أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۷۲۷۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۱۰ دی ۱۳۹۴
مقام های شهر پاریس به منظور حفظ تدابیر امنیتی در پی حملات ماه نوامبر ( آبان) تصمیم گرفتند که مراسم های شب سال نو در این شهر را کوتاه و مختصر برگزار کنند.
به گزارش پایگاه 598، در حدود 11 هزار سرباز ، پلیس و نیروی امدادی در جریان مراسم پنجشنبه شب در پاریس در خیابان های این شهر مستقر می شوند که نسبت به سال گذشته دو هزار نفر تعداد این نیروها افزایش نشان می دهد.

مقام های شهر پاریس همچنین تصمیم گرفته اند که مراسم شب سال نو در این شهر را مختصرتر از سالهای پیش برگزار کنند و مراسم نمایش آتش بازی را نیز با هدف کاهش جمعیت در خیابانها لغو کردند. فروش الکل نیز با محدودیت های بیشتری رو به رو شده است.

شهر پاریس از زمان حملات 13 نوامبر (22 آبان) که 130 کشته به جا گذاشت تاکنون در حالت هشدار امنیتی بوده است.

«آن ایدلاگو» شهردار پاریس در سایت رسمی شهرداری پاریس اعلام کرد که جشن های شب سال نو امسال با هوشیاری بیشتر برگزار خواهد شد و نمایش بزرگی نداریم و همچنین مراسم آتش بازی نیز لغو شده است.

پلیس پاریس نیز اعلام کرده که فروش و کاربرد انواع ترقه و وسایل آتش بازی ممنوع در منطقه پاریس ممنوع است و فروش و مصرف مشروبات الکلی نیز با محدودیت هایی رو به رو خواهد بود.

«ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه نیز در گفت وگو با خبرنگاران گفت که بسیج و استقرار روزانه نیروهای نظامی در فرانسه از زمان حملات آبان ماه تاکنون بزرگتر از تمام موارد اعزام نیروی فرانسه به خارج از این کشور بوده است.

وی گفت: باید هوشیار باشیم اما این هوشیاری نباید مانع از برگزاری جشن ها شود.

مقابله با تهدیدهای تروریستی در پی حملات آبان ماه در پاریس در حالی به بهانه جدیدی برای تشدید سخت گیری های پلیس این کشور تبدیل شده که مراسم های جشن سال نو هر سال در پاریس به عرصه بروز خشم لایه های حاشیه ای اجتماع فرانسه و نسل دومی های مهاجران آفریقایی تبار به این کشور تبدیل می شود.

در همین حال ، مقام های شهر بروکسل پایتخت بلژیک نیز به دلیل بیم و نگرانی از حملات تروریستی ، مراسم آتش بازی سنتی آغاز سال نوی مسیحی در این شهر را که قرار بود پنجشنبه شب برگزار شود لغو کردند.


منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها