أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۷۳۹۹
زمان انتشار: ۲۳:۵۶     ۱۱ دی ۱۳۹۴
یازده فیلم مستند، داستانی و انیمیشن در سومین روز از جشنواره فیلم عمار نمایش داده می‌شوند.
به گزارش پایگاه 598، اکران آثار ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار از چهارشنبه ۹ دی ماه آغاز شده و به مدت هشت روز در سینما فلسطین ادامه خواهد داشت.

مستند «معلم»؛ سالن یک، ساعت ۲۰

«معلم» عنوان مستندی از محسن اردستانی رستمی است که به معرفی تیپ فاطمیون در سوریه می پردازد، تیپی که رزمندگانش را شیعیان افغانستانی تشکیل می‌دهند که به عنوان مدافعان حرم، با تکفیری‌های داعشی می جنگند.

اردستانی درباره ایده این مستند که راوی آن معلم افغانستانی مدافع حرم است، می گوید: در ابتدا قرار بود مستندی درباره اقدامات شهید حسن شاطری در افغانستان ساخته شود ولی در حین تحقیق و پژوهش مستند، با گروه فاطمیون متشکل از رزمندگان افغانستانی مدافع حرم در سوریه و ابوحامد فرمانده این گروه آشنا شدیم و مسیر ساخت مستند به این سو کشیده شد.

محسن اردستانی رستمی، متولد ۱۳۶۸ تهران و فارغ التحصیل کارشناسی علوم قرآن دانشگاه تهران است. وی که از سال ۱۳۸۹ به صورت حرفه‌ای وارد عرصه فیلمسازی شده است، در پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» با مستند «کرار» توانست فانوس بخش بین الملل و بیداری اسلامی را کسب کند. وی لوح تقدیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را هم به خاطر فیلم کوتاه داستانی «روزی روزگاری در رفح» در کارنامه خود دارد.

مستند «وام اهلی»؛ سالن یک، ساعت ۲۰:۲۵

مستند «وام اهلی» زبان حال کسانی است که به وام بانکی نیاز دارند، اما نمی‌دانند بانکداری کنونی، زاییده اقتصاد لیبرالی است و نهایتا این افراد با مشکلاتی مواجه می‌شوند که از سوی بانک‌ها دامنشان را می‌گیرد. این افراد در انتها متوجه می‌شوند که راه حل مشکلشان نه بانک‌ها بلکه ...

مستند «حماسه پل کرخه»، سالن یک، ساعت ۲۱:۵۰

مستند «حماسه پل کرخه» به کارگردانی رضا شهابی‌نژاد، روایتگر فداکاری‌های جوانان اندیمشکی در دفاع مقدس است که با غیرت و صلابت اجازه ندادند تا این شهر مهم و استراتژیک ایران در اوایل جنگ تحمیلی سقوط کند.

نیروهای رژیم بعث با هدف گرفتن پل کرخه و مسدود کردن مسیر ارتباطی تهران- خوزستان سعی در تسخیر این استان مرزی داشتند که با رشادت های جوانان این مرز و بوم مواجه می‌شوند...

مستند «دختر نهضت»؛ سالن یک، ساعت ۱۹:۴۵

مستند «دختر نهضت» به کارگردانی مسعود کارگر، با محوریت فعالیت یکی از مربیان زن نهضت سوادآموزی در دهه ۶۰ روایت می شود که بعد از گذراندن دوره‌های تربیت مربی ویژه نهضت سوادآموزی راهی روستاهای اطراف کلیبر استان آذربایجان شرقی می‌شود و با سختی فراوان اما همراه با عشق و شیرینی خاصی به امر آموزش مشغول می‌شود.

مستند «A۱۵۷»؛ سالن دو، ساعت ۱۵:۳۰

مستند «A۱۵۷» به کارگردانی بهروز نورانی‌پور، روایتگر زندگی سه دختر سوری است که پس از دست دادن پدر و مادر خود در جنگ با تروریست‌های داعشی، مجبور به زندگی در اردوگاهی در نزدیکی مرز ترکیه شده‌اند.

در این مستند، سه خواهر سوری به نام‌های «روکن»، «هیلین» و «سولاف» از حوادثی تکان دهنده و تعرض وحشتناک یک داعشی در جریان حمله به خانه‌شان سخن می‌گویند و تمام اتفاقات تلخی را که بر آن‌ها گذشته است، بازگو می‌کنند.

مستند «سرباز واهیک»؛ سالن دو، ساعت ۱۹

مستند «سرباز واهیک» به کارگردانی حمید شعبانی صمغ‌آبادی، درباره دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهید ارمنی در شب میلاد حضرت مسیح (ع) است که فرزندشان در دفاع مقدس به شهادت رسیده است.

شعبانی صمغ آبادی، هدف از تولید این مستند را نشان دادن زندگی اقلیت‌های مختلف دینی در ایران و ارتباط آنها با شیعیان عنوان می‌کند به گونه‌ای که عالی‌ترین مقام سیاسی-مذهبی کشور با حضور در جمع این خانواد‌ها، مقام فرزندان شهیدشان را پاس می دارد و از آنان تجلیل می‌کند.

مستند «روایت نصر»؛ سالن دو، ساعت ۲۰:۴۵

مستند «روایت نصر» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر، درباره شهید حمید رضا زمانی است که نصف بدنش در جرف الصخر عراق، در مسیر زائران اربعین و نصف دیگرش در ایران مدفون است. «حمیدرضا زمانی» از رزمندگان مظلوم جبهه مقاومت اسلامی است که در راه دفاع از حریم آل الله در برابر ایادی اسلام آمریکایی و مزدوران سعودی به شهادت می‌رسد و از پیکر پاکش ...

داستانی «تور و ماهی»؛ سالن سه، ساعت ۱۸

این فیلم داستانی کوتاه درباره دو پسر بچه‌ای است که در بازار ماهی فروش‌ها کار می‌کنند تا آن‌که بر اثر یک سری اتفاقات مجبور به تصمیم گیری بر خلاف روند سابق زندگیشان می شوند. علی نیکفر، کارگردان فیلم داستانی «تور و ماهی»، ایده این فیلم را برگرفته از فعالیت های جمعیت دانشجویی امام علی(ع) در راستای کمک به محرومان عنوان می‌کند که در بوشهر، روزهای پنج‌شنبه و جمعه برای کودکان کار، کلاس‌های درسی برگزار می‌کردند و طی ارتباط و همراهی با آنان، ایده اولیه تولید شکل می‌گیرد.

مستند «فرصت در غروب»؛ سالن سه، ساعت ۱۸:۱۵

مستند «فرصت در غروب» به کارگردانی علی اکبر شفیعی به سیره شهید علی اکبر اژه، از شهدای بمب‌گذاری دفتر نخست وزیری در هفتم تیر سال ۱۳۶۰ پرداخته است. شهید اژه، مبارزات سیاسی-مذهبی‌اش را از سال ۱۳۴۴ با ورود به کانون تربیتی جهان اسلام، شروع می‌کند و با کمک دیگر همراهان، جزواتی پر محتوا به نام «فرصت در غروب» منتشر می‌کند. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیشتر وقتش را به روشنگری و افشای چهره منافقین و لیبرال‌ها می‌گذراند و عامل جذب جوانان بسیاری به فعالیت‌های دینی و مذهبی می‌شود.

داستاتی «از ما»؛ سالن سه، ساعت ۱۹:۱۰

سیدمرتضی سبزقبا، کارگردان این اثر داستانی درباره فیلمش می‌گوید: این اثر برای نزدیکی و قرابت هرچه بیشتر انسان‌هایی تولید شده است که هرچند جنگ ناخواسته‌ای بین آن‌ها شکل گرفته اما شاخصه های مشترک مذهبی و فرهنگی می تواند عامل نزدیکی آنها باشد.

انیمیشن «فرزندان آفتاب»؛ سالن سه، ساعت ۲۱:۲۰

انیمیشن «فرزندان آفتاب»، به کارگردانی مسعود حمزه‌ای، خلاصه‌ای از ۵۲ قسمت سریال فرزندان آفتاب است که در آن تعدادی از نوجوانان درگیر اتفاقات و حوادث به وجود آمده می‌شوند که با راهنمایی‌های روحانی محل، مشکلات را مرتفع می‌کنند و...

برنامه‌های ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، همه روزه از ساعت ۱۳ آغاز می‎شود و تا ساعت ۲۲:۴۰ ادامه خواهد داشت و همه مردم و رسانه ها می‌توانند آثار جشنواره را در سالن‌های سه گانه سینما فلسطین تهران مشاهده کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها