أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۷۸۸۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۱۴ دی ۱۳۹۴
یکی از مطرح‌ترین روزنامه‌های آلمان امروز خبر نخست خود را به انتقاد از سیاست‌های دولت آلمان اختصاص داد.

به گزارش پایگاه 598، روزنامه آلمانی «بیلد» امروز در پی اعدام‌های گسترده در عربستان و انتقادهای شدید سیاستمداران مخالف دولت این کشور مبنی بر ادامه روابط با عربستان نوشت که «عربستان هم‌پیمان قدیمی ما، چیزی برای ارائه به دنیا غیر از نفت، خرما و تروریسم ندارد.»

 

در این گزارش مفصل با انتشار عکسی از سفر چندی پیش «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان و معاون صدراعظم این کشور به عربستان و دیدار وی با مقام‌های سعودی به صورت تلویحی از تلاش برلین برای ادامه رابطه با ریاض انتقاد شده است.

 

احزاب مخالف دولت آلمان یعنی سبزها، سوسیال دموکرات‌ها و چپ گرایان از مدتها پیش و در پی افشای معامله‌های تسلیحاتی دولت با آلمان به شدت از سیاست‌های دولت مرکل انتقاد کرده بودند و با توجه به وقایع اخیر ضمن افزایش انتقادها، خواستار بازنگری دولت در معامله‌های تسلیحاتی با عربستان شده‌اند. سبزها و چپ‌گرایان علاوه بر این مواضع، سیاست‌های عربستان را با اقدامات داعش مقایسه کردند.

حزب سوسیال دموکرات‌ آلمان هم از دولت خواسته است تا مناسبات سیاسی با عربستان را بر منافع اقتصادی مقدم دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
GERMANY
۱۹:۱۸ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
۰
۰
شما فکر کردید مردم هم مثل خودتان هستند؟ کجای تیتر نوشته "هم‌پیمان قدیمی ما"؟؟؟؟؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها