أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۷۷۸۳
زمان انتشار: ۰۰:۳۱     ۱۴ دی ۱۳۹۴
مهدی همایونفر گفت: هدفی که مرتضی آوینی دنبال می کرد، در جریان ساخت دوره اول این بود که مردم را تشویق کند تا آنها حضور گرمی برای دفاع از کشور و انقلاب داشته باشند. در دوره دوم این موضوع از بین رفته بود.

به گزارش پایگاه 598، مهدی همایونفر مدیرعامل موسسه «روایت فتح» و تهیه کننده مجموعه مستند داستانی «در محاصره» که جمعه شب ها از شبکه یک سیما روی آنتن می رود، در این خصوص بیان داشت: مستند داستانی نمونه های خوب قبلی داشته، مانند نمونه های خوب خارجی که در زمینه جنگ جهانی دوم ساخته شده است. همینطور کار «آخرین روزهای زمستان» آقای مهدویان که کمابیش به موضوع جنگ پرداخته بود. ما هم فکر کردیم که موضوعات جنگ را بتوانیم مردمی تر و با داستان های بیشتر برای مردم بیان کنیم و برای همین به سراغ ساخت مجموعه «در محاصره» رفتیم.

وی افزود: تردیدی نیست که اگر بخواهیم آثار «روایت فتح» را دوره بندی کنیم، یک دوره مربوط به دوران جنگ است که در دوران جنگ از یک حادثه اجتماعی فیلم می گیرید و برای مخاطبی که مرتبط با موضوع جنگ است پخش می کنید. چراکه حتی اگر در شهر زندگی می کرد، باز هم درگیر با جنگ بود. این یک جنس بود که در دوران جنگ اتفاق افتاد و آن ژانر بی نظیر شهید آوینی هم در همین راستا بود.

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «در محاصره» ادامه داد: هدفی که مرتضی آوینی دنبال می کرد، در جریان ساخت دوره اول این بود که مردم را تشویق کند تا آنها حضور گرمی برای دفاع از کشور و انقلاب داشته باشند. در دوره دوم این موضوع از بین رفته بود. چون دوره دوم اگر می خواستند کاری کنید، باید کاری می کردید که صرفا یادی از آن دوره باقی بماند و تلاش کنید تا مردم را با فرهنگی که در آن دوره خلق شده همراه نگه دارید. این دوره دوره ای بود که شهید آوینی برنامه خوب «شهری در آسمان» را ساخت و مربوط به 3-4 سال بعد از جنگ است که مردم هنوز در فضای جنگ بودند و می خواستند ببینند فرزندانشان با چه فرهنگی در جنگ حضور پیدا کردند.

همایونفر افزود: در ادامه آثاری در «روایت فتح» ساخته شد که بیشتر به این پرداخت که در جنگ چه گذشته که بازگویی حوادث جنگ می کرد. در این دوره که من اسمش را دوره سوم می گذارم، به جهت آنکه فاصله ما با جنگ زیاده شده بود، اولا نظیر دوره اول نبود که بخواهیم مردم را تشویق به حضور در جنگ کنیم و نظیر دوره دوم نیز نبود که فاصله با جنگ آنقدر نزدیک باشد که هنوز حال و هوای جنگ در سر مردم باشد. فاصله ما زیاد شده و چاره ای نداریم که ضمن آنکه یاد بچه ها و دلاوری هایش را در بین مردم زنده کنیم. باید جذابیت را زیاد کنیم که این جذابیت بیشتر همان چیزی است که الان به صورت قصه گویی در داستان های جنگ لازم است.

مدیر عامل موسسه «روایت فتح» ادامه داد: اگر نگاهی هم به آثار مکتوب دفاع مقدسی کنید می بینید آثاری که سوره مهر منتشر کرده است هر کدام از داستان ها که قصه بیشتری داشته، بیشتر مورد توجه بوده است. مثل کتاب «دا»، «پایی که جا ماند»، «شنام» و... که خود حادثه قصه داشت و نویسنده نیز خیلی تلاش کرده قصه گویانه خاطرات را بیان کند. ما نیز تلاش کردیم در همین فضا «روایت فتح» را زنده کنیم و در دور جدید تلاش کنیم در ژانر مستند- داستانی جنگ را مطرح کنیم.

وی درخصوص بازخوردهای این اثر گفت: تاکنون بازخوردها خوب بوده است. فراموش نکنید 3-4 سالی بود «روایت فتح» برنامه ثابت در صداوسیما نداشت و ظرف سال های طولانی ما از مخاطبان فاصله گرفتیم. دوم آنکه با نباید فراموش کرد که رسانه ها تفاوت ماهوی کرده اند. همین فضاهای مجازی خیلی متفاوت با 10 سال پیش شده اند. تلویزیون نیز عوض شده است و تعداد شبکه های صداوسیما متنوع شده که مردم به سادگی نمی توانند برنامه مناسبشان را انتخاب کنند و ببینند.

تهیه کننده «در محاصره» افزود: در این راستا انتظار می رفت تلویزیون با پخش آنونس های مکرر همکاری بهتری برای یادآوری برنامه های «روایت فتح» کند که بعد از سال ها مجددا شروع شده است. با این همه به نظرم بازخوردها خوب بوده است.

همایونفر ابراز امیدواری کرد که «روایت فتح» همین سبک کار را ادامه دهد و گفت: ما بنا داریم در همین ژانر با موضوعات مختلف آثار دیگری را تولید کنیم. الان نیز در زمینه های مختلف کارهای خوبی در دست تولید است که ان‌شاالله ارائه می شود.

مدیرعامل موسسه «روایت فتح» درخصوص کیفیت پخش تلویزیونی «در محاصره» گفت: الحمدلله با حضور آقای سرافراز حمایت خوبی از این اثر شد و مشکلی در خصوص پخش تلویزیونی آن نداشتیم. ولی انتظار داشتیم با این تنوعی که در شبکه های مختلف هست، بتوانیم با تبلیغات و مقدمات بیشتری پیش برویم که متاسفانه انجام نشد. در آخر امیدوارم مخاطبان بازخوردهای خود را به ما ارائه دهند که کدر کارهای بعد استفاده کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها