أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۷۷۶۴
زمان انتشار: ۲۲:۱۰     ۱۳ دی ۱۳۹۴
چهارمین روز جشنواره‌مردمی‌عمار نیز همچون روزهای قبل در حین اکران آثار و اجرای برنامه‌های جنبی، حاشیه‌هایی نیز داشت.

به گزارش پایگاه 598، چهارمین روز جشنواره مردمی عمار نیز همچون روزهای قبل در حین اکران آثار در جشنواره و اجرای برنامه های جنبی، حاشیه هایی نیز داشت .

سکه شدن کسب و کار کمپین «ننه عصمت»

در سالن همکف سینما فلسطین غرفه ای است که بر پایه فراخوان ننه عصمت( بانوی دستکش باف برای رزمندگان در زمان جنگ ) برای دریافت شال ها و دستکش های بافته شده توسط مردم برای مدافعین حرم در سوریه ایجاد شده که در چهارمین روز نظم سالن را بهم ریخته بود، حجم بافته های رسیده به این کمپین در حال فزونی است تا جائیکه محل عبور و مرور مردم را کمی سخت کرده است. نکته دیگر این غرفه آن است که تقریبا همه چهره هایی که در جشنواره حاضر می شوند به این غرفه سر می زنند، یا مثل حجت الاسلام پناهیان شال هدیه می کنند و یا آنکه مثل حسن عباسی برای این کمپین یادداشت می نویسند. ای کاش بچه های فعال در این کمپین مقداری دستکش و شال برای فروش در غرفه می گذاشتند تا ما که توانایی بافت البسه مورد نیاز مدافعین حرم را نداریم خرید میکردیم و همانجا به این عزیزان هدیه میکردیم تا تعداد بیشتری در این کار ارزشمند شرکت می‌کردند.

 

 

شلوغی چهارمین روز و بازدید از «خانه متروک»

امروز جشنواره از ساعت 18به بعد شلوغ شده بود، بنظر می رسید سخنرانی عباسی و اکران مستند«خانه متروک» به کارگردانی فارسی و تهیه کنندگی محسن یزدی سهم قابل توجهی در شلوغ شدن جشنواره داشت. اتفاق جالب مستند«خانه متروک» هم اکران راف‌کات اثر بجای نسخه نهایی بود، بخش هایی از اثر گیر میکرد و موسیقی از تصویر عقب می ماند و در تیتراژ هم بجای اسامی عوامل علامت سوال بر پرده نقش می بست. 

سالن های تاریک و موبایل های خاموش

سال گذشته در جشنواره فیلم فجر یکی از تفریحات عکاسان این بوده که به طبقه دوم سالن سینما می رفتند و از آن بالا در حین اکران فیلم ها از تماشاگرانی که در حین اکران فیلم با موبایلشان بازی و پت میکردند عکس می‌گرفتند، به خاطر دارم آنقدر تعداد موبایل‌های روشن در زمان اکران برخی فیلم ها زیاد شده بود که همین موضوع به نشست بعد از فیلم ها کشیده شد، آن اتفاق که نشان از عدم ارتباط تماشاگران با فیلم بود در جشنواره عمار کمتر اتفاق می افتد، مخاطب آزادنه فیلم خود را انتخاب می‌کند و به با میل و رغبت به تماشای آن می‌نشیند.

روحانی در قاب سینما یا در سالن سینما؟

مدتی پیش بیلبوردهایی در شهر با موضوع جشنواره «روحانی در قاب سینما» به چشم می‌خورد، آن روزها دوست داشتم بیش از آنکه روحانیون را در قاب سینما و تلویزیون ببینم، روحانیون محترم را همدوش مردم در سینما ببینم ، بنظر می رسد جشنواره عمار این اتفاق را رقم زده است، شما هر شب می توانید تعدادی از روحانیون محترم را در سینما فلسطین ببینید که از سالنی به سالن دیگر برای دیدن فیلم ها حاضر می شوند، البته روحانیون به دیدن فیلم در سینما اکتفا نکرده اند و حجت الاسلام آقایی به نمایندگی از آنها یک فیلم داستانی بلند با بازی نفیسه روشن در جشنواره امسال دارد.

 

سلفی با حسن عباسی

یکی از بخش های جنبی دیروز جشنواره مردمی عمار جلسه سخنرانی حسن عباسی ساعت 18آغاز شد و بعد از مراسم انبوه سوالات مخاطبان ،طی کردن پله های سینما فلسطین برای حسن عباسی نزدیک به نیم ساعت طول کشید، نکته قابل توجه ماجرا این بود که برخی از حاضران در خواست سلفی گرفتن با ایشان بودند که از اتفاقات عمار در روز چهارم بود. پیش از سخنرانی حسن عباسی نیز دکتر مهدی صفری، سفیر سابق کشورمان در روسیه،  اتریش، آلمان، چین، معاونت سابق وزیر خارجه در امور اروپا و امریکا در سینما فلسطین3 با موضوع هنر- واقعیت به سخنرانی پرداخت.

نشریه عمار و تداوم در کیفیت

ویژه‌نامه روزانه جشنواره عمار که انصافا نسبت به سال قبل پیشرفت قابل توجهی داشته محصول کار و زحمات چند جوان جنوبی است که مشتاقانه برای به موقع رساندن نشریه با خبرهای جدید و به روز تلاش می کنند، فرم و محتوای نشریه امسال نمره قبولی می‌گریند، حال باید دید آنها می توانند تا پایان جشنواره کیفیت را تداوم بخشند و یا آنکه در ادامه افت خواهد کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها