کد خبر: ۳۵۶۴۹۶
زمان انتشار: ۰۷:۵۳     ۰۵ دی ۱۳۹۴
۳۳سال پیش در چنین روزی
هاشمی: تحلیل گرهای معمولی و آن هایی که به خدا و مردم متکی نبودند فکر می کردند در آینده کسانی استاندار و جزء مقامات کشور خواهند شد که خیال می کردند استوانه های مبارزه هستند ، از جمله مجموعه لیبرال ها.

رخدادهای 1 الی 5 دی 1361

چکیده

  • آیت الله خامنه ای رئیس جمهور پس از دیدار با امام خمینی :   ما به رژیم عراق و حامیانش اعلام می کنیم که در مقابله با شما مرعوب نمی شویم و در احقاق حقوق حقه خود کوتاه نمی آییم .

 

  • غرضی وزیر نفت : رهبری اوپک بخصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی تقریبا به دست عربستان سعودی افتاد .

 

  • ستاد مرکزی پیگیری فرمان امام : مقرر شد که پس از بررسی تخلف و اثبات آن گذشته از مجازات های قانونی مجرم، متخلف یا متخلفین تحت هر عنوانی که باشند به امت شهید پرور معرفی خواهند شد . 

 

  • حبیب الله عسکر اولادی : ما در امر بازرگانی زیر دو فشار هستیم یکی فشار شرق زده ها که می خواهند همه چیز دولتی شود و دیگر فشار غرب زده ها که می خواهند همه چیز آزاد شود .

 

  • آیت الله موسوی اردبیلی خطاب به استانداران : شما وقتی می توانید ادعا کنید که در کارتان کاملا موفق بودید که گفته شود در استان شما هیچ کس بی غذا ، بدون مسکن و بیکار وجود ندارد. 

 

  • چند تن از افراد وزارت بازرگانی به جرم گرفتن رشوه ، خرید و فروش کوپن کالاهای اساسی مردم و منحرف کردن توزیع کالا از مسیر عادی خود تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند.

 

  • در جریان پاکسازی 24 روستای محور سنندج – کامیاران و سه ارتفاع استراتژیک 20 نفر از ضد انقلابیون به هلاکت رسیدند و 8 تن دیگر دستگیر شدند.

 

  • نخست وزیر در رابطه با هیئت های گزینش در ادارات: این واحدهای گزینش با انگیزه جلوگیری از نفوذ عده ای که می خواستند در دستگاه های دولتی نفوذ کنند به وجود آمد ولی عموما دیده می شود که گزینش ها از وظایف خود فراتر می روند که این مخالف صریح بیانیه امام امت است .

 

  • معاون نخست وزیر رژیم صدام اعتراف کرد « رژیم عراق سفارشی معادل دو میلیارد دلار برای خرید اسلحه به یک کارخانه اسلحه سازی فرانسوی داده است»

 

  • امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در اجرای هر چه سریع تر پیام تاریخی و 8 ماده ای اخیرشان پیامی خطاب به اعضای مرکزی ستاد پیگیری این فرمان صادر کردند.

 

  • حزب بعث سوریه در پایان نشست خود با حضور حافظ اسد رئیس جمهور این کشور طی بیانیه ای جنگ ظالمانه صدام علیه انقلاب اسلامی ایران را اجرای توطئه امپریالیسم و صهیونیسم دانست .

 

  • هاشمی رفسنجانی : دو عامل روحانیت و مردم که محرک انقلاب بوده اند و الان پایه و مایه انقلاب هستند حرکت تکاملی انقلاب را پیش بردند.

 

  • آیت الله خامنه ای در پیامی به مسیحیان جهان : پشتیبانی قدرت ها و دولت ها از ستم و ستمگر درد بزرگی است که باید با تکیه برتعالیم پیغمبران به وسیله آزادگان جهان به درمان برسد.

 

  • در اجرای طرح استکبار جهانی مبنی بر جلوگیری از پیروزی سپاهیان اسلام در جنگ، آمریکا اخیرا مقادیر متنابهی سلاح های شیمیایی علاوه بر 90 فروند هلیکوپتر نظامی و کمک مالی در اختیار صدام قرار داده است .

 

  • آیت الله منتظری : هر که صادقانه برای جمهوری اسلامی مشغول خدمت می باشد باید به او میدان داد و با اتهامات واهی و بی مقدار نباید وی را از انجام خدمت به جمهوری اسلامی محروم کرد . 

1  دی 1361

آیت الله خامنه ای : حمله موشکی به دزفول تحریک به ادامه جنگ است

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور صبح دیروز به حضور امام خمینی رهبر انقلاب رسیدند و با ایشان دیدار و گفت و گو کردند .

رئیس شورای عالی دفاع علت این جنایت ددمنشانه بعثیون متجاوز در دزفول را عدم توانایی آنان در رویارویی با رزمندگان اسلام درجبهه های نبرد ذکر کردند و گفتند : دشمن با این عمل ناجوانمردانه که تاکنون دهها بار انجام گرفته می خواهد عقده قلبی و خشم درونی خود را تسکین دهد.

آیت الله خامنه ای در ادامه گفتند : ما به رژیم عراق و حامیانش اعلام می کنیم اگر شما با این گونه اعمال می خواهید جمهوری اسلامی ایران را وادار کنید که در مقابله با شما مرعوب شود و در احقاق حقوق حقه خود کوتاه بیاید ، این فکر غلطی است . زیرا این عمل نه تنها ما را از احقاق حقوق مشروعمان باز نخواهد داشت بلکه ما را مصمم تر می کند و بر بدهکاری های شما به این مردم محروم خواهد افزود .

رئیس جمهور ادامه دادند : کسانی که این حرکت را انجام می دهند و دم از صلح می زنند یعنی به زبان ادعای صلح طلبی دارند اما در عمل ما را وادار به ادامه هر چه بیشتر جنگ می کنند ما بین قول و عملشان تناقض است و این کار مسلما تحریک به ادامه جنگ است و یک حرکت جنگ افروزانه است و جنایتی است که حتی در میدان جنگ هم روا نیست . (1)

غرضی تشریح کرد ؛ نتایج کنفرانس اوپک و وضع مطلوب تولیدات نفتی کشور

وزیر نفت کشورمان پس از بازگشت از کنفرانس اوپک گفت : تولیدات نفت ایران در مراحل استخراج ، اکتشاف ، تولید لوله ، بارگیری و بهره برداری از منابع به حد قبل از انقلاب و در وضع بسیار مطلوبی است ، ایران به لحاظ استخراج و بارگیری مشکلی ندارد و می تواند متناسب با نیاز خود نفت به بازار عرضه کند .

وی درباره تعیین دبیر کل جدید نیز گفت : در زمینه دبیر کل جدید که برای دو سال انتخاب می شود پیشنهادات لازم از سوی ایران داده شد و شش ماه دیگر دبیر کل جدید اوپک که ایران تعیین کرده است کار خود را آغاز خواهد کرد .

وی در ارتباط با سهمیه مقرر شده برای ایران گفت : اوپک در اجلاس اخیر خود سهمیه 5/2 میلیون بشکه تولید در روز را برای ایران تائید کرد ، البته باید گفت که اوپک مجموعه فروش و مصرف داخلی را تائید می کند . درخواست ما در اوپک این بود که سهمیه ایران فقط برای صادرات تعیین شود و مصرف داخلی در نظر گرفته نشود و ما تولید 5/2 میلیون بشکه در روز را به عنوان صادرات قبول کردیم و نه به عنوان تولید .

وی اضافه کرد : رهبری اوپک بخصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی تقریبا به دست عربستان سعودی افتاد که با تولید روزانه بیش از 11 میلیون بشکه نفت در سال گذشته هر نوع تحمیل را به دیگر اعضای اوپک وارد می ساخت ، جمهوری اسلامی توانست قیمت نفت را از بشکه ای 12 دلار به 37 دلار برساند .

غرضی گفت : در داخل اوپک اعضایی هستند که بر علیه جمهوری اسلامی و منافع مستضعفین در جهان قد علم کرده اند عربستان سعودی قبل از انقلاب روزانه 6/5 میلیون بشکه نفت صادر می کرد برای این که کنترل بازار را به دست بگیرد و قیمت نفت را در سال گذشت پائین آورد ، از طرف دیگر زکی یمانی در مصاحبه خود گفته بود ما برای غرب نیم دلار هدیه داریم ، این مسائل دست به دست هم داد و بازار نفتی در کنترل عربستان سعودی در آمد . (2)

نخستین تصمیمات ستاد پیگیری فرمان امام اعلام شد

ستاد مرکزی پیگیری فرمان امام امت دیروز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد : در جلسه ای که اعضای این ستاد داشته اند ضمن تاکید و تصویب مواردی مقرر شد که پس از بررسی تخلف و اثبات آن گذشته از مجازات های قانونی مجرم از جانب محاکم قضایی ، متخلف یا متخلفین تحت هر عنوانی که باشند به امت شهید پرور معرفی خواهند شد . (3)

عسکر اولادی : به دنبال فقهی کردن بازرگانی هستیم

در این سمینار حبیب الله عسکر اولادی وزیر بازرگانی در زمینه بازرگانی دولتی گفت : کالاهایی که بالاترین حجم ارزی را داشته و مورد نیاز اغلب مردم باشند و همچنین دارای بار وابستگی اقتصادی به بیگانگان و یا بار سیاسی و یا برنامه ریزی داشته باشند دولتی خواهد بود .

عسکر اولادی همچنین گفت : ما در امر بازرگانی زیر دو فشار هستیم یکی فشار شرق زده ها که می خواهند همه چیز دولتی شود و دیگر فشار غرب زده ها که می خواهند همه چیز آزاد شود . ولی ما تابع فقه هستیم و تاکنون بیشتر کارهای ما بر اساس ضرورت انجام می شد اما این مسیر در جهت فقهی شدن پیش خواهد رفت . (4)

آیت الله موسوی اردبیلی : استانداران زمانی موفق هستند که در استانشان کسی گرسنه ، بیکار و بی مسکن نباشد

در این سمینار آیت الله موسوی اردبیلی نیز خطاب به استانداران گفت : شما وقتی می توانید ادعا کنید که در کارتان کاملا موفق بودید که گفته شود در استان شما هیچ کس بی غذا ، بدون مسکن و بیکار وجود ندارد یا در این راه گام های مثبتی برداشته اید ، ضمن آن که در استان شما ریشه تروریست کنده شده و ضد انقلاب وجود نداشته باشد . (5)

چند عضو وزارت بازرگانی به جرم رشوه خواری و تخلفات دیگر تحت تعقیب قرار گرفتند

چند تن از افراد وزارت بازرگانی به جرم گرفتن رشوه ، خرید و فروش کوپن کالاهای اساسی مردم و منحرف کردن توزیع کالا از مسیر عادی خود تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند.

احمد برهانی معاون دادستان انقلاب اسلامی ویژه امور صنفی تهران با اعلام این خبر افزود : با هیچ دلیل قانونی و شرعی برای ما قابل قبول نیست که جوانان ما در جبهه های جنگ نقشه بکشند که چگونه به دشمن شبیخون بزنند و جان خود را کف دست بگیرند و کشته شوند و آن وقت یک عده سرمایه دار زالو صفت نقشه بکشند که چطور مردم را غارت کنند . (6)

24 روستای محور سنندج – کامیاران و 3 ارتفاع استراتژیک پاکسازی شد

در جریان پاکسازی 24 روستای محور سنندج – کامیاران و سه ارتفاع استراتژیک 20 نفر از ضد انقلابیون به هلاکت رسیدند و 8 تن دیگر دستگیر شدند. در این عملیات همچنین مقادیری سلاح و مهمات به دست رزمندگان اسلام افتاد .

در این رابطه اطلاعیه ای از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر و اعلام شد : در عملیات پیروزمندانه رزمندگان اسلام موفق شدند 24 روستا واقع در محور سنندج – کامیاران را به همراه ارتفاع کانی شیخه ، سنگ سیاه و سراج الدین پاکسازی کرده و 20 تن از اشرار را به هلاکت رسانند.(7)

2 دی 1361

آیت الله خامنه ای : رشد ادب فارسی در خدمت تفکر انقلابی بزرگترین خدمت به ادبیات فارسی است

گروهی از استادان دانشکده های ادبیات فارسی و کارشناسان سازمان پژوهش های کتاب های درسی به همراه دکتر حداد عادل معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کردند . در این دیدار ابتدا دکتر حداد عادل گزارشی پیرامون تدوین کتاب های درسی به استحضار رئیس جمهوری رساند .

آیت الله خامنه ای در ادامه اظهار داشتند : تلاش و فعالیتی که شما در این راه دارید و تاثیری که کار شما در جهت گیری وضع عمومی کشور و انقلاب و جامعه دارد ، بر همگان روشن است . دانستن ادبیات ملت های دیگر برای ما یک فن یا علم و هنر است ولی در واقعیت زندگی و حرکت ما به سوی آینده فکری و آرمان ما تاثیری ندارد اما ادبیات فارسی برای ما فارسی زبانان و یا ادبیات هر زبان برای اهل آن زبان امر سهل و ممتنعی است .  (8)

نخست وزیر مشخص کرد ؛ حدود اختیارات هیئت های بازسازی و گزینش پس از فرمان امام

نخست وزیر در رابطه با هیئت های گزینش در ادارات گفت : این واحدهای گزینش با انگیزه جلوگیری از نفوذ عده ای که می خواستند در دستگاه های دولتی نفوذ کنند به وجود آمد ولی عموما دیده می شود که گزینش ها از وظایف خود فراتر می روند که این مخالف صریح بیانیه امام امت است .

نخست وزیر گفت : من در این جا رسما اعلام می کنم که گزینش ها فقط در رابطه با افرادی که می خواهند وارد ادارات شوند نقش دارند ، آن هم در حدی که قانون تعیین می کند و در حدی که بیانیه امام امت بیانگر آن است . آن ها در مورد کارمندان موجود به هیچ عنوان حق دخالت ندارند.

موسوی همچنین گفت : اخراج افراد توسط گزینش ها غیرقانونی است و این عده بایستی برگردند و کارمندان فقط از طریق هیئت های بازسازی نیروی انسانی می توانند اخراج شوند و به همین دلیل اگر در این زمینه عملی صورت گرفته غیرقانونی است و افراد گزینش باید مواظب باشند و دخالت در اموری که مربوط به آن ها نیست نکنند و در غیر این صورت با آنان مقابله خواهد شد .(9)

صدام به فرانسه دو میلیارد دلار اسلحه سفارش داد !

به تازگی پس از افشار قرارداد خرید 90 هلی کوپتر جنگنده آمریکایی از سوی عراق معاون نخست وزیر رژیم صدام در مصاحبه ای با روزنامه فرانسوی فیگارو اعتراف کرد « رژیم عراق سفارشی معادل دو میلیارد دلار برای خرید اسلحه به یک کارخانه اسلحه سازی فرانسوی داده است»(10)

3 دی 1361

فرمان حمله هاشمی به مراکز حساس عراق ؛ مرکز آتش افروزی ها باید تصرف شود

آیت الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه امروز تهران راهکار جلوگیری از مفاسد اخلاقی در جامعه را ازدواج موقت دانست و گفت : حکومتی که از جوان ها عفت می خواهد شرایط تحصیل عفت را هم باید فراهم کند .

وی با بیان این که کسی که در محیط رژیم گذشته دچار آلودگی شده است قابل اصلاح است گفت : اگر جلوی متعه را نمی گرفتند و می گذاشتند مردم نیازمند ازدواج موقت کنند هیچ کس آلوده به زنا نمی شد . وی در ادامه گفت : فرهنگ جامعه گذشته با تقلید از غربی ها زناکاری را جایز می دانسته اما ازدواج موقت را حرام کرده بود .

هاشمی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز تهران به حمله موشکی عراق به دزفول اشاره کرد و گفت : برای ملت ما قابل قبول نیست با قدرتی که در نیروهای رزمنده مان می بیند وضع جنگ به این صورت ادامه یابد که صدام این جرات را داشته باشد که شهری مثل دزفول را هر وقت که شهوتش اقتضا کرد زیر باران موشک ها بگیرد و از این به بعد انشاء الله باید حرکت های نظامی در میدان ها از حالات دفاعی بیرون بیاید و به حالت احقاق حق و گرفتن حق و اصلاح جامعه عراق و باز کردن راه برای این که مردم عراق بتوانند حق شان را از ستمگرها بگیرند ، بیرون بیاید .

خطیب جمعه تهران اظهار داشت : این بار جنگ و عملیات شما باید با گذشته تفاوت کند و حرکت باید به گونه ای باشد که منبع آتش و آتش افروزی و مرکز موشک ها و بمب ها تصرف شود و در اختیار مسلمان ها قرار گیرد . (11)

قدرت نظامی و سلاح های مدرن توان مقابله با خشم انقلابی ملت ها را ندارد

در نشستی که امروز با حضور فرماندهان قرارگاه کربلا و فرماندهان واحدهای مختلف ارتش و سپاه در یکی از جبهه های خون رنگ جنوب تشکیل شد محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام امام امت را خطاب به فرماندهان واحدهای ارتش و سپاه قرائت کرد .

در بخشی از این پیام آمده است : جهاد ...این مدال الهی بر بازوان مجاهدان، چون خورشید در نزد صاحبان اسرار غیبی و ملکوتی می‌درخشد. مگر این جلوه همان خلقت نیست که ابراهیم خلیل الرحمن را مفتخر کرد؟ و بارقه‌ای از مقام حبیب اللهی نیست که در تارک افضل موجودات می‌درخشد؟ و مگر نازله مقام ولیّ اللهی نیست از امیرالمؤمنین تا خاتم الاولیا که به آن اولیاء الله مشرف شده؟اگر هست - که هست - با چه بیان می‌توان حول آن گردید، و با کدام چشم بشری می‌شود این جلوه را دید؟ پس بهتر اینکه من قاصر با تقدیم «السلام علیکم یا خاصة اولیاء الله» دم فرو بندم.(12)

4 دی 1361

ستاد پیگیری فرمان امام تشکیل شد

امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در اجرای هر چه سریع تر پیام تاریخی و 8 ماده ای اخیرشان پیامی خطاب به اعضای مرکزی ستاد پیگیری این فرمان صادر کردند.

در این پیام آمده است : حضرات آقایان حجج اسلام موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور ، میرحسین موسوی نخست وزیر ، امامی کاشانی رئیس دیوان عدالت اداری ، محقق رئیس بازرسی کل کشور ، ناطق نوری وزیر کشور و آقازاده وزیر مشاور با اکثریت آرا حق دارند متخلف یا متخلفین را پس از تشخیص عزل نمایند . (13) گفتنی است این ستاد در اجرای فرمان امام 6 مقام قضایی و اجرایی را به محکمه فراخوانده است.(14)

آیت الله منتظری : استانداران باید با اقشار مختلف مردم بسازند

حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور به همراه استانداران سراسر کشور و چند تن از معاونین این وزارت خانه عصر دیروز در قم با آیت الله منتظری دیدار کردند .

آیت الله منتظری در دیدار با استانداران با اشاره به مشقات اداره استان های کشور خطاب به استانداران گفت : در جمهوری اسلامی کسی که می خواهد استان را اداره کند فکر و عملش باید طوری باشد که بتواند با اقشار مختلفی از مردم بسازد ، آن قدر استوار باشد و با افراد رفت و آمد داشته باشد که بتواند برای ایجاد هماهنگی در استان بین رئیس شهربانی و مسئول جهاد سازندگی و سایر ارگان ها و ادارات رابطه دوستی و نزدیکی ایجاد کند که اگر غیر از این باشد همه کارها با گرفتاری روبرو می شود . (15)

آیت الله امامی کاشانی : 4 هزار شکایت از سوی مردم به دیوان عدالت اداری رسیده است

آیت الله امامی کاشانی رئیس دیوان عدالت اداری در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت : حدود 4 هزار شکایت از سوی مردم به این دیوان ارسال شده است .

وی در بخشی از این مصاحبه اظهار داشت : واحد گزینش که مسئول ورود اشخاص است اگر افرادی را اخراج کند خلاف قانون است و در صلاحیت دیوان است و همچنین پاکسازی و بازسازی ها اگر برخلاف قانون عمل کنند در صلاحیت دیوان است ولی سوء استفاده ها ، روابط غلط و اهانت به مردم از جرائم است و قابل طرح در دادگاه عمومی است.

آیت الله امامی کاشانی همچنین در پاسخ به این سوال که بیشترین شکایات از کجا است ؟ گفت : بیشترین شکایت از آموزش و پرورش ، از گزینش آموزش و پرورش و از پاکسازی ها است و از وزارت بازرگانی و صنایع و کما بیش هم از وزارتخانه های دیگر . (16)

سوریه صدام را به عنوان مجری طرح های امپریالیستی صهیونیستی محکوم کرد

در پایان جلسات حزب بعث سوریه که به ریاست حافظ اسد رئیس جمهور این کشور و به مدت 6 روز ادامه داشت از سوی کمیته مرکزی این حزب در دمشق بیانیه ای انتشار یافت .

در این بیانیه جنگ ظالمانه صدام علیه انقلاب اسلامی ایران اجرای توطئه امپریالیسم و صهیونیسم و توسط صدام مزدور برای بی اثر کردن نقش دو ملت ایران و عراق در مواجهه با صهیونیسم اعلام شده است . همچنین در بیانیه مذکور از دولت لبنان برای اخراج نیروهای صهیونیستی از این کشور حمایت و با تسلیم اعراب در مقابل قرارداد کمپ دیوید به شدت مخالفت شده است . (17)

وضعیت فوق العاده در کابل برقرار شد

همزمان با چهارمین سالروز اشغال افغانستان توسط نیروهای شوروی حکام افغانستان طی 24 ساعت گذشته به منظور مقابله با تشدید حملات چریک های افغانی دست به اقدامات فوق العاده امنیتی و افزایش نیروهای گشتی در خیابان های کابل زدند . (18)

آیت الله هاشمی تشریح کرد ؛چگونگی خنثی سازی توطئه لیبرال ها

سمینار استانداران سراسر کشور با سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی و با حضور وزیر کشور به کارخود پایان داد . در این سمینار آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با تشریح توطئه های ابرقدرت ها گفت : 4 سال پیش تحلیل گرهای معمولی و آن هایی که به خدا و مردم متکی نبودند فکر می کردند در آینده کسانی استاندار و جزء مقامات کشور خواهند شد که خیال می کردند استوانه های مبارزه هستند ، از جمله مجموعه لیبرال ها چون مراغه ای و این موضوع که افرادی چون شما استاندار باشند اصلا به ذهنشان خطور نمی کرد .

وی افزود : آن ها غیر از دو اصل همه چیز را در نظر می گرفتند ، یکی مردم و دیگری روحانیت . تمام محاسبه شان این بود که توده عوام را با هر اشاره ای می توان عوض کرد و روحانیت هم که یک گروه ساده و مخلص زحمتکش هستند که در یک مرحله از آن ها استفاده میکنیم و بعد هم سرکار خودشان بر می گردند و یک عده به اصطلاح روشنفکر فرنگ رفته که اعتماد آمریکا را جلب کرده اند ، کشور را اداره می کنند .

وی ادامه داد : آن ها در کارهای خود واقعا برنامه ریزی داشتند و ما واقعا هیچ برنامه ریزی دقیقی نداشتیم ، مردم و روحانیونی که در صحنه بودند به چیزی غیر از انقلاب اسلامی فکر نمی کردند و آرزو داشتند تمام کسانی که آن طور فکر می کردند بمانند و خدمات کنند.

رئیس مجلس گفت : به اصطلاح روشنفکران فکر می کردند که با پیروزی انقلاب کار روحانیت تمام شده و دائما می گفتند که چرا امام به قم نمی روند ، فکر می کردند که بعد از این سالی یکی دو بار هیئت دولت به حضور امام می رسد و با ایشان دیدن می کند برای آن ها اصلا قابل قبول نبود که ببینند مردم به خیابان ها ریخته اند و دولت طبق نظر مردم کارهایش را انجام می دهد .

هاشمی تاکید کرد که دو عامل روحانیت و مردم که محرک انقلاب بوده اند و الان پایه و مایه انقلاب هستند حرکت تکاملی انقلاب را پیش بردند و اکنون اوضاع به حالی رسیده که ما موفق شده ایم همه امیدهای آنان را نقش بر آب ساخته و پابرجاتر از هر زمان به راه خود ادامه دهیم .

هاشمی سپس با تاکید بر این مطلب که ابرقدرت ها فکر می کردند اگر ایران گرفتار جنگ شود همه امکاناتش را صرف آن خواهد کرد و مسائل اقتصادی مردم را خسته کرده و کشور فلج می شود گفت : همه این تحلیل ها مورد قبول محافل بین المللی قرار گرفت ولی دشمنان ما به آن چه ما روی آن حساب می کردیم حتی فکر هم نمی کردند .

هاشمی در پایان ریشه کن شدن تروریسم ، نبودن مزاحمین سیاسی در مجلس و حضور امام جمعه ها در صحنه و همراهی مردم با مسئولین را از پیروزی های انقلاب دانست . (19)

5 دی 1361

پیام آیت الله خامنه ای به مسیحیان ایران و جهان

به مناسبت میلاد حضرت مسیح و در آستانه سال نو مسیحی از سوی آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان  پیامی خطاب به مسیحیان جهان صادر شد .

در بخشی از این پیام آمده است : سال جدید میلادی امسال به هنگامی آغاز می شود که دولت های متجاوز و سلطه جو در اطراف و اکناف عالم تعدی و تجاوز به حقوق مظلومان را با شدت هرچه تمام تر ادامه می دهند و در آمریکای لاتین در لبنان در فلسطین اشغالی در افغانستان و... در نقاط دیگری از جهان باران گلوله و آتش برخانه و کاشانه مظلومان می بارند و روز ملتها را به شبی تاریک و خالی از امید بدل می کنند محرومیت بشر این روزگار ازتعالیم پیامبران الهی ، به سلطه جویان و طاغوت های کوچک و بزرگ امکان داده است که برای منافع خود مصالح انسان ها را پایمال کنند و علیرغم فریاد های صلح طلبی و انسان دوستی صلح و آسایش را از افراد انسان دریغ دارند این ماجرای غم انگیر زمان ما است که قدرت ها و سلطه های جهانی حتی آنان که دم از ایمان و انبیای الهی می زنند ، بشریت را از راه انبیا که راه صلاح و سعادت انسان است ، باز می دارند. (20)

نخست وزیر لبنان شرایط اسرائیل را غیرقابل قبول خواند

شفیق وزان نخست وزیر لبنان در مصاحبه ای که دیروز منتشر شد گفت : اسرائیل برای آغاز مذاکره در جهت خارج ساختن نیروهایش از لبنان شرایط غیرقابل قبول تازه ای عنوان کرده است. شفیق وزان گفت : آمریکا و دولت لبنان برای ازمیان بردن موانع تازه ای که بر سر راه مذاکرات مربوط به خروج نیروهای اسرائیل بروز کرده تماس های خود را تشدید کرده اند . (21)

خبرهای جدید از حمایت تسلیحاتی آمریکا ، شوروی و فرانسه از صدام

در اجرای طرح استکبار جهانی مبنی بر جلوگیری از پیروزی سپاهیان اسلام در جنگ تسلیح هر چه بیشتر رژیم وابسته صدام توسط قدرت های سلطه گر افزایش چشمگیری یافته است .

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی علاوه بر ارسال تجهیزات نظامی ابرقدرت شوروی به عراق از جمله موشک های دور برد فراگ و تانک های تی – 72 و میگ 25 اخیرا فرانسه تعداد زیادی موشک ضد تانک مارتل و موشک های اگزوست را جهت مقابله با انقلاب اسلامی به عراق ارسال کرده است .

در اجرای برنامه مشترک دو ابرقدرت ، آمریکا نیز اخیرا مقادیر متنابهی سلاح های شیمیایی علاوه بر 90 فروند هلیکوپتر نظامی و کمک مالی در اختیار بغداد قرار داده است . بر اساس گزارش منابع موثق « سلاح های مذکور به طور غیر مستقیم از طریق اردن ، پادشاهی سعودی و شیخ نشین کویت به صدام تحویل شده اند». (22)

آیت الله منتظری : پیام اخیر امام باید به طور دقیق در ادارات اجرا شود

آیت الله منتظری در دیدار با دبیر کل سازمان امور اداری و استخدامی کشور بر لزوم اجرای دقیق پیام اخیر امام امت در ادارات تاکید و اظهار داشت : هر که صادقانه برای جمهوری اسلامی مشغول خدمت می باشد باید به او میدان داد و با اتهامات واهی و بی مقدار نباید وی را از انجام خدمت به جمهوری اسلامی محروم کرد . (23)

همپیمانان عربستان به دنبال کاهش قیمت نفت !

نشریه ارزیابی اقتصادی خاورمیانه امروز نوشت : اگر سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک نتواند در مورد سهم تولید برای مقابله با بازار جهانی نفت به توافق دست یابند ممکن است عربستان سعودی و هم پیمانانش در خلیج فارس تصمیم به کاهش قیمت نفت خود بگیرند .این مجله که در فیکوزیا چاپ می شود نوشت البته احتمال نمی رود که این کاهش بیش از یک دلار و 50 سنت در هر بشکه باشد .

سازمان سیزده عضوی اوپک در کنفرانس هفته جاری خود در وین قول داد که قیمت کنونی نفت یعنی هر بشکه 34 دلار را حفظ کند ولی کنفرانس در توافق برای سهم تولید هر یک از کشورهای عضو با شکست روبرو شد . (24)

پی نوشت:

1- جمهوری اسلامی ، 1 دی 1361 ، صفحه 12

2- کیهان ، 1 دی 1361 ، صفحه 8

3-  کیهان ، 1 دی 1361 ، صفحه 3

4- جمهوری اسلامی ، 1 دی 1361 ، صفحه 9

5- کیهان ، 1 دی 1361 ، صفحه 15

6- کیهان ، 1 دی 1361 ، صفحه 2

7- جمهوری اسلامی ، 1 دی 1361 ، صفحه 2

8- کیهان ، 2 دی 1361 ، صفحه 18

9- کیهان ، 2 دی 1361 ، صفحه 18

10- کیهان ، 2 دی 1361 ، صفحه 20

11- کیهان ، 4 دی 1361 ، صفحه 2 و 18

12- صحیفه امام ، جلد 17 ، صفحه 179 ، گفتنی است در روزنامه ها پیام امام خمینی به تاریخ 3 دی 1361 ذکر شده و در مراسمی که همین روز برگزار شده بود پیام امام قرائت شده است ولی در صحیفه امام تاریخ 5 دی 1361 ذیل نامه دیده می شود که بر اساس مستندات موجود ظاهرا این تاریخ اشتباه به نظر می رسد .

13- صحیفه امام ، جلد 17 ، صفحه 172

14- اطلاعات ، 5 دی 1361 ، صفحه 3

15- کیهان ، 4 دی 1361 ، صفحه 19

16- کیهان ، 4 دی 1361 ، صفحه 3

17- کیهان ، 4 دی 1361 ، صفحه 20

18- کیهان ، 4 دی 1361 ، صفحه 20

19- اطلاعات ، 4 دی 1361 ، صفحه 2

20- اطلاعات ، 5 دی 1361 ، صفحه 3

21- کیهان ، 5 دی 1361 ، صفحه 20

22- اطلاعات ، 5 دی 1361 ، صفحه 12

23- کیهان ،  5 دی 1361 ، صفحه 2

24- کیهان ، 5 دی 1361 ، صفحه 1

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها