أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۹۰۵۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۲۱ دی ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598، لابد ضرب‌المثل «هم از گندم ری افتاد و هم از خرمای بغداد» را شنیده‌اید. این عبارت در مواردی به کار می‌رود که کسی قصد کسب منفعت از دو جانب را داشته باشد و به علت حرص و طمع یا جهات دیگر نه تنها در این مورد مقصودش حاصل نشود بلکه منافع اولیه را نیز از دست بدهد. دیروز که با یکی از مسئولان باشگاه نفت تهران حرف می‌زدیم، متوجه شدیم این ضرب‌المثل به نوعی در مورد علیرضا بیرانوند هم صدق می‌کند. گلری که به نظر می‌رسد باید قید پرسپولیس تهران را زده و در نفت تهران بسوزد و بسازد. در همین راستا گزارشی تهیه کرده‌ایم که در پی از نظرتان می‌گذرد.

 

جريمه 20 درصدي به دليل مذاكره با استقلال تهران
پيش از شروع ليگ پانزدهم و در فصل نقل و انتقالات عليرضا بيرانوند كه همواره در مصاحبه‌هايش عنوان مي‌كرد از بچگي آبي بوده است، به دفتر باشگاه استقلال رفت و با علي نظري ‌جويباري و بهرام اميري دو مسئول كميته نقل و انتقالات اين باشگاه ديدار كرد. اين 3 نفر بلافاصله بعد از آن كه بيرانوند به باشگاه رفت، محل را ترك كردند تا از تيررس خبرنگاران در امان بمانند اما چنين نشد و اين خبر رسانه‌اي شد. در پي اين اتفاق سايت رسمي باشگاه نفت تهران خبري با اين مضمون روي خروجي خود قرار داد: «باشگاه نفت تهران كه همواره بر رعايت اصول اخلاقي و قانون‌مداري تأكيد ورزيده، عليرضا بيرانوند را به دليل مذاكره خارج از چارچوب ضوابط و اصول حرفه‌اي با باشگاه استقلال تهران، جريمه كرد. بر اين اساس، با توجه به تكراري بودن اين تخلف از سوي عليرضا بيرانوند، باشگاه نفت تهران او را با كسر 20 درصد از مبلغ قراردادش با اين باشگاه جريمه كرد.»

 

ما كه رفتيم استقلال...
همان‌طور كه مي‌دانيد عليرضا بيرانوند نيم‌فصل اول ليگ پانزدهم از چشم عليرضا منصوريان افتاد و سرمربي نفت تهران ترجيح داد به جاي دروازه‌بان ملي‌پوش خود از وحيد شيخ‌ويسي استفاده كند البته عليرضا منصوريان كه به نوعي شاگرد كارلوس كروش محسوب مي‌شود، دليل موجهي براي اين كار خود داشت. گويا عليرضا بيرانوند پس از مذاكره با استقلالي‌ها در تمرينات نفت تهران به همبازيان خود فخر مي‌فروخته و آواز مي‌خوانده: «ما كه رفتيم استقلال...» و همين رفتار و گفتار دلخوري نفتي‌ها و عصبانيت عليرضا منصوريان را در پي داشته است. سرمربي نفت نيز در اولين اقدام بيرانوند را با وجود ملي‌پوش بودن، نيمكت‌نشين كرد تا درس عبرت خوبي به او داده باشد.

 

بازداشت سوشا مكاني
ماجراي سوشا مكاني كه ديگر نيازي به بازنويسي ندارد و همه از آن باخبرند. اين اتفاق به قدري ناگهاني بود كه همه پرسپوليسي‌ها را بابت دروازه اين تيم نگران كرد. از طرفي ايمان صادقي دروازه‌بان دوم پرسپوليس نيز با نظر برانكو از پرسپوليس كنار گذاشته شد تا راهي خونه‌به‌خونه بابل شود. تيم برانكو كه به سختي روي غلتك افتاده بود، حالا در آستانه نيم‌فصل دوم با مشكل بزرگي مواجه شده كه مي‌تواند سرنوشت پرسپوليس را عوض كند. در همين راستا نام عليرضا بيرانوند به عنوان گزينه اول جانشيني سوشا مكاني مطرح شد البته اسامي ديگري همچون رشيد مظاهري، آسمير آودوكيچ، مهرداد طهماسبي، محسن فروزان و حتي وحيد طالب‌لو هم مطرح شد اما اولويت برانكو، دروازه‌بان ملي‌پوش نفت تهران بود.

 

بيرانوند در دفتر باشگاه پرسپوليس
چهارشنبه 15 دي‌ماه جاري خبري روي خروجي خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري قرار گرفت كه خشم مسئولان نفت تهران را برانگيخت؛ «عليرضا بيرانوند، دروازه‌بان شماره يك نفت تهران كه با توجه به اتفاقات رخ داده براي سوشا مكاني مدنظر مسئولان پرسپوليس قرار گرفته، راهي دفتر اين باشگاه شد، آن هم در حالي كه عليرضا منصوريان ابتدا مخالف اين جدايي بود!»

 

مصاحبه‌هاي سريالي گلر ملي‌پوش
در پي اين فعل و انفعالات اخبار متفاوتي مبني بر خواسته مالي نفتي‌ها و مخالفت مسئولان اين باشگاه با انتقال بيرانوند و همين طور عدم توافق با پرسپوليس به گوش رسيد البته اين دروازه‌بان هم با مصاحبه‌هاي سريالي خود بنزين روي اين آتش ريخت. به طور مثال بيرانوند گفت: «من الان بين دو باشگاه و نزديك به 50 ميليون هوادار پرسپوليس قرار گرفته‌ام و بهتر است مسئولان با در نظر گرفتن شرايط، وضعيتم را سامان داده و انتقال من به پرسپوليس را نهايي كنند!» اين حرف بيرانوند كه در تمرينات تيمش هم شركت نمي‌كرد، باعث عصبانيت شديد مديران باشگاه نفت تهران شد تا تصميم قطعي خود براي عدم صدور رضايتنامه اين دروازه‌بان براي پرسپوليس را بگيرند.

 

داد و بيداد گلر ملي‌پوش در باشگاه نفت
سايت ورزش 3، ديروز (يك‌شنبه) در گزارشي نوشت: «عليرضا بيرانوند كه اين روزها به دنبال حضور در باشگاه پرسپوليس است، بعد از مخالفت مسئولان نفت تهران، بناي ناسازگاري گذاشت و در جديدترين اقدام خود راهي دفتر باشگاه خود شد و به مشاجره لفظي با مديران خود پرداخت!» شنيديم در همين جروبحث لفظي مديران نفت تهران كه در اين مورد با عليرضا منصوريان نيز همسو هستند، به دروازه‌بان خود اعلام كرده‌اند حتي اگر تا پايان فصل از بيرانوند استفاده نكنند، او را به پرسپوليس نخواهند داد! ظاهراً مبلغ قرارداد اين فصل عليرضا بيرانوند با نفت تهران يك ميليارد و يكصد ميليون تومان است. شنيديم اين دروازه‌بان ملي‌پوش تاكنون 25 درصد از مبلغ قرارداد خود را دريافت كرده و 40 درصد (20 درصد مربوط به مذاكره با استقلالي‌ها در ابتداي فصل) هم جريمه شده است كه مسئولان نفت اثر انگشت و امضا هم از اين بابت گرفته‌اند.

 

سفر بيرانوند به تركيه
از قبل برنامه‌ريزي شده بود كه نفت تهران ديروز (يك‌شنبه) براي برپايي اردوي خارجي خود به تركيه سفر كند كه عصر روز گذشته اين اتفاق افتاد اما تا ساعتي قبل از پرواز نفتي‌ها هم معلوم نبود بيرانوند تيمش را همراهي مي‌كند يا نه؟ عليرضا بيرانوند كه پس از داد و بيداد در باشگاه، پشيمان شده بود، در گفت‌وگو با يكي از مديران نفت تهران اعلام كرد در صورتي در اين تيم مي‌ماند و به اردوي تركيه مي‌رود كه جريمه 40 درصدي‌اش بخشيده شود! گويا اين تقاضاي بيرانوند واكنش تند طرف را به دنبال داشته و حرفي زده كه دروازه‌بان نفت تهران چاره‌اي به جز سفر به تركيه پيدا نكرده است!

 

احضار به كميته انضباطي نفت و نيمكت‌نشيني!
شنيده‌ها از باشگاه نفت تهران حكايت از آن دارد كه بعد از اتمام اردوي تركيه، عليرضا بيرانوند به كميته انضباطي باشگاه احضار و جريمه سنگيني براي او در نظر گرفته خواهد شد. بنا بر گفته يك منبع موثق، اتفاقات اخير و رفتارهاي عليرضا بيرانوند ناراحتي عليرضا منصوريان را در پي داشته و اين دروازه‌بان در صورت ماندن در نفت تهران هم نيمكت‌نشين خواهد شد! همين فردي كه خبر مورد اشاره را در اختيارمان قرار داد، عنوان كرد: به احتمال فراوان عليرضا بيرانوند به دليل رفتار غيرحرفه‌اي و مذاكره با باشگاه ديگر، با وجود داشتن قرارداد، 20 درصد ديگر جريمه خواهد شد.

 

نكته: عليرضا بيرانوند تا پايان ليگ شانزدهم با نفت تهران قرارداد دارد و نه تنها به گندم ري- ببخشيد پرسپوليس(!) - نرسيد بلكه بايد نيمكت‌نشيني، جريمه و خشم و غضب نفتي‌ها را هم تا پايان فصل تحمل كند.

خبر ورزشی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها