أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۸۶۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۱۹ دی ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598، با آغاز فصل جديد مسابقات ليگ برتر باشگاه‌هاش كشور، برنامه پربيننده نود دست به يك ابتكار جديد زد. در همين راستا عادل فردوسي‌پور به گروه آناليز برنامه‌اش ماموريت داد با مشاهد چندباره هر كدام از مسابقات ليگ پانزدهم، عملكرد تك‌تك بازيكنان را به طور جداگانه زير نظر بگيرند و به آنها نمره بدهند. اين وضعيت باعث مي‌شد تمام بازيكنان حاضر در بالاترين سطح مسابقات ليگ برتر، صاحب يك كارنامه فني قابل توجه بشوند و به علاوه ليگ برتر هم يك بانك اطلاعاتي فني پيدا كند. پيش از اين فراوان بودند نفراتي كه از خلأ رسانه‌اي در اين مورد استفاده مي‌كردند و راجع‌به عملكردشان بزرگنمايي مي‌كردند. حالا اما حداقل برنامه‌اي مثل نود به سهم خودش جلوي اين ماجرا را گرفته و به يك زاويه تاريك از فضاي فوتبال ايران نور انداخته است. سيستم امتيازدهي برنامه نود اينطور است كه هر يك از بازيكناني كه در هر مسابقه بيشتر از 30 دقيقه بازي كرده باشند، نمره‌اي بين يك تا شش دريافت مي‌كنند. در اين بازه، عدد هرچه كوچكتر باشد نشان‌دهنده عملكرد بهتر بازيكن است. به اين ترتيب كسي كه درخشان‌ترين عملكرد ممكن را ارايه بدهد، نمره يك مي‌گيرد و بازيكني كه فاجعه‌بارترين بازي ممكن را تجربه كند، نمره 6 كسب خواهد كرد. در جدول كلي بازيكنان هم تنها اسم نفراتي ديده مي‌شود كه حداقل نصف زمان مسابقات را بازي كرده باشند. در حال حاضر نمرات بازيكنان در مسابقات هفته هفدهم ليگ برتر هم روي سايت اختصاصي برنامه نود بارگذاري شده و مي‌توان با توجه به آن، به نكاتي كلي پيرامون نيم‌فصل اول اين مسابقات پي برد.

 

سورپرايز ليگ

محسن مسلمان فصل را در پرسپوليس خوب شروع نكرد. او بعد از چند دقيقه بازي در همان مسابقه نخست برابر پديده، هفته‌ها نيمكت‌نشين شد تا اينكه با درگذشت هادي نوروزي، از هفته هشتم و ديدار با صبا فرصت بازي پيدا كرد. مسلمان در سه سال گذشته سيري نزولي را پشت سر گذاشته بود، به طوري كه نيم‌فصل دوم ليگ چهاردهم را فقط با يك پاس گل در فولاد خوزستان سپري كرد. در همين راستا شروع بحث‌برانگيز در بازگشت به پرسپوليس، خيلي‌ها را از بازيكن مستعدي چون او نااميد كرد، اما سياست تنبيهي برانكو جواب داد و مسلمان به سطح فني ايده‌آل بازگشت. اوايل فصل برانكو در پاسخ به سوالاتي در مورد نيمكت‌نشيني مسلمان، ادعا مي‌كرد از نظر او 4 بازيكن در اولويت بالاتر نسبت به محسن قرار دارند، اما مسلمان رقبايش را پشت سر گذاشت و جاي خودش را در تركيب اصلي تثبيت كرد. در حال حاضر و با توجه به داده‌هاي گروه آناليز برنامه نود، محسن مسلمان بهترين بازيكن ليگ پانزدهم به شمار مي‌رود. او كه در نخستين مسابقه‌اش برابر صباي قم نمره زير متوسط «3.5» گرفته بود، بازي به بازي بهتر شد. هافبك سرخپوشان در دربي تهران يكي از بهترين بازيكنان زمين بود و «2» گرفت. او همين عملكرد را در بازي با گسترش فولاد و استقلال اهواز هم تكرار كرد تا در نهايت با پيمودن سير صعودي به ميانگين «2.5» برسد و بالاتر از هم‌تيمي‌اش مهدي طارمي، روي پله اول بايستد. طارمي هم كه در كل فصل عملكرد مطلوب و باثباتي داشت، با گلزني به ده‌خسوس سرانجام دروازه‌بان استقلال صنعتي خوزستان را پشت سر گذاشت و در پايان هفته هفدهم در رتبه دوم قرار گرفت.

 

بهترين بازيكن استقلال

در حال حاضر 3 بازيكن از 6 بازيكن برتر ليگ پانزدهم، پرسپوليسي هستند. مسلمان، طارمي و نوراللهي كه نقش مهمي در سير صعودي عملكرد سرخپوشان داشته‌اند، به ترتيب روي پله‌هاي اول، دوم و ششم ايستاده‌اند. در عين حال اما بهترين بازيكن استقلال، اميد ابراهيمي است كه با ميانگين امتيازي «2.63» در رتبه چهارم قرار گرفته است. بعد از ابراهيمي، خسرو حيدري و مهدي رحمتي بهترين بازيكنان اين فصل استقلال بوده‌اند؛ اولي به طور ميانگين در هر بازي نمره «2.82» گرفته و معدل امتيازي دومي هم «2.83» است.

 

دروازه‌بان‌هاي برتر

بر اساس فهرست برنامه نود، در حال حاضر فرناندو ده‌خسوس بهترين دروازه‌بان ليگ پانزدهم محسوب مي‌شود. او گلر استقلال صنعتي خوزستان است كه طي هفته‌هاي اخير چند كلين‌شيت متوالي انجام داده بود. تنها عملكرد ناموفق در همين بازي آخر با پرسپوليس باعث شد ده‌خسوس نمره زير متوسط «3.5» بگيرد و صدر جدول را از دست بدهد. دومين دروازه‌بان برتر ليگ هم محمدرضا اخباري از تراكتورسازي است كه تا اينجا معدل خوب «2.68» را به خودش اختصاص داده و خيلي بالاتر از رحمتي، روي پله پنجم ايستاده است.

 

نااميدكننده‌ها

از بين همه بازيكناني كه به اندازه حد نصاب كافي بازي كرده‌اند و در جدول امتيازدهي برنامه نود حضور دارند، مهدي دغاغله ماقبل آخر است. بازيكن سابق پرسپوليس كه علي دايي در ابتداي ليگ چهاردهم او را به پرسپوليس آورد، با ميانگين امتيازي «4.05» در رتبه 181 قرار گرفته است. پايين‌تر از او فقط اسم محمد اسماعيل نظري از استقلال اهواز ديده مي‌شود. عجيب‌تر اينكه هادي عقيلي با امتياز «4.03» روي پله صدوهشتادم ايستاده و سومين بازيكن ضعيف ليگ برتر محسوب مي‌شود. بد نيست بدانيد عليرضا نورمحمدي از پرسپوليس با معدل «3.78» در رتبه 168 قرار گرفته و ضعيف‌ترين بازيكن پرسپوليس به شمار مي‌رود!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها