أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۶۶۴۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۰۵ دی ۱۳۹۴
معاون وزیر امور خارجه پاکستان گفت: اسلام‌آباد با دخالت نظامی در امور سوریه مخالف است و از دولت قانونی این کشور به رهبری بشار اسد حمایت می‌کند.
به گزارش پایگاه 598،  «اعزاز احمد‌چودهری» در کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای این کشور اظهار داشت: اسلام‌آباد با دخالت نظامی کشورهای خارجی در امور سوریه مخالف است و از دولت قانونی این کشور به رهبری بشار اسد حمایت می‌کند.

وی تأکید کرد: اسلام‌آباد مخالف هر نوع تلاش برای براندازی دولت بشار اسد است.

وی افزود: نباید در سوریه به دنبال گزینه نظامی باشیم بلکه گفتمان سیاسی بهترین راه‌حل برای حل بحران این کشور است.

پاکستان از آغاز جنگ سوریه موضعی بیطرفانه در قبال این کشور اتخاذ می‌کرد اما اخیرا تغییرات قابل توجهی در مواضع سوریه در قبال پاکستان ایجاد شده است.

از چند ماه پیش فردی به نام اطهر‌حسین‌بخاری به عنوان سفیر اسلام‌آباد به دمشق رفت و حمایت کامل کشورش از دولت سوریه را اعلام کرد.

«نذهت صادق» رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای پاکستان و «طاهر حسین مشهدی» عضو این کمیسیون تایید کردند که «اعزاز احمد چودری»با حضور در جلسه ای غیرعلنی با اعضای کمیسیون سیاست خارجی سنا، تاکید کرده که پاکستان هرگز دست به اقدامی نخواهد زد که روابط دوستانه و رو به رشد آن با ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

«عاصم‌سلیم‌باجواه» سخنگوی ارتش پاکستان در پاسخ به سوأل خبرنگاران درباره ائتلاف با آمریکا برای مبارزه با تروریسم اظهار داشت: اسلام‌آباد هیچ علاقه‌ای به اعزام نیروی نظامی به خارج از مرزهایش ندارد.

این اولین بار نیست که عربستان و آمریکا تلاش می‌کنند پاکستان را برای شرکت در یک ائتلاف نظامی و مبارزه به اصطلاح با تروریسم راضی کنند بلکه در گذشته نیز چنین تلاش‌هایی صورت گرفته است.

عربستان برای شرکت پاکستان در جنگ یمن جنجال رسانه‌ای به راه انداخت و این کشور را یکی از کشورهای مهم شرکت کننده در این جنگ معرفی کرد.

با اینکه عربستان و آمریکا تمام تلاش خود را برای شرکت پاکستان در جنگ یمن و سوریه به کار بردند اما مقامات سیاسی و نظامی این کشور به صراحت بیطرفی خود را اعلام کرده‌اند.

عربستان با مشارکت ۳۴ کشور اسلامی ائتلاف نظامی تشکیل داده است اما ایران از اعضای این ائتلاف نیست.

به گفته مقامات عربستانی عملیات های این ائتلاف تنها به داعش محدود نبوده و دیگر «گروه های تروریستی» هم هدف حمله قرار خواهند گرفت.

عربستان، ترکیه، قطر، امارات، اردن، پاکستان، بحرین، کویت، لبنان، لیبی، مصر، یمن و چندین کشور آفریقایی و آسیایی از اعضای ائتلاف تازه تشکیل شده سعودی هستند.

سال گذشته هم زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تشکیل «ائتلاف مبارزه با داعش» را اعلام کرد، گفت: بیش از ۶۰ کشور در این ائتلاف حضور خواهند داشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها