امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۵۶۴۷۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۰     ۰۴ دی ۱۳۹۴
سخنگوی وزارت کشور گفت که تاکنون 11536 نفر در انتخابات مجلس ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه 598، حسینعلی امیری امشب (جمعه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تاکنون 11536 نفر در انتخابات مجلس ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه ثبت نام در 207 حوزه اصلی و ستاد ادامه دارد، اظهار داشت: براساس دستور وزیر و به دلیل درخواست استانداران نام نویسی در حوزه های اصلی تا ساعت 21 از مراجع کنندگان انجام می شود.

«در ستاد انتخابات تا پایان امروز کار ثبت نام ادامه پیدا خواهد کرد و از ساعت 24 سیستم و سامانه خودکار بسته می شود و دیگر امکان ثبت نام امکان نخواهد داشت.»

امیری با بیان اینکه از رقم اعلام شده 1165 نفر خانم و مابقی مرد هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 7538 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، 1742 نفر دارای مدرک دکتری و 576 نفر دارای مدرک حوزوی هستند که البته تطبیق مدارکشان انجام شده است؛ در آمار ارائه شده 512 نفر دارای مدرک لیسانس هستند که آنها یا نمایندگان سابق هستند یا ایثارگر.

سخنگوی وزارت کشور همچنین اعلام کرد: از تعداد اعلام شده بیشتری رنج سنی بین 46 تا 50 است که 1969 نفر در این رنج هستند؛ کمترین رنج سنی هم بین 30 تا 35 است که 1945 در این رنج می باشند.

امیری همچنین با اشاره به اینکه امروز 2873 نفر در سراسر کشور در انتخابات مجلس ثبت نام کردند، گفت: از آمار ارائه شده 674 نفر برحسب خوداظهاری گفته اند که تجربه نمایندگی دارند.

«از اقلیت های دینی 21 نفر ثبت نام کردند که 19 نفر از آنها مرد و 2 نفر خانم هستند.»

وی همچنین با بیان اینکه علت افزایش تعداد داوطلبان از نظر دولت امر مبارکی است، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می دهد مردم نسبت به سرنوشت خود حساس ترند و مردم تمایل دارند که در فضای فعلی در انتخابات شرکت کنند.

امیری همچنین خاطرنشان کرد: بعد از مذاکرات هسته ای و اینکه مباحث هسته ای به سرانجامی می رسد، مردم تمایل بیشتری به حضور در صحنه دارند که نشان می دهد امید در بین مردم هست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها