يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۹۰۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۲۱ دی ۱۳۹۴
اتاق فرماندهی عملیات روانی فتنه، ده‌ها روزنامه و سایت زنجیره‌ای را برای تکذیب خبر و تحلیل روشنگر کیهان به صف کرد.
به گزارش پایگاه 598، اتاق فرماندهی عملیات روانی فتنه، ده‌ها روزنامه و سایت زنجیره‌ای را برای تکذیب خبر و تحلیل روشنگر کیهان به صف کرد. این به خط شدن زنجیره‌ای از سایت‌ها و روزنامه‌ها برای تکذیب کیهان نشان می‌دهد که اولاً طیفی از رسانه‌ها از یک اتاق فرمان مشترک مدیریت می‌شوند و ثانیاً کیهان در یادداشت اخیر خود تحت عنوان «یک ماجرا و چندگمانه» دقیقاً به هدف زده و نقشه آن اتاق عملیات روانی را در هم ریخته است.

یادداشتی که آب در لانه فتنه‌گران ریخت
کیهان در یادداشت روز شنبه گمانه‌هایی نظیر بی‌اطلاعی سید حسن خمینی از آزمون خبرگان را رد کرده و ضمن تأکید بر علنی بودن دعوت شورای نگهبان از 531 نامزد، خبر داده بود که یک عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان نیز از سید حسن خمینی خواسته تا در آزمون شرکت کند. کیهان همچنین با رد پیشنهاد استثنا شدن از آزمون، تصریح کرده بود چنین پیشنهادهایی، بردن سید حسن خمینی در موضع اتهام و تبعیض است. مدیر مسئول کیهان همچنین با مرور سوابق فتنه‌گران و آشوبگران در ترویج شعارهایی نظیر «انتخابات بهانه است- اصل نظام نشانه است»، «جمهوری ایرانی به جای جمهوری اسلامی» و... تصریح کرده بود ادعای حمایت این طیف از سید حسن خمینی دام خطرناک برای وی است.
سایت خوش‌سابقه وارد می‌شود!
به دنبال این یادداشت، یک سایت بدسابقه کوشید خبر تماس یک عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با سید حسن را دروغ وانمود کند و از این طریق به زعم خود، از ارزش و نفوذ تحلیل مبتنی بر خبر کیهان بکاهد. این سایت که قبلاً به شکل روزنامه اداره می‌شد و یکی از برخورداران از بذل و بخشش‌های شهرام جزایری (مفسد اقتصادی دهه 70 و دوره اصلاحات) می‌باشد مدعی شده با اعضای هیئت رئیسه خبرگان تماس گرفته و آنها خبر تماس خود با سید حسن خمینی را تکذیب کرده‌اند. جالب اینکه در همین فضاسازی اذعان شده که در کنار آقایان سید احمد خاتمی، موحدی کرمانی، دری نجف‌آبادی و رئیسی، با «یکی از نزدیکان آیت‌الله حسینی بوشهری» یا «دفتر آیت‌الله هاشمی شاهرودی» و یا «یکی از نزدیکان آیت‌الله یزدی» تماس گرفته شده و آنها تماس با سید حسن را تکذیب کرده‌اند. سایت انتخاب از این طریق کوشیده سید حسن خمینی را «بی‌اطلاع» از آزمون معرفی کند.

و اما، خبر کیهان درباره تماس یکی از اعضای هیئت رئیسه خبرگان با آقای سیدحسن خمینی و تاکید بر شرکت در آزمون خبرگان دقیق، مستند و کاملا موثق است و معلوم نیست چرا فتنه‌گران از خود آقای سیدحسن خمینی درباره آن سؤال نمی‌کنند؟

ایشان فرد راستگو و شجاعی است و خواهید دید پاسخی که فرزند یادگار امام(ره) به این پرسش می‌دهد، با سندی که کیهان ارائه خواهد کرد انطباق کامل دارد.

گفتنی است انتشار خبر یاد شده از سوی کیهان نقشه اتاق عملیات روانی مذکور را به هم ریخته است. ذکر این نکته هم ضروری است که برخی اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان از جمله شخصیت مورد اشاره در خبر کیهان دارای چند دفتر در تهران و قم هستند؛ ضمن اینکه منطقاً به واسطه «یکی از نزدیکان» نمی‌توان تماس را تکذیب کرد.

زنجیره‌ای‌ها به خط شدند!
در پی فضاسازی سایت مورد اشاره که به عنوان نوچه و مشاور رسانه‌ای  دفتر آقای ]... یکی از دست‌اندرکاران فتنه [88 عمل می‌کند، شماری از سایت‌های زنجیره‌ای (خبر آن‌لاین، عصر ایران، فرارو، آفتاب، نواندیش، ایسنا و...) و نشریات همسو به صف شدند تا فضاسازی اتاق فرماندهی عملیات روانی را عیناً پوشش دهند. تیتر دیروز نشریات زنجیره‌ای به نقل از سایت مذکور به این شرح بود:

- آفتاب یزد: جعل خبر علیه خمینی جوان
- فرهیختگان: تماسی با سید حسن خمینی نداشته‌ایم (پنج عضو هیئت رئیسه خبرگان خبر کیهان را تکذیب کردند)
- اعتماد: تکذیب تماس خبرگان با سیدحسن خمینی
اما از همه جالب‌تر تیتر روزنامه شرق بود؛ واکنش هیئت رئیسه خبرگان به سر مقاله کیهان: ادعای شریعتمداری - تکذیب خبرگان.

روزنامه آرمان هم تیتر اول خود را به عبارت «5 عضو هیئت رئیسه خبرگان، خبر کیهان درباره ماجرای تماس با سید حسن را تکذیب کردند»، اختصاص داد و تحلیلی به قلم زیباکلام منتشر کرد.

سید حسن خبر داشت «شرق» دروغ بقیه را لو داد!
آنچه بی‌صداقتی این شبکه زرد به هم زنجیرشده را ثابت می‌کند، از جمله گزارش روز سه‌شنبه 15 دی ماه روزنامه شرق است؛ یعنی روزی که آزمون برگزار شد. روزنامه شرق در گزارش این روز که طبعاً متن آن در شب قبل (دوشنبه شب) تدوین شده، با رد بی‌اطلاعی سید حسن خمینی از آزمون - که از سوی محافل زنجیره‌ای القا می‌شد- تصریح می‌کند «سید حسن خمینی قصد شرکت در آزمون خبرگان را ندارد». بنابراین ادعاهایی نظیر اینکه پیامک شورای نگهبان به وی نرسیده یا تماسی با او برقرار نشده و از این قبیل، یک «حاشیه‌پردازی» فاقد ارزش و اعتبار است. از سوی دیگر طبق اعلامیه رسمی و علنی شورای نگهبان همه داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان به جز 3 گروه زیر باید در آزمون شرکت می‌کردند: 1- اعضای محترم فعلی مجلس خبرگان. 2- کسانی که در گذشته در آزمون خبرگان که از طرف شورای نگهبان برگزار شده شرکت نموده و از نظر علمی تأیید شده‌اند. 3- کسانی که در آزمون پانزدهم شهریور 1394 شرکت نموده‌اند اعم از آنان که تأیید شده‌اند یا خیر.

با این وصف و طبق قانون، همه 531 نامزدی که جزو این 3 دسته نبوده‌اند - از جمله سید حسن خمینی- برای احراز صلاحیت علمی و فقهی باید در آزمون مذکور شرکت می‌کردند که در این میان حدود 400 نفر از جمله برخی مدرسین و فضلای حوزه و ائمه محترم جمعه رعایت آداب قانون و عدالت را کرده و در این آزمون حضور پیدا کردند. از طرف دیگر حدود 130 نفر از جمله آقا تهرانی، پورمحمدی، انصاری، نواب، منتجب‌نیا، امجد و... نیز حضور پیدا نکرده‌اند و مانع از امکان احراز صلاحیت شده‌اند.

چرا آزمون بدیل ندارد؟!
هر چند گفته شده که از طرق دیگری نیز می‌شد احراز صلاحیت نامزدها صورت گیرد اما طبیعتاً برگزاری علی‌السویه آزمون برای همه نامزدها راه را بر اعمال سلیقه، استثناء و تبعیض قائل شدن، یا رودربایستی و یا فشار به بیوت و ایجاد محذوریت اخلاقی برای مراجع می‌بندد. این موضوع به قدری مهم است که آیت‌الله مؤمن از اعضای پرسابقه شورای نگهبان و مجلس خبرگان 24 آذر امسال در مصاحبه با خبرگزاری مهر تصریح کرد: «یکی از جهاتی که تصمیم گرفته شد اجازه اجتهاد از مراجع تقلید فایده‌ای نداشته باشد این بود که اعتبار داشتن اجازه اجتهاد موجب می‌شد که عده‌ای برای گرفتن اجازه اجتهاد به مراجع عظام تقلید اصرار کرده و باعث آزار و اذیت ایشان شوند و حتی بعضی از مراجع فرمودند که به اجازه اجتهاد ما ترتیب اثر ندهید».

خبر مهمی که یکی از مراجع به عنوان هشدار منتشر کرد
در همین حال به گزارش روز پنج‌شنبه 10 دی ماه خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید ضمن انتقاد از تعداد نامزدها به صراحت اعلام کرد: «بنده از تدوین کنندگان قانون اساسی بودم. منظور ما از جمع خبرگان، هیچ گاه این چیزی نبود که الان می‌خواهد اتفاق بیفتد. چرا جایگاه خبرگان را این قدر تنزل داده‌اند؟ آیا واقعاً این 801 نفر فقیه و مجتهد هستند؟! بسیاری از آنها به بنده رجوع کردند که تأییدیه بگیرند؛ ولی بنده از دادن تأییدیه اجتهاد امتناع کردم. چرا که می‌دانم اینها اشخاص فاضلی هستند ولی نه در حد اجتهاد. لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا افراد قبل از ثبت‌نام برای خبرگان، وجهه اجتهاد آنها مسلم و محرز شود نه بعد از آن. بعضی جایگاه خبرگان را خیلی سطح پایین گرفته‌اند».

در حقیقت هر نامزدی ادعای فضل و مراتب اجتهاد را داشته باشد و در هر مرتبتی باشد، برگزاری آزمون یکسان علمی و برابر و بدون تبعیض در میان نامزدها این ادعا را علی‌السویه به محک می‌زند و شائبه اعمال سلیقه یا فضاسازی و... را از بین می‌برد.

دم خروس شرق در اعلام ختم انقلاب
اما از همه این مسائل گذشته، ‌دم خروس خلاف‌گویی درباره ادعای حمایت و دلسوزی برای انقلاب و بیت امام(ره) را باید از جمله در 2 روزنامه شرق و آرمان جست‌وجو کرد. تیتر اول دیروز روزنامه شرق با عبارت «ادعای شریعتمداری- تکذیب خبرگان» ریشه در روشنگری‌های کیهان پیرامون ماهیت منافقانه و ضد انقلابی عقبه این روزنامه دارد. شرق همان روزنامه‌ای است که 24 مرداد گذشته در سرمقاله‌ای، اهمیت هاشمی رفسنجانی را در اعلام ختم دوره انقلاب دانست و نوشت: «هاشمی مؤسس اولین دولت پسا انقلابی(!) ایران است. او با نام‌گذاری دولتش- دولت سازندگی- به تلویح اعلام کرد که یک دوره تمام و دوره دیگری آغاز شده است. در آن زمان به جز هاشمی چه کسی می‌توانست چنین موضعی- ختم دوره‌ای و آغاز دوره‌ای دیگر- را این قدر صریح اعلام کند به عبارتی، هاشمی با رمز سازندگی، انقلابی در دل انقلاب سامان داد. پیامد جانبی این سیاست هاشمی، خواسته یا ناخواسته به کنار رفتن آدم‌هایی انجامید که آمادگی روحی یا استطاعت ورود به دوران تازه را نداشتند(!) پس به ناچار کنار رفته یا بازنشسته می‌شدند. از همین جا واگرایی آغاز شد. قرائت هاشمی از آرمان‌های انقلاب به نحوی بود که بسیاری را با چهره‌ای از انقلاب مواجه می‌کرد که هم غرابت داشت و هم دشوار بود. از این رو شکافی تاریخی به وجود آمد... اهمیت هاشمی نه در روان‌شناسی شخصیت سیاسی او، که در ایجاد شکاف بین دو دوره ]انقلاب و پسا انقلاب![ نهفته است.»

تظاهر به حمایت از سید حسن و انتقام از حاج سید احمد خمینی(ره)!
اما از این بدتر، تیتر یک شرق در اواخر خرداد 94 تحت عنوان «آینده‌ای درخشان برای سید حسن خمینی» است؛ این مطلب بازنشر مصاحبه نشریه کارگزارانی «صدا» با سید محمود دعایی بود. مصاحبه به ویژه از سوی مصاحبه کننده- و با کوتاهی مصاحبه شونده- با ناجوانمردی تمام چنین القا می‌کرد که مرحوم حاج سید احمد خمینی از گروهک نهضت آزادی حلالیت خواسته(!) چرا که نامه علیه نهضت آزادی را او به اسم امام نوشته و جعل کرده(!) ]نامه امام به محتشمی‌پور درباره نامشروع بودن فعالیت نهضت آزادی[ و در جریان‌سازی علیه آقای منتظری هم نقش اصلی را داشته است!

علت این انتقام‌جویی معلوم بود. مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی(ره) در وصیت‌نامه خود به فرزندان تصریح می‌کند «من در جهت مصلحت امام به هیچ فرد و گروهی رحم نکرده‌ام و خیلی‌ها را در این راستا رنجانده‌ام که هنوز هم از این جهت ناراحت نیستم... به حسن و برادرانش این توصیه را می‌نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می‌خواهند. هرگز گرفتار تحلیل‌های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است.»

خیال سربازگیری برای اپوزیسیون
مورد دیگر روزنامه زنجیره‌ای آرمان است که در یادداشتی مدعی شد دعوت از سید حسن خمینی به آزمون نامزدهای خبرگان به خاطر مشی وی و نزدیکی به هاشمی بوده اما اگر از اصولگرایان بود نیاز به حضور در آزمون نداشت!

روزنامه آرمان که بنا بر اذعان سایت انتخاب دارای تیراژ 5 هزار نسخه‌ای و نصف آن برگشتی است، در مقاله‌ای به قلم صادق زیباکلام نوشت: «اصل موضوع این نیست که آیا سید حسن خمینی از آزمون مطلع شده یا نه، اصل موضوع چیز دیگری است. بیاییم و برای یک لحظه مسئله را به شکل دیگری در نظر بگیریم. فرض کنیم که بعد از حوادث 88 آقای سیدحسن خمینی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نزدیک نمی‌شد و از اصولگرایان تندرو و دولت احمدی‌نژاد فاصله نمی‌گرفت، فرض بگیریم که اینگونه نمی‌شد و سید حسن خمینی عکس این مسئله عمل می‌کرد. اگر این اتفاق در ظرف 6 سال گذشته می‌افتاد در آن صورت آیا اساساً درباره شرکت سید حسن خمینی و مسئله آزمون اجتهاد حواشی‌ای به وجود می‌آمد؟ خیلی خوب است که جریانات تندرو نگاه کنند و بگویند، بله، جناب زیباکلام هیچ فرقی نمی‌کرد. این در حالی است که به وضوح می‌دانیم که در آن صورت امروز این بحث‌ها پیش نمی‌آمد. می‌دانیم که اگر سید حسن خمینی به آیت‌الله هاشمی حمله می‌کرد و همین ادبیاتی که جبهه پایداری در طول 6 سال گذشته به کار برده است، ایشان نیز به همین روش عمل می‌کرد، امروز آیا چنین مسائلی مطرح می‌شد؟ یا اینکه از مدت‌ها قبل خود رسانه‌های اصولگرا می‌گفتند این چه بحثی است، معلوم است که اجتهاد سید حسن خمینی مورد تأیید قم بوده و نیازی به شرکت در آزمون ندارد».

ادعای زیباکلام از دو وجه قابل نقض و پاسخگویی است. نخست اینکه از مجموع 800 داوطلب، 531 نفر (که اغلب مراتب علمی بالایی هم دارند) به آزمون دعوت شده بودند و نه فقط آقای سید حسن خمینی. آیا اصولگرایانی نظیر آقا تهرانی و دیگران که به آزمون دعوت شدند، همسو با اصلاح‌طلبان یا عاملان حوادث سال 88 بوده‌اند؟! طبق قانون باید اجتهاد نامزدهای مجلس خبرگان احراز شود و این صلاحیت علمی و فقهی و اجتهادی، غیر از صلاحیت سیاسی و تقوا و بصیرت و مرزبندی ضروری با فتنه‌گران و محافل برانداز است.

نکته دوم تظاهر نشریه زنجیره‌ای به دلسوزی برای سید حسن خمینی آن هم به قلم شخصی با مختصات آقای زیباکلام است. زیباکلام البته قبل از این هم مقاله‌هایی در آرمان و روزنامه بهار تحت عنوان «یاران امام در خبرگان» منتشر کرد و نوشت: «یاران و وفاداران به امام(ره) وظیفه و تکلیف خود می‌دانند که در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کنند. صرفنظر از اینکه اصولگرایان چه تصمیمی در برابر حضور آنها خواهند گرفت باید نفس ورود یاران امام به انتخابات جدی گرفته شود. آیت‌الله امجد و آیت‌الله سید حسن خمینی و احتمالاً دستغیب و محسن غرویان اشخاصی هستند که به رغم تفاوت‌هایی که ممکن است با یکدیگر در برخی موارد داشته باشند اما نقطه مشترک این افراد وفاداری آنها به حضرت امام(ره) است».

بازی ریاکارانه زیباکلام با نام امام(ره) و فرزند یادگار ایشان در حالی است که وی پیش از این خواستار حذف مرگ بر آمریکا و سازش با آمریکا حتی به قیمت تعطیلی فناوری هسته‌ای شده، از دیکتاتور مفسدی چون رضاخان حمایت کرده، خواستار به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر قدس شده و مه‌آفرید خسروی مفسد اقتصادی اعدام شده را نابغه و کارآفرین نمونه معرفی کرده بود.
این مدعی حمایت از هاشمی و سید حسن خمینی 12 خرداد 92 در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای بهار گفته بود: «حاکمیت اپوزیسیون نمی‌خواهد اما ما نمی‌توانیم اپوزیسیون را از دید حاکمیت تعریف کنیم. همان گونه که ما می‌بینیم هاشمی به اپوزیسیون تبدیل می‌شود، حاکمیت هم این را می‌بیند و به هاشمی می‌گوید آشیخ اکبر باید تکلیفت را معلوم کنی؛ از شما بهره‌برداری می‌کنند و هل می‌دهند تا چهره‌ای بسازند که در مقابل نظام قرار بگیری. ضرورت دموکراسی‌خواهی، اینها (نهضت آزادی، سازمان مجاهدین انقلاب، دفتر تحکیم) را پشت سر کسی سوق خواهد داد که شنل اپوزیسیون را به تن کند. هاشمی که عمر نوح ندارد. 5 یا 10 سال دیگر با ما نخواهد بود اما جنبش ادامه پیدا می‌کند. اگر هاشمی، خاتمی و هر کسی نتواند حداقل خواسته‌های این جنبش را لبیک بگوید، جنبش آنها را پس می‌زند. نگران نباشید که آقای رفسنجانی می‌تواند پا به پای ما بدود یا نه، اگر نتواند همپا با جبهه اپوزیسیون بدود، حذف می‌شود... مهم نیست هاشمی چه می‌کند. او یا می‌تواند پا به پای این قطار باشد یا نه. اگر حذف شد هیچ اتفاقی نمی‌افتد، اپوزیسیون یک شخصیت دیگر را درون نظام پیدا می‌کند»!

او در مصاحبه 20 مرداد 92 با سایت ضد انقلابی کلمه نیز تصریح می‌کند: «اپوزیسیون به کمتر از شتر رضایت نداده. دوران انقلاب کنار دانشگاه تهران چادر زده بودند و برای کومله و حزب دموکرات کردستان لباس و پتو جمع‌آوری می‌کردند در حالی که این احزاب در حال جنگ با سپاه و ارتش بودند. بعد از دوم خرداد ما چه گفتیم؟ گفتیم درباره ولایت فقیه بحث کنیم، جنگ بعد از فتح خرمشهر درست نبود، قصاص این گونه است، نعوذبالله خدا و پیغمبر آن گونه است. اگر این دفعه هم دچار همین خطا بشویم و بگوییم شتر، نه روحانی و نه پدر جد روحانی کاری نمی‌توانند بکنند. باید یاد بگیریم میلی‌متری به جلو برویم».

ادعای حمایت افرادی از این قبیل نسبت به سید حسن خمینی، ناظران و تحلیلگران را نسبت به اصل هدف طیف حامی فتنه بدگمان می‌کند. در حقیقت اصل موضوع فارغ از حاشیه‌پردازی‌ها این است که جریان اپوزیسیون- همسو با اهداف دشمنان- چه خواب شومی برای سید حسن خمینی دیده‌اند؟

زمانی که قرارداد استعماری 1919  مطرح بود و آیت‌الله مدرس به مخالفت با آن پرداخت، از ایشان پرسیدند چرا با این قرارداد مخالفت می‌کنید در حالی که انگلیس طبق آن استقلال ایران را تضمین می‌کند؟ شهید مدرس در پاسخ گفته بود اتفاقاً مشکل همین است که انگلیس بخواهد استقلال ما را تضمین کند. مشکل من با خود انگلیس است.

حالا هم باید گفت ادعای حمایت عناصر بدنام از سید حسن خمینی، حساسیت‌ها و بدبینی‌ها را بیشتر می‌کند و حال آن‌که کیهان همانگونه که‌ در یادداشت خود آورده بود، در پی خنثی کردن دامی بوده و هست که مدعیان دروغگوی حمایت از فرزند یادگار حضرت امام(ره) برای ایشان تدارک دیده‌اند.

منبع: کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها