أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۵۷۰۵۶
زمان انتشار: ۰۰:۴۶     ۰۹ دی ۱۳۹۴
افتتاحیه جشنواره مردمی عمار در سالن حجاب در حال برگزاری است
به گزارش پایگاه 598، ششمین دوره چشنواره مردمی فیلم عمار با حضور خانواده شهدا و برخی از چهره‌های شاخص در عرصه رسانه و سینما هم‌چون نادر طالب‌زاده، محمدتقی فهیم، علیرضا افتخاری و وحید جلیلی در سالن حجاب عصر امروز درحال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم مادر سه شهید به نام خالقی‌پور، به روی صحنه آمد و طی سخنانی در بخش آغازین برنامه بعد از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی گفت:‌ خدا را شکر هر سال جشنواره عمار بهتر و با کیفیت‌تر برگزار می‌شود. 4 سال است که در این جشنواره شرکت می‌کنم، امید دارم این جشنواره همان‌طور که در نامش آمده مردمی است، مردمی نیز بماند.

وی در ادامه افزود: از زمان انقلاب به این طرف در خیلی از جشنواره‌ها شرکت کردیم و در همه آنها یک عده ثابت و مشخص دعوت می‌شوند، اما در این جشنواره حضور مردم بسیار پررنگ است. خانواده شهدا که مقداری در حاشیه بودند، توسط این جشنواره دوباره به صحنه آمدند.

این مادر شهید در ادامه گفت: سال گذشته مهمانان بسیار عزیزی در جشنواره عمار حضور داشتند. ننه سکینه که نان می‌پخت و برای رزمندگان در زمان جبهه آنها را می‌فرستاد و همچنین ننه عصمت 75 ساله را دیدیم که در همان زمان برای رزمندگان دستکش می‌بافت. جشنواره‌ای که توسط مردم است و اگر مردمی بماند، روز به روز بهتر می‌شود.

او همچنین در ادامه اظهار داشت: امروز همه مردم ایران، عمار امام خامنه‌ای هستند. ان‌شاءالله هر ایرانی بتواند عمار امام زمان(عج) بشود. امیدوارم نه تنها در ایران، بلکه در خارج از مرزهای ایران به واسطه جشنواره عمار، پرچم ایران به اهتزاز در بیاید.

در ادامه این مراسم نادر طالب‌زاده طی سخنانی گفت:‌ در حوزه رسانه خلائی حس می‌شد که این خلاء به واسطه جشنواره عمار پر شد. این جشنواره به ارتقا بخشیدن به فهم تصویر و رسانه کمک می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: جشنواره عمار فرهنگ سینماتک را وسعت داده است و باعث شده همه جای ایران فرهنگ فیلم دیدن اشاعه پیدا کند. کشور ایران و مردمش، کشور روشن و در سطح بالایی قرار دارد.

او همچنین گفت: حامیان حرکت اسلامی، حرکتشان باعث به دنیا آمدن این جشنواره شد. گروه هنری قوی پشت کار هستند و جوانان بسیار بافرهنگ و باادبی این جشنواره را پیش می‌‌برند، البته جشنواره عمار پیش از این در حوزه مستند کار خودش را از چند سال پیش آغاز کرده است.

طالب‌زاده گفت: در طی چند سال اخیر مسئله گیشه و فروش فیلم همواره مطرح بوده است، اما موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود، موضوعاتی نبوده است که بتواند مردم را جذب کند و کسانی که در رابطه با حوزه انقلاب فیلم ساختند، ریشه‌شکنی کردند. تصور می‌کنم در ارتباط با این موضوع حامیان انقلاب می‌توانند کمک‌های اساسی کنند و همین که خانواده شهدا در رأس این جشنواره قرار دارند و مردم در آن حضور دارند، نشان می‌دهد که یک ارادت ویژه وجود دارد و همه ما به نوعی سرباز هستیم. آمریکا همواره اسلام‌هراسی می‌کند، این در شرایطی است که اسلام مرهم است.

در بخش لوح نگار ، لوح افتخار این بخش را به محسن کریمی آذر برای لوح ادعای تقلب در فتنه 88 اهدا کرد و اثر دلتا فورس به طراحی احسان صفر زاده دومین جایزه این بخش را دریافت کرد.

در بخش پوستر فیلم، از میان کاندیداها لوح افتخار این بخش به پوستر چالش سطل آب یخ به اسماعیل چشمی و دومین لوح به خالق پوستر خاکستر و برف رسید. اما فانوس این بخش به علی محمد اسفندیاری رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها