام

حسین شیخ الاسلام مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در وزارت کشور در انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

نائب رئیس اول مجلس هم آمد

همچنین حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور در دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

وی از حوزه انتخابیه تهران داوطلب حضور در انتخابات شد.

تمدید مهلت ثبت نام

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور نیز ساعت ۱۸ در جمع خبرنگاران اعلام کرد مهلت ثبت نام در فرمانداری های سراسر کشور تا ساعت ۲۱ تمدید شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها